gif
gif mobile
چگونه لباسمان را ست کنیم؟

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

معمولا دغدغه همه ما این است که چگونه لباسهایمان را ست کنیم یا چه مدل لباسی مناسب اندام ما است. برای کامل کردن ست لباسمان از چه کیف و کفش یا اکسسوری میتوان استفاده کرد. پادمیرا مگ برای کمک به شما در این مقاله به این موضوع پرداخته است.

درباره چگونه ست کردن لباس هایمان

ست کردن لباس ها همیشه یکی از دغدغه های افراد به خصوص برای خانم ها و دخترهای جوان بوده است. یک فعالیت است که در کنار داشتن نتیجه لذت بخش  اما پشت پرده آن پر از دغدغه و سردرگمی هایی از چگونگی انتخاب و ترکیب رنگ ها و مدل های متفاوت است. انتخاب اینکه با توجه به لباس هایی که دارید چگونه یک ست مناسب برای محیط های مختلفی که می روید داشته باشید. ست کردن لباس ها طبق اصول و قواعدی با توجه به رنگ بندی و مدل های متنوع لباس ها تعیین می شود که سبک های مختلفی دارند. ست کردن صحیح لباس ها سبب می شود تا استایل شما کاملا دگرگون شده و یک ظاهر شیک و جذابی را برای شما ایجاد کند. البته بخش اصلی دغدغه خانم ها برای ست کردن لباس های خود زمانی است که به یک مهمانی و یا دورهمی دعوت می شوند و می خواهند یک استایل شیک و جذابی داشته باشند ست کردن لباس ها باعث ایجاد حس رضایت و اعتماد به نفس به شخص می شود به همین دلیل است که این موضوع برای اکثر افراد به یک موضوع مهم و حساس تبدیل شده است. اگر می خواهید از این نکات برای ست کردن لباس های خود استفاده کنید دراین مقاله با پادمیرا همراه باشید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

نکات مهم برای ست کردن لباس ها

برای اینکه بتوانید یک ست ایده آل و مناسبی داشته باشید باید یکسری اطلاعات کافی داشت تا بتوانید یک هارمونی بین رنگ ها و سبک و مدل لباسی که انتخاب کرده اید را ایجاد کنید.

آشنایی با رنگ ها

شناختن رنگ ها و ارتباط آن ها با هم از قسمت های اصلی و مهمی است که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی ست ایده آل خود را داشته باشید. ارتباط بین رنگ ها را با توجه به چرخه رنگ ها می توانید کسب کنید.
1. به کمک چرخه رنگ ها شما می توانید متوجه شوید چه رنگ هایی ترکیب بهتری می سازند و یا کدام رنگ ها بهتر است با هم ترکیب نشوند به ترکیب رنگ هایی که در چشم انسان دارای  هماهنگی هستند هارمونی رنگ ها نامیده می شود.
2. به طور کلی رنگ های اصلی در این چرخه شامل قرمز و آبی و زرد هستند.
3. که از ترکیب رنگ های اصلی باهم یک رنگ جدید تشکیل می شود که به آن ها رنگ های ثانویه می گویند.
4. همچنین یک دسته رنگ بندی دیگر از ترکیب رنگ های اصلی با رنگ های ثانویه به وجود می آیند که به آن ها رنگ های ترکیبی می گویند.
5.رنگ ها در این چرخه به دو گروه رنگ های سرد و رنگ های گرم تقسیم میشوند رنگ های گرم به تناژ قرمز و نارنجی و زرد متمایل هستند و رنگ های سرد به سمت سبز و آبی و بنفش متمایل می شوند. بعد از شناخت و آشنایی با رنگ های گرم و سرد می توانید از ترکیب رنگ های گرم با یکدیگر و یا ترکیب رنگ های سرد با هم یک استایل و ست کامل جذابی را ایجاد کنید کمک گرفتن از رنگ های گرم و سرد یک روش ساده و راحت برای این است که کم کم با ست کردن لباس ها آشنا شوید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

