gif
gif mobile
همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج

همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج

تنوع در دنیای مد بسیار زیاد است و از طرفی هر روز بر تعداد سبک آنها هم افزوده می شود این استایل ها هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. در واقع استایل هر شخص بخش بزرگی از سبک زندگی شخصی افراد هستند که علایق و روحیات فرد را منعکس می کنند. گرانج به عنوان یک استایل است که از یک ژانر موسیقی راک در دهه 80 و 90 شروع شد اما هر چه جلوتر رفت گسترده تر و بزرگتر شد. صحنه موسیقی گرانج فرهنگی است که الهام بخش جنبش گرانج و در نهایت عصر گرانج بوده است همچنین با الهام از مدل لباس پوشیدن خوانندگان این سبک از موسیقی این استایل به این نام ظهور پیدا کرد. با اینکه خاستگاه استایل گرانج شمال آمریکاست و از ایران و فرهنگ ایرانی بسیار دور است با این حال مورد استقبال بسیاری از دختران و پسران جوان این دوران قرار گرفته است. در ادامه این مقاله پادمیرا مگ قصد داریم درباره استایل گرانج و اینکه با چه لباس هایی می توان استایل گرانج داشت صحبت کنیم.

همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج

استایل گرانج چیست؟

استایل گرانج را به عنوان راحت ترین استایل دنیا می شناسند زیرا در این سبک علاقه ای برای وقت گذاشتن و هماهنگی و ست کردن لباس وجود ندارد چرا که این لباس ها بیشتر جنبه اعتراضی نسبت به افراط و تفریط سیاست سرمایه داری بود که همین امر سبب شد تا طراحان لباس این سبک را انتخاب کرده و به عنوان استایلی وارد دنیای مد و فشن کنند از این رو طرفداران این سبک بیشتر از لباس های ارزان و بدون شکل و ظاهر خاصی استفاده می کنند تا اینکه دنبال ترند و مد باشند مانند شلوار جین زنانه و مردانه پاره و پارچه های تارتان. در واقع مشخصه اصلی این سبک ظاهر نامرتب و نا هماهنگ است در اکثر مواقع لباس هایی انتخاب می شوند که اصلا همخوانی باهم ندارند یعنی اصلا قرار نیست برای ست کردن آن به زحمت بیفتید همچنین سبکی است که تجمل گرایی و زرق و برق به هیچ وجه در این استایل دیده نمی شود. به عنوان یک مثال برای استایل گرانج می توان به این مورد اشاره کرد که یک تی شرت زنانه آستین دار را زیر رکابی بپوشید و روی آن هم از یک ژاکت پشمی زنانه و یا هودی استفاده کنید.

تاریخچه استایل گرانج

به زبان انگلیسی به آن Grunge style می گویند. اصطلاح گرانج ابتدا در سال 1972 بیان شد. این استایل در اوایل دهه 1990 در شمال غرب آمریکا بسیار محبوب شد این استایل توسط صنعت موسیقی برای سبکی از موسیقی بوجود آمد. و در ادامه بین بسیاری از افراد به محبوبیت بالایی رسید و پذیرفته شد. استایل گرانج برای اولین بار در شهر واشنگتن کم کم پدیدار شد. شروع ایده این استایل از بیانیه ضد مد آغاز شد در آن دوران به دلیل مشکلات مالی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کردند این استایل بوجود آمد چرا که مردم قدرت خرید لباس های گران، راحت و طبق مد را نداشتند از طرفی این سبک به سرعت جریان پیدا کرد. سپس چند گروه موسیقی برای حمایت از این اعتراضات از این سبک استقبال کردند مانند نیروانا و پرل جم کرت کابین از طرفی این هرمندان بین مردم بسیار شناخته شده و محبوب بودند بنابراین افراد زیادی به سبک و استایل گرانج علاقه مند شدند.

همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج3

لباس هایی که در این استایل بکار می روند

برای داشتن استایل راحت ابتدا باید بدانید چه چیزی را دوست دارید و سپس می توانید روند ها و استایل های عمومی گرانج را بررسی کنید از طرفی به خاطر داشته باشید که گرانج یک استایل خاص و بسیار متفاوت است بنابراین استایل و ظاهر شما را بسیار متفاوت خواهد کرد. افرادی که طرفدار این سبک هستند معمولا از رنگ های تیره و کت های چرم استفاده می کنند در نتیجه تیپ و ظاهر آن ها کاملا خاص و متفاوت از افراد با استایل های دیگر است. اما اگر شما به استایل گرانج علاقه دارید و می خواهید به این سبک لباس بپوشید بهتر است یکسری نکات را رعایت کنید.

• شلوار جین

برای داشتن یک استایل گرانج بهتر است ابتدا از شلوار جین شروع کنید. برای استایل گرانج باید از شلوار جین های پاره بهره ببرید و یکی از آن ها را انتخاب کنید. شلوار های جین معمولا به رنگ آبی هستند که می توانند گزینه خوبی باشند اما رنگ های خاکستری و مشکی در این استایل محبوبیت و کاربرد بیشتری دارند.

• تی شرت

از انتخاب های خوب برای استایل گرانج این است که شما می توانید از تی شرت اورسایز زنانه بهره ببرید.

همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج1

• پیراهن های چهارخونه

برای داشتن استایل گرانج می توانید از یک پیراهن چهار خونه هم بهره ببرید به این صورت که پیراهن چهارخونه را روی لباس های خود بپوشید ولی دکمه های آن را باز بگذارید.

• کت چرمی

پوشیدن کت چرمی برای استایل گرانج زیبایی به استایل شما می بخشد از طرفی ژاکت و یا کت چرمی با هر لباس و استایلی سازگار است همچنین بدن شما را گرم نگه می دارد در استایل های گرانج می توانید از کت چرمی بهره ببرید و از بهترین انتخاب ها برای فصل سرد است.

• کفش سبک گرانج

از گزینه های مهم دیگر برای استایل گرانج کفش ها هستند زیرا بخش اساسی در ظاهر استایل گرانج به حساب می آیند. در این استایل هم خانم ها و هم آقایون می توانند از چکمه ها استفاده کنند و استایل خود را جذاب تر به نمایش بگذارند اما به یاد داشته باشید که هر چه کفش فرسوده تر کهنه تر باشد برای استایل گرانج مناسب تر است برای تکمیل استایل گرانج خود با کفش های سبک گرانