gif
gif mobile
بیلر سوت چیست و چگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟

بیلر سوت چیست و چگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟

اولین بیلرسوت ها برمی گردد به زمانی که اولین بار جین وارد بازار شد و کارگران برای محافظت از خود از این لباس سنگین و با ضخامت استفاده می کردند. این بیلرسوت ها با طرح جین بدون آستین بوده و اغلب برروی آنها از جیب استفاده نمی شد. اما بعد ها که ایده های مناسبی برای طراحی جیب برای این لباس وجود داشت، برای طراحی جیب بر روی آن اقدام شد. به مرور زمان طرح این بیلرسوت ها وارد بازار شد و باعث شد تا هم شلوارهای جین و هم انواع بیلرسوت ها طراحی شوند. این لباس اکنون جزو لباس های پرطرفدار در بین همه ی سنین می باشد. امروزه مدل های بسیار متنوعی از بیلر سوت زنانه طراحی و تولید می شوند. در ادامه مقاله پادمیرامگ به بررسی موضوع بیلرسوت چیست؟ تفاوت بیلرسوت و اورال چیست؟ انواع مدل بیلرسوت؟ پرداخته است. در ادامه با ما همراه باشید.

بیلر سوت چیست و جگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟7

بیلر سوت چیست؟

بیلرسوت واژه ترکی برای یک مدل از سرهمی ها یا همان اورال است که دارای آستین نمی باشند و نیمه ی بالایی لباس مانند مدل تاپ های راحتی دارای دو بند می باشد و برای شلوار آن اغلب یک شلوار راسته یا شلوار هایی که به شکل شلوار های کمرهویجی هستند، دوخته می شوند. از طرح های دیگری که از این لباس تولید می شود به مدلی که در مچ پاها دارای کش می باشد، نیز باید اشاره کرد. امروزه نیز از آن جهت که در طرح این لباس تغییرات بسیاری اعمال شده است، شما می توانید این لباس را به همراه انواع مختلفی از مدل های جیب امتحان کنید. از انواع مدل های بیلر سوت ها می توان به بیلرسوت های دخترانه و بیلر سوت های مردانه و بیلر سوت های مجلسی و بیلر سوت های دامنی اشاره کرد.

تفاوت بیلر سوت و اورال چیست؟

انواع سرهمی

سرهمی ها از جمله لباس های پرکاربرد این دوره می باشند. این ترکیب لباس در قسمت های یقه و آستین و نیم تنه باهم متفاوت اند. البته برخی از مدل های آن به لحاظ کاربرد نیز متفاوت می باشند. بیشتر تعریف هایی که می توان از لباس های سرهمی داشت این است که لباس های سرهمی، به حالت یک تیکه هستند و تمامی اعضای بدن را از جمله دست ها و پاها را می پوشانند.

• بیلرسوت

بیلرسوت نیز تفاوت چندانی با سرهمی ندارد. بیلرسوت یک کلمه ی ترکی برای سرهمی است، پس تفاوت چندانی در نوع آن ندارد. اولین مدلی که می خواهیم به آن بپردازیم بیلرسوت می باشد. بیلرسوت ها همانطور که گفته شد، در طرح های زیادی تولید می شوند. بیلرسوت ها بیشتر به حالت لباس های دوبنده و به همراه شلوارهای راسته یا شلوارهایی که در مچ پا دارای کش می باشند استفاده می شوند.

• جامپسوت ها

اغلب جامپسوت ها دارای دم پاهای بلندی می باشند. معمولا جنس بیشتر جامپسوت ها خنک و نخی بوده اند. می توان اینطور گفت که جامپسوت ها از لحاظ ظاهری خیلی شبیه به بیلرسوت ها می باشند، اما تنها تفاوتی که دارند در مدل یقه و رنگ و جنس پارچه ای که در این دو استفاده می شود و البته دم پاهای گشادی است که جامپسوت ها دارند.