6. در کنار همه این رنگ بندی ها 3 تا رنگ سفید و مشکی و خاکستری هم هستند که به آن ها رنگ های خنثی می گویند. رنگ های خنثی کمک می کنند تا ست های شما کامل تر و شیک تر به نظر برسند.
7. ترکیب رنگبندی ها با رنگ سفید در ست کردن لباس ها باعث می شود تا رنگ ها روشن و ملایم تر دیده شود که به این حالت اصطلاحا ته رنگ می گویند. همچنین اضافه کردن رنگ مشکی در کنار رنگ بندی ها  باعث می شود تا رنگ ها سیرتر و تیره تر شوند که به این حالت سایه می گویند و در آخر هم با افزودن رنگ خاکستری به ترکیب رنگ ها تن رنگ ایجاد می شود.
8. به این نکته در ترکیب کردن و ست کردن لباس های خود توجه داشته باشید تا ته رنگ و سایه و تن رنگ با یکدیگر ترکیب های خوب و مناسبی را بسازد.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

نکته اول سعی کنید از رنگ های مکمل در لباس استفاده نکنید

رنگ های مکمل شامل رنگ هایی می شوند که در چرخه رنگ روبرو یکدیگر قرار دارند و بر خلاف اسمش که مکمل هم هستند اما بهتر است آن ها را با هم ترکیب نکنید. البته اگر فردی با اعتماد به نفس و جسور هستید می توانید رنگ های مکمل را با هم ست کنید از طرفی این نکته را هم در ست کردن رنگ های مکمل در نظر بگیرید که بهتر است یکی از رنگ ها ملایم تر استفاده شود مثلا اگر شما رنگ آبی سلطنتی را با رنگ طلایی ملایم  ست کنید یک ست ایده آل و جذابی برایتان ایجاد می کند. 

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

نکته دوم می توانید از رنگ های مشابه استفاده کنید

رنگ های مشابه در چرخه رنگ ها، رنگ بندی هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند مانند زرد و سبز یا قرمز و نارنجی و .. رنگ های مشابه به این دلیل که کنار یکدیگر هستند به هم نزدیک ترند در نتیجه چشم نواز تر هم هستند. به عنوان مثال ترکیب یک پیراهن زنانه قرمز مایل به نارنجی به همراه یک گردنبند طلایی و کفش صورتی می تواند استایلی کامل و شیکی از کنار هم قرار گرفتن رنگ های مشابه برای شما بسازد. برای ترکیب رنگ های مشابه با هم بهتر است نهایتا از 3 رنگ استفاده کنید بیشتر از آن مناسب نیست در مثال بالا هم از سه رنگ قرمز و زرد و صورتی استفاده شده است. اگر بین 3 رنگ انتخابی شما یکی از آن ها جزو رنگ های خنثی باشد ترکیب بهتری برای ست کردن لباس های شما ایجاد می کند.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

نکته سوم از رنگ های اصلی استفاده کنید

رنگ های اصلی شامل قرمز و آبی و زرد می شود. ترکیب کردن رنگ های اصلی با هم کار بسیار دشواری است اما اگر شما بتوانید این رنگ ها را به خوبی ترکیب کنید به یک ست لباس و استایل جذاب و فوق العاده ای خواهید رسید. برای استایل های تک رنگ می توانید از همان رنگ در تناژهای روشن و تیره استفاده کنید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

1. مثلا یک شلوار جین را با یک تاپ سفید و کفش و کتی بلند به رنگ آبی تیره ست کنید از طرفی اگر تصور می کنید که استایل شما خیلی یک رنگ شده است می توانید از کیف و یا دستمال سر صورتی و یا قرمز بهره ببرید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

2. یک ترکیب دیگر با رنگ های اصلی کمک گرفتن از رنگ های خنثی برای ایجاد ارتباط بین رنگ ها است مثلا می توانید یک کفش پاشنه دار قرمز را با شلوار جین به همراه جواهرات طلایی و یک تاپ خاکستری و ژاکت مشکی ست کنید.  

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

نکته چهارم از ترکیب کردن برخی رنگ ها دوری کنید

نکته مهم در ست کردن لباس ها رنگ بندی آن هاست که اغلب ترکیب رنگ ها نتیجه مطلوبی دارند اما برخی مواقع افراد رنگ ها را اشتباه باهم ترکیب می کنند با شناخت این ترکیب رنگ های اشتباه کمک زیادی به استایل و ست کردن های خود خواهید کرد.
رنگ مشکی جزو رنگ های خنثی است که با همه رنگ ها هماهنگی دارد و استایل و ست مناسبی تشکیل می دهد اما در 2 موقعیت نمی توان از مشکی استفاده کرد
1. یکی از این ترکیب ها سرمه ای و مشکی است زیرا تناژ رنگی نزدیک بهم دارند و ترکیب خوبی نمی سازد.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

2. ترکیب بعدی مشکی و قهوه ای است که توصیه می شود اغلب مشکی و قهوه ای را با هم ست نکنید مگر از ترکیب آن ها مطمئن باشید. همچنین دو رنگ خاکستری و قهوه ای که ترکیب این دو کنار هم استایل و ست لباس جالبی را ارائه نمی دهد.        

