gif
gif mobile
به چه لباسی شومیز میگویند؟ ( همه چیز درباره ی شومیز)

به چه لباسی شومیز میگویند؟ ( همه چیز درباره ی شومیز)

شومیز زنانه یک سبک از لباس های پرکاربرد بانوان هستند همانطور که می دانید دنیای لباس های بانوان بسیار وسیع و گسترده است و بخشی از این فضا را شومیز ها و انواع آن ها تشکیل می دهند. همچنین بیشترین تفاوت بین خانم ها و آقایان همین موضوع تنوع لباس هاست. به جرات می توان گفت چنان تنوع و گستردگی که در لباس های خانم ها است هیچوقت برای آقایان نبوده و نیست. شومیز ها لباس های سبک و راحتی هستند که در استایل ها و موقعیت های مختلف کاربرد دارند به همین دلیل است که در کمد لباس هر خانمی حتما شومیز های متنوعی پیدا می شود. در ادامه با تعریف شومیز و اینکه به چه لباسی شومیز می گویند بیشتر آشنا می شویم.

 به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)

تاریخچه شومیز ها

شومیز یک کلمه فرانسوی به اسم (chemise) که به معنی تی شرت است و یا گسترده وسیعی از لباس و بلوز، تی شرت بانوان است. همچنین می توان گفت که در قدیم به لباس های جلو باز مردانه این اصطلاح را می دادند در صورتی که امروزه به لباس های جلو باز دکمه دار خانم ها شومیز می گویند. کلمه chemise دستخوش تغییراتی شده است که به آن شومیز می گویند. اولین باری که از اصطلاح شومیز استفاده شد در دهه 1780 بود. در واقع این کلمه را برای معرفی لباس های گشاد و غیر رسمی به کار بردند. شومیز ها از آن دست لباس های ساده ای بودند که برای زیر لباس های خود از آن ها استفاده می کردند در واقع می توان گفت که ابتدا از شومیز ها به عنوان عرق گیر استفاده می شد تا یک لباس بیرونی که اکثرا قیمت بالایی داشتند.
تاریخچه شومیز ها به زمان قرون وسطا می رسد در آن زمان با اینکه به عنوان زیر پوش استفاده می شد اما محبوبیت خاصی بین خانم ها و آقایان داشت تقریبا تا اواخر قرن 18 از شومیز ها به عنوان زیرپوش وعرق گیر استفاده می کردند اما پس از آن شومیز ها دچار تغییرات چشمگیر و مشخصی در شکل و طرح و سبک خود شدند این تغییرات به گونه ای بود که امروزه از شومیز ها به عنوان یک لباس مجزا یاد می کنند. این تغییرات در ابتدا ساده و معمولی بود یعنی یک سبک کلاسیک با آستین های بلند و دکمه ای داشت. اما تا به امروز دچار تغییرات گسترده ای شده است که شاهد آن هستیم.

به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)1

شومیز چیست؟

شومیز در واقع یک کلمه فرانسوی است که انواع مختلفی دارند و می توان با شناخت انواع آن در مراسمات مختلف از آن ها استفاده کرد زیرا شومیز های زنانه به عنوان یک لباس مجلسی به حساب می آیند. شومیز های زنانه در سبک طراحی یقه و آستین و جنس پارچه هایی که برای دوخت آن استفاده می شود متنوع هستند از این رو برای استایل های رسمی، مجلسی و رسمی کاربرد دارند. شومیز ها به دلیل ویژگی هایی که دارند جزو دسته لباس های تابستانی محسوب می شوند شومیزهایی که از پارچه های سنگین و گرم دوخته شده اند تنها مناسب فصل و آب و هوای سرد هستند. از طرفی سبک شومیز های زنانه در کنار شیک و مجلسی بودن، پوشیده هستند از این رو با معیار و فرهنگ جامعه ما مطابقت دارند به دلیل همین ویژگی حتی خانم های محجبه و معتقد هم از شومیز ها برای استایل های خود بهره می برند. بهترین استایلی که می توان با شومیز دخترانه داشت، ست کردن شومیز با شلوار جین یا انواع شلوار پارچه ای  است.