• رامپر

قسمت پاچه های شلوار رامپر ها، نسبت به جامپسوت ها یا بیلرسوت ها کوتاه تر می باشند. به لباس های مدل رامپر، لباس های پیشبندی نیز می گویند. این لباس بیشتر برای کودکان استفاده می شود.

پارچه بیلرسوت

برای دوخت و تهیه بیلرسوت باید دید که از چه پارچه هایی می توان استفاده کرد. بیشتر پارچه هایی که برای بیلرسوت استفاده می شود اغلب نخی، پنبه ای، ابریشمی، یا حریر می باشند. هر کدام از این پارچه ها کاربرد بخصوصی دارند. برای مثال از بیلرسوت نخی برای  فصل های بهار و تابستان استفاده می شود. یا بیلرسوت حریر برای طراحی بالاتنه لباس انتخاب خوبی ست که می تواند برای انواع مهمانی ها یا مجالس باشد.

انواع مدل بیلر سوت

همانطور که قبلا اشاره کردیم این مدل سرهمی ها انواع بسیار زیادی دارند. این مدل ها ممکن است از لحاظ سبک شلوار یا دامن و یا در مدل یقه و داشتن آستین باهم متفاوت باشند. ما در این قسمت سعی می کنیم به برخی از انواع مدل های بیلر سوت اشاره کنیم.

بیلر سوت چیست و جگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟6

◘ بیلرسوت به همراه دامن

بیلرسوت های دامن دار در دو نوع بلند یا کوتاه تولید می شوند. برخی از مدل های بلند که با پارچه های خنک تابستانه تولید می شوند را می توانید در فصل گرم سال مشاهده کنید. اما معمولا مدل های کوتاه آن را هم که در جنس پارچه متفاوت هستند ممکن است در هرفصلی قابل خریداری باشند. بیلرسوت های کوتاه بیشتر مناسب برای محیط های مهمانی و دورهمی ها می باشند. اگر بخواهید بیلرسوت را در مهمانی استفاده کنید، می توانید بیلرسوت هایی را انتخاب کنید که دامن دارند. برای زیر این بیلرسوت ها هم می توانید از شومیزهای طرح دار یا ساده استفاده کنید. معمولا برای انتخاب شلوار هم سعی کنید از یک جوراب شلواری مشکی یا کرم برای ست کردن با آن انتخاب کنید.
در این بیلرسوت ها هم شما می توانید انواع مختلفی را مشاهده کنید. برای مثال برخی از بیلرسوت ها دارای برش کمر و برخی هم دارای جیب های مختلف می باشند. همه ی شباهتی که همگی دارند در نیم تنه ی بالایی لباس می باشد. اگر دقت کرده باشید طرح های کمردار این بیلرسوت های دامن دار مشابه با طرح پیش بند نیز می باشد. برای زیر این بیلرسوت می توانید یک شومیز مخالف رنگ بیلرسوت خود انتخاب کنید.

بیلر سوت چیست و چگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟

بیلرسوت چرم

کار شدن چرم بر روی هر لباسی یک استایل زیبا و شیک برای شما می سازد. اما خیلی کم پیش می آید شما کاری را با چرم پیدا کنید. به همین خاطر پیشنهاد می دهیم اگر به این کار علاقه مندید چرم را تهیه کرده و برای دوخت یک بیلر سوت چرم از خیاط کمک بگیرید. برای انتخاب کفش برای ست کردن با بیلرسوت چرم، از نیم بوت ها یا پوتین های چرم استفاده کنید. برای روی آن هم می توانید از پافرهای پشمی و خزدار یا کت های گرم برای فصل های سرد سال انتخاب کنید.