چگونه لباسمان را ست کنیم؟  

مطابقت بین رنگ ها برای ست کردن لباس

بعد از مرحله شناخت رنگ ها و هماهنگی آن ها کنار هم نوبت به تطابق بین رنگ ها و استایل شما می شود که برای کدام بخش از استایل خود از چه رنگی بهره ببرید و یا در موقعیت های مختلف کدام ترکیب برای ست کردن لباس ها مناسب تر است.

استفاده از رنگ های خنثی برای ست لباس های بیرونی مناسب تر است

 برای ست کردن لباس های بیرونی توصیه می کنیم که از رنگ های خنثی هم استفاده کنید زیرا سبب می شود تا رنگ هایی که برای ست کردن لباس خود انتخاب کرده اید جلوه و ترکیب بهتری داشته باشد.
1. به عنوان مثال برای پیروی از این مثال می توانید از یک شلوار خاکستری به عنوان رنگ خنثی استایل خود استفاده کنید و با یک بولیز سفید و ژاکت آبی استایل خود را تکمیل کنید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

2. استفاده از رنگ سفید هم بسیار کاربردی و مفید است زیرا با اکثر رنگ ها ترکیب می شود از این رو می توانید یک بولیز یقه دار سفید برای زیر ژاکت یا پولیور و یا گرمکن خود بپوشید.      

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

پیشنهاد پادمیرا: خرید شلوار جین سفید

3. همچنین توصیه می کنیم که برای استایل های بیرونی از پوشیدن شلوارهای رنگی خود داری کنید مگر آنکه با یک رنگ خنثی آن را ترکیب کنید مثلا شلوار جین قرمز را با یک تاپ خاکستری و یا سفید بپوشید در این صورت توجه از تاپ برداشته شده و نگاه ها بیشتر به سمت شلوار متمرکز می شود.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

ترکیب درجات مختلف یک رنگ برای ست کردن لباس

هر کدام از رنگ ها درجه بندی های متفاوتی دارند این درجه بندی ها میزان روشن و تیره شدن رنگ ها را نشان می دهد از این رو می توانید برای ست کردن لباس های خود از یک رنگ و یا ترکیب رنگ ها اما در درجه بندی متفاوت بهره ببرید.
1. به عنوان مثال می توانید در کنار ترکیب پیراهن آبی روشن با یک شلوار مشکی یا خاکستری، از کروات طلایی پررنگ استفاده کنید کروات درجه تیره تری نسبت به پیراهن دارد که می تواند ست لباس شما را برای یک مهمانی آماده کند.
2. برای پیدا کردن درجه رنگ ها می توانید از رنگ بندی های اتتخابی خود یک عکس سیاه و سفید بگیرید این روش به شما کمک می کند تا درجه بندی تیره و روشن رنگ ها را تشخیص دهید درنتیجه می توانید ست و استایل های متفاوتی را برای خود محیا سازید.        

چگونه لباسمان را ست کنیم؟         

رنگ بندی های مختلف را امتحان کنید

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا استایل خوبی داشته باشید همین رنگ بندی ست های لباس هاست از طرفی بنا به تجربه خود می توانید تشخیص دهید که چه ترکیبی از رنگ بندی ها را می پسندید و کدام ترکیب رنگ ها را دوست ندارید زیرا ممکن است برخی از افراد دوست نداشته باشند از ترکیب طوسی تیره با زرد براق استفاده کنند در عوض ترجیح می دهند از طوسی روشن به همراه زرد کم رنگ تر استفاده کنند. 

چگونه لباسمان را ست کنیم؟       

لباس هایی را ست کنیم که از آن ها مطمئن هستیم

اگر عجله دارید و یا فرد ریسک پذیری نیستید بهتر است برای ست کردن لباس های خود از رنگ های خنثی کمک بگیرید و یا ترکیبی از رنگ های گرم استفاده کنید زیرا ست کردن این سبک رنگ ها با هم راحت و مطمئن تر هستند.