تفاوت شومیز و تونیک

ممکن است بعضی از افراد شومیز و تونیک زنانه را یکی بدانند و از نظر آن ها تفاوتی بین این دو نیست. اما به جرات می توان گفت که اختلاف این دو سبک لباس به گونه ای است که راحت از یکدیگر مجزا می شوند. اولین و واضح ترین تفاوت بین تونیک و شومیز قد آن هاست به این صورت که قد شومیز ها از قد تونیک کوتاه تر است. تونیک ها معمولا لباس های جلو بسته بلندی هستند که بلندی این لباس ها ممکن است تا زیر باسن برسد. در صورتی که شومیز ها بلند نیستند. تفاوت دیگر این دو سبک در استایل آنهاست تونیک ها معمولا قالبی فیت و چسبان دارند در صورتی که شومیز ها کمی آزاد تر و راحت تر هستند و همین گشاد تر بودن سبب می شود تا اندام شما را بهتر نشان دهد. از دیگر اختلافاتی که بین تونیک و شومیز وجود دارد جنس پارچه آن هاست شومیز را برعکس تونیک از پارچه های مجلسی تر مانند حریر می دوزند. از دیگر موارد تفاوت های این دو می توان به قد آستین هم اشاره کرد. شومیز ها معمولا با آستین های بلند دوخته می شوند در صورتی که تونیک ها می توانند مانند پیراهنی با آستین کوتاه باشند.

همه ویژگی های شومیز

در این قسمت می خواهیم درباره استایل و سبک شومیز ها صحبت کنیم. شناخت این ویژگی ها به ما کمک می کند تا راحت تر بتوانیم استایل های شیک و جذابی را برای مجالس خود داشته باشیم. شومیز ها قاعدتا از نظر جنس پارچه، فرم یقه و آستین و سبک طراحی و دوخت با بلوز ها و تونیک ها متفاوت است در ادامه با ویژگی های شومیز بیشتر آشنا می شویم:

به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)2

◘ جنس شومیز

یکی از نکات مهم در انتخاب پارچه شومیز این است که پارچه مناسب دوخت و دوز باشد همچنین پارچه شومیز نباید بعد از شستشو آب برود. از طرفی پارچه هایی که برای دوخت شومیز استفاده می شوند باید سبک و نازک باشند تا زمانی که کسی آن را می پوشد احساس راحتی کامل داشته باشد. شاید تصور کنید که برای دوخت شومیز تنها از پارچه های حریر مجلسی استفاده می شود اما اینطور نیست چرا که شومیز ها انواع مختلفی دارند و جدا از طراحی دوخت، جنس پارچه مشخص می کند که کدام مدل مناسب چه موقعیت و مراسمی است بهترین پارچه هایی که می توانید برای دوختن شومیز ایده آل خود انتخاب کنید می توان به پارچه های حریر مجلسی، پارچه نخ پنبه، پوپلین، پارچه های جین نازک، و یا حتی لینن و ... اشاره کرد. برخی از طراحی شومیز ها به گونه ای است که قسمت روی لباس را با تور و یا پارچه های نازک طرح دار استفاده می کنند بنابراین جنس پارچه شومیز شما باید به گونه ای باشد که این طراحی های روی لباس خودش را به خوبی نشان دهد. از طرفی توصیه می شود به سمت شومیز هایی که پارچه سنگین دارند نروید مگر اینکه قصد داشته باشید از آن ها در فصل زمستان بهره ببرید.

به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)3

◘ یقه شومیز

شومیزها انواع و سبک های مختلفی دارند از این رو سبب می شود تا در طراحی های این مدل لباس یقه های مختلفی به کار گرفته شود از یقه هفت، یقه خشتی، شومیز یقه قایقی، کرواتی، حلزونی و ... تا یقه پلیسه اما معمولا یقه های پوشیده ای دارند. از طرفی یقه پلیسه بیشتر برای خانم هایی که سن و سال دار هستند مناسب تر است و از طرفی جزو لباس های رسمی برای آن ها به حساب می آید در طراحی یقه پلیسه برای شومیز طراحی آستین مچی مردانه، زیبایی و رسمی بودن خاصی را به لباس و استایل شما می بخشد. از نمونه یقه های دیگر مناسب شومیز، یقه هالتر است این یقه استایل را بسیار شیک به نمایش می گذارد و برای مهمانی و مجالس بسیار مناسب است همچنین می توانید این شومیز ها را با اکسسوری های پهن ترکیب کنید و استایل خود را تکمیل کنید. 