بیلر سوت چیست و جگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟1

بیلرسوت مخمل

بیلرسوت با جنس مخمل از مواردی است که فقط می توان برای فصل های سرد سال استفاده کرد. این بیلر سوت ها انتخاب خوبی برای برخی از مهمانی ها یا دورهمی ها می باشند. همراه با بیلرسوت مخملی که انتخاب کردید می توانید از انواع شومیزهای دخترانه که در قسمت آستین خود دارای طرح و مدل خاصی هستند استفاده کنید. برای ست کردن شال به همراه بیلرسوت مخمل بهتر است از شال های تک رنگ که بدون طرح های شلوغی هستند انتخاب کنید. برای انتخاب کفش هم بهتر است از کفش های پاشنه دار استفاده کنید.

◘ بیلرسوت به همراه آستین

اگر بیلرسوتی که انتخاب کردید دارای آستین بود، می توانید از آن در اماکن عمومی و بیرون از منزل استفاده کنید. این حالت از بیلرسوت کاملا پوشیده است و می تواند یک انتخاب راحت و مطمئن برای بیرون از منزل باشد. برای ست کردن این لباس می توانید از یک وست استفاده کنید. از آنجایی که وست انواع مختلفی دارد باید ابتدا به استایلی که می خواهید داشته باشید خوب دقت کنید. برای مثال اگر از یک بیلرسوت پارچه ای استفاده کردید که استایل اداری دارد، می توانید از یک وست که به حالت کت بدون آستین دوخته می شود برای روی آن استفاده کنید. شما می توانید برای انتخاب کفش هم از کفش های کتونی و هم از کفش های پاشنه دار برای ست کردن با این بیلرسوت استفاده کنید.
اگر هم از یک استایل راحت و آزاد که معمولا برای روز های گرم سال از این مدل استفاده می شود انتخاب کردید، بهتر است از لباس وست آزاد و بلند که با پارچه های خنک مثل لینن یا پارچه های نخی دوخته می شوند استفاده کنید. برای انتخاب کفش در اینجا بهتر است از کفش های کتونی و اسپرت استفاده کنید یا کفش های مجلسی بدون پاشنه نیز می تواند مناسب باشد.

بیلر سوت چیست و جگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟2

بیلرسوت اسپرت

بیلرسوت های اسپرت معمولا از پارچه های جین و به حالت دوبند در نیم تنه ی بالایی آن تولید می شوند. این مدل بیلرسوت را می توان به همراه یک تیشرت یا شومیز سفید ست کرد و در بیرون منزل پوشید. برای ست کردن با این بیلرسوت اسپرت شما باید همراه با آن از کفش های اسپرت و کتونی های سفید استفاده کنید. این بیلرسوت اسپرت مناسب برای استفاده در مهمانی ها و دورهمی ها نیز می باشد. بیلرسوت های تولید شده با پارچه ی جین، در مدل های متنوعی تولید می شوند. برخی از این مدل ها به حالت نیم تنه ی دارای بندک و شلوار های ساده جین می باشند، این مدل پرطرفدار که از قدیم تا به امروز به همین شکل باقی مانده است و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد.  
اما مدل های بیلرسوت به همین جا ختم نمی شود. یک مدل دیگری که اینجا باید برای بیلرسوت اسپرت نام برد، به حالت دامن دار نیز می باشند. این مدل نیز تنها مناسب برای فضای های داخل منزل و یا مهمانی ها هستند. برای ست کردن با این بیلرسوت اسپرت دامن دار از یک جوراب شلواری طرح دار یا ساده و کفش اسپرت می توان استفاده کرد. برای زیر این بیلرسوت هم شومیز های طرح دار انتخاب خوبی می تواند باشد.