ست کردن لباس های خود به کمک رنگ های خنثی

1. به عنوان نمونه از این سبک ست کردن می توانید از یک شلوار ذغالی و یا مشکی به همراه بولیز طوسی به عنوان رنگ خنثی و یک کیف و شال نارنجی براق بهره ببرید در این ترکیب می توانید هم از کفش سفید و هم طوسی استفاده کنید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟ 

2. می توانید از یک رنگ به همراه یک رنگ خنثی استفاده کنید مثلا یک بولیز قرمز روشن را به همراه دامن مشکی و یک کفش بدون پاشنه به رنگ قرمز ست کنید یک استایل و ست مناسب برای مهمانی و دورهمی های خود خواهید داشت.  

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

3. همچنین می توانید شلوار جین خود را به همراه یک تاپ سفید بپوشید و با یک روسری کوتاه و یا دستمال سر به رنگ آبی استایل خود را کامل کنید.
4. لباس های خود را با یک یا دو رنگ خنثی ست کنید. یک پیراهن نارنجی را با کت سیاه و سفید به همراه کفش سیاه و گوشواره ای سفید ترکیب کنید و یک استایل کامل و شیک ایجاد کنید.
5. اگر شخصیتی ریسک پذیر در ست کردن لباس های خود داشته باشید می توانید از دو رنگ به همراه رنگ خنثی استفاده کنید یک پیراهن سفید را به همراه یک کت قرمز پوشیده و با کیف و کفش نارنجی ست خود را کامل کنید.
6. یک ست دیگر برای لباس های خود این است که می توانید از شلوار مشکی و بافت آبی تیره رنگ بپوشید و بعد به همراه یک روسری آلبالویی ست خود را کامل کنید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

ست کردن لباس ها به کمک رنگ های خنثی گرم

یکی از ترکیب های راحت و شیک برای ست کردن لباس های خود استفاده از رنگ های خنثی گرم است که می تواند یک استایل کاملی را برای شما ایجاد کند مثلا از ترکیب رنگ کرم و قهوه ای روشن در کنار سفید شیری یک استایل برازنده و خاصی را ایجاد می کند.
همچنین می توانید از ترکیب رنگ های تن زمینی یعنی رنگ هایی که با خاکستری ترکیب شده اند مانند سبز زیتونی در استایل خود برای ست کردن با لباس های دیگر استفاده کنید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟
   

ست کردن لباس های طرح دار خود با رنگ های خنثی و یا ساده

یکی موقعیت های سخت در ست کردن لباس ها این است که بخواهیم لباسی که طرح دار است و از الگوی رنگی خاصی پیروی می کند را با لباس و رنگ های مختلف ست کنیم زیرا باید دقت کنیم تا الگو لباس تحت شعاع بقیه ست قرار نگیرد و بقیه ست را به حاشیه نبرد.
1. برای این کار می توانید لباس طرح دار خود را با یک یا دو رنگ ساده ست کنید مثلا اگر یک بافت به رنگ های مشکی و بنفش پوشیدید می توانید آن را با یک شلوار مشکی و یک بوت خاکستری ست کنید.

2. نمونه دیگری از لباس های طرح دار پیراهن های پشمی هستند که اکثرا مدل های شلوغ و طرح دار و چارخونه ای دارند شما می توانید این پیراهن را با یک بولیز سفید ساده برای زیر پیراهن به شرطی که دکمه های پیراهن باز باشد ست کنید و برای شلوار از مدل های کبریتی رنگ تیره بهره ببرید و یک ست کاملی را برای خود بسازید.

چگونه لباسمان را ست کنیم؟

3. از مدل های دیگر ست کردن لباس ها با مدل های طرح دار این است که از رنگ بندی های همان لباس کمک بگیریم مثلا اگر یک دامن دارید که در طراحی آن از رنگ های متنوعی مثل قرمز و سبز و زرد و نارنجی استفاده شده است برای بولیز می توانید از رنگ نارنجی ساده یا سبز ساده و یا هر کدام از ترکیب های رنگی دامن استفاده کنید در ادامه بهتر است این استایل را با یک کفش به رنگ خنثی کامل کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/