به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)4

◘ آستین شومیز

همان طور که گفته شد از شومیز ها در موقعیت های مختلفی استفاده می شود به خصوص برای مجالس و مهمانی های رسمی. سبک شومیز ها به گونه ای است که استایل شما را رسمی نشان می دهد آستین شومیز از جمله قسمتهایی است که در رسمی نشان دادن استایل شما نقش موثری دارد. شومیز ها معمولا آستین بلند دوخته می شوند از این رو سبک آستین آن مچی است یعنی بنا به طراحی های لباس برای قسمت مچ از پهنا های متفاوتی استفاده می کنند و با انتخاب دکمه های مناسب و شیکی برای قسمت مچ زیبایی آن را چند برابر می کنند. از طرفی طول آستین شومیز ها هم بنا به سبک لباس می تواند پف دار و یا ساده باشد. همچنین از سبک های دیگر آستین شومیز این است که در طراحی آن قسمت مچ و بدنه لباس از یک پارچه استفاده می شود اما برای طول آستین ممکن است از تور های ساده و یا طرح دار بهره ببرند. در برخی از طراحی ها قسمت درز قد آستین را باز می گذارند و یا با طراحی های متفاوتی این دو قسمت را بهم متصل می کنند. یکی دیگر از سبک هایی که برای مچ آستین شومیز ها به کار می برند طراحی های پلیسه است. طراحی پلیسه برای آستین به گونه است که آستین روی مچ آزاد است.

◘ رنگ

یکی از ویژگی های مهم در انتخاب و طراحی دوخت شومیز ها این است که رنگ مناسبی را باید انتخاب کنیم معمولا رنگ های خنثی انتخاب خوبی هستند. در واقع انتخاب رنگ برای پارچه شومیز و یا خود آن به گونه ای باشد که بتوان آن را راحت با استایل های مختلف ست کرد. معمولا برای شومیز هایی که طراحی های مجلسی خاصی دارند از پارچه هایی با رنگ های ملیح و روشن استفاده می شوند مثل کرم، سفید، طوسی روشن، صورتی کمرنگ، آبی روشن و ... البته ناگفته نماند که در لباس های مجلسی همیشه مشکی محبوبیت خاص خود را دارد به همین دلیل برای چنین شومیز هایی که پر کار هستند از پارچه های مشکی هم بهره می برند.

انواع شومیز ها

شومیز ها کاربرد زیادی دارند و در موقعیت و محیط های مختلفی می توان از آن ها استفاده کرد از این رو با چند مدل از انواع شومیز ها آشنا می شویم:

شومیز های رسمی

در برخی از مدل های شومیز مجلسی از اپل استفاده می شود. استفاده از اپل در شومیز ها یادآور استایل بانوان دهه 60 در ایران است که با یک دامن کوتاه و یا شلوار جذب می تواند استایل رسمی و زیبایی را برای شما بسازد البته نا گفته نماند که در آن زمان اپل هایی که استفاده می کردند بزرگتر بودند اما امروزه برای شومیزها از اپل ها کوچکتری استفاده می کنند تنها برای اینکه لباس ایست بهتری توی تن داشته باشد. معمولا استفاده از شومیز ها برای مراسمات رسمی محبوبیت بیشتری دارد. زیرا بیشتر افراد شومیز ها را به جای لباس های بلند ماکسی ترجیح می دهند. زیرا هم جمع و جور تر است و مانند لباس های ماکسی بلند دست و پا گیر نیست. پوشیدن یک شومیز مجلسی به همراه دامن کوتاه و یا یک شلوار چسبان به همراه یک صندل مجلسی استایل شما را بسیار شیک و منحصربفرد می کند.