بیلر سوت چیست و جگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟3

◘ بیلرسوت مجلسی

امروزه مد به سمت سادگی لباس جلو می رود. شما دیگر شاهد طرح های شلوغ و بهم ریخته در لباس ها نخواهید بود. اگر به لباس های مجلسی شیک دقت کرده باشید بیشتر آن ها دیگر دارای طرح ورنگ های بی اساس نیستند. بیلرسوت ها هم از جهت این که یک کار شیک، در حوزه ی لباس های مجلسی به حساب می آیند در طراحی این لباس ها هم استفاده می شوند. استفاده از رنگ های روشن و پارچه های مجلسی می تواند طرح و رنگ دیگری به سبک لباس بیلرسوت بدهد. بیشتر این بیلرسوت های مجلسی در بالاتنه ی لباس خود دارای طرح و مدل خاصی هستند و بعد سعی می شود دامن یا شلواری که به همراه بیلرسوت می باشد با رنگ بالاتنه ی آن هم خوانی داشته باشد. بیلرسوت مجلسی اغلب با کفش های پاشنه دار پوشیده می شوند.  

◘ بیلرسوت همراه هودی

اگر از بیلرسوت های جین استفاده می کنید شاید بد نباشد از پلیورها یا هودی های پشمی برای پوشیدن زیر آن امتحان کنید. این استایل که یک استایل راحت اما اسپرت به شما می دهد که مناسب برای فصل های سرد زمستان می باشد. برای ست با آن می توانید از کاپشن و کلاه و شالگردن نیز استفاده کنید.

بیلر سوت چیست و جگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟4

◘ بیلرسوت مردانه

مطمئنا اولین افرادی که در تاریخ برای اولین بار بیلرسوت ها را به تن کردند، مردان بودند. اما اینکه چگونه بعد ها بیلرسوت در صنعت مد و فشن بیشتر مخاطبانش را بانوان قرار داد، شاید بتوان دلیل آن را به بازار فروش خوبی بود که در این حوزه می شد پیش بینی کرد، نسبت داد. مردان بیشتر در حوزه های کاری از این بیلرسوت ها استفاده می کنند. برای مثال برای کار در حوزه هوایی بود که این لباس ها ترویج پیدا کردند. یعنی بعد از پوشیده شدن توسط کارگران، توسط خلبانان هواپیماهای جنگی و آتش نشانان نیز استفاده می شد. بیشتر این بیلرسوت ها اغلب به شکلی طراحی شده اند که کاملا بدن را بپوشانند.

بیلر سوت چیست و جگونه باید استایلی جذاب با آن داشت؟5

◘ بیلرسوت بچگانه

همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم، بیلرسوت ها برای همه ی سنین مخاطب و طرفدار دارد. بیلرسوت ها نیز به دو مدل پسرانه و دخترانه تولید می شوند. برخی از این بیلرسوت های پسرانه و دخترانه دارای شلوار بوده اما برخی هم که در طرح های دخترانه تولید می شوند دارای دامن و مدل هایی در قسمت آستین آن خواهند بود. شما خیلی راحت می توانید برای کودکان خود از سایت پادمیرا بیلرسوت مدنظر را پیداکرده و خریداری نمایید.

نتیجه گیری

بیلرسوت زنانه از جمله لباس هایی می باشد که امروزه استفاده از آن بسیار رایج شده است. اگر دقت کرده باشید پوشیدن این بیلرسوت ها معمولا در فصل های گرم صورت می گیرد و اغلب با جنس پارچه های خنک و مناسب این فصل ها تولید می شود. پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید استایلی به روز داشته باشید یکی از لباس های جامپر، جامپسوت یا رامپر را در کمد لباس های خود قرار دهید. برای ست کردن با این بیلرسوت ها شما مشکل خاصی نخواهید داشت، فقط برای زیر این لباس باید از شومیز استفاده کنید و برای انتخاب کفش هم معمولا دست شما باز خواهد بود. زیرا بیلرسوت را هم با کفش های اسپرت و هم با کفش های مجلسی و پاشنه دار می توانید بپوشید. در فروشگاه اینترنتی پادمیرا می توانید از بهترین کیفیت و قیمت مناسب بهره مند شوید. برای خرید انواع لباس زنانه از جمله اورال زنانه، بیلرسوت، شلوار جین زنانه، تیشرت نخی زنانه، تاپ دخترانه و... به سایت فروشگاه پادمیرا مراجعه نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/