به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)5

شومیز حریر زنانه

امروزه کاربرد پارچه های حریر برای دوختن لباس های مجلسی بسیار بیشتر از قبل شده است همچنین که لباس های این چنینی طرفداران خاص خود را هم دارند. افرادی که از لباس هایی با پارچه حریر استفاده کرده اند متوجه نرمی و لطافت آن شده اند. همچنین شومیز هایی که از پارچه های حریر درست شده اند رنگ های زیبا و چشمگیری دارند پوشیدن یکی از این رنگ های جذاب حریر برای مراسمات و مجالس می تواند انتخابی ایده آل باشد. یکی از مدل های پر طرفدار شومیز های حریر مدل یقه حلزونی یا یقه کرواتی با آستین های پلیسه است. از استایل های جذاب با شومیز این است که شومیز خود را به رنگ روشن انتخاب کنید و آن را با یک دامن و یا شلوار جذب به رنگ تیره تضاد ترکیب کنید تا در استایل خود بدرخشید. همچنین می توانید در تابستان از رنگ های پاستیلی هم بهره ببرید.

به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)6

شومیز مخمل زنانه

شومیزهای مخمل از گذشته تا به امروز همیشه پرطرفدار محبوب بوده است و می توان به راحتی آن را در دورهمی ها و مراسمات دوستانه پوشید. البته به دلیل جنسی که دارند بیشتر در فصل پاییز و زمستان کاربرد دارند. می توان آن را با یک کت پشمی و  شلوار جین ست کرد.

به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)7

شومیز لی (شومیز جین)

شومیز های لی دخترانه یکی از لباس های پرطرفدار ضروری برای کمد هر دختری است چرا که به راحتی با هر لباسی ترکیب می شوند. و یکی از گزینه های مناسب برای پوشیدن زیر مانتو های جلو باز بهاره و همچنین پالتو های گرم زمستانی است. از طرفی لباس های لی و شومیز های جین همیشه بازاری داغ و پرطرفدار دارند. چرا که اکثرا دختر های جوان و خانم ها طرفدار آن هستند و انتخاب خوبی برای استایل آن ها به حساب می آیند.

شومیز جلو بسته

از دیگر مدل های جذاب شومیز زنانه مدل جلو بسته است در این مدل جلوی لباس با بندهای ضربدری بسته می شود و همچنین قسمت کمر لباس از بخش بالا و پایین آن تنگت تر می شود از طرفی چین داشتن پایین لباس یکی از جذابیت های این شومیز ها به حساب می آید.

شومیز زنانه پشت باز

یک مدل دیگر از شومیز های زنانه مدل پشت باز است که اغلب دختر خانم های جوان آن را می پسندند این شومیز ها به گونه ای هستند که در پایین کمر گره می خورند و جلوه شیکی از استایل را به نمایش می گذارند این شومیز ها را می توان با شلوار و یا دامن های جین کوتاه ست کرد و در ادامه با یک چکمه بلند استایل خود را کامل کرد.

به چه لباسی شومیز می گویند؟ (همه چیز درباره ی شومیز)8

شومیز های گلدوزی

یکی از مدل های جدید شومیز های مجلسی زنانه، شومیز های گلدوزی شده است. که اغلب می توان از آن ها برای دورهمی ها، مهمانی های خانوادگی استفاده کرد این شومیز زنانه مجلسی معمولا در قسمت یقه و آستین ها دارای گلدزی های متنوعی هستند که زیبایی چشمگیری به استایل و لباس می بخشد.

جمع بندی

در این مقاله درباره شومیز و ویژگی های آن صحبت کردیم گفتیم که شومیز به طور کلی یک کلمه فرانسوی بوده که دستخوش تغییراتی شده است. شومیز ها انواع مختلفی دارند که می توان با شناخت انواع آن در مراسمات مختلف از آن ها استفاده کرد زیرا در واقع شومیز های زنانه به عنوان یک لباس مجلسی به حساب می آیند همچنین درباره سبک طراحی یقه و آستین و جنس پارچه هایی که برای دوخت شومیز مناسب است بحث کردیم. و در آخر به این نتیجه رسیدیم که می توان برای داشتن یک استایل رسمی راحت و شیک از یک شومیز مجلسی به همراه شلوار بهره برد. فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه پادمیرا عرضه کننده انواع مدل های شومیز زنانه برای هر سلیقه ای می باشد. شما می توانید با مشاهده مدل های متنوع شومیز در فروشگاه اینترنتی پادمیرا با سایر فروشگاه ها مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید لباس مورد علاقه خود نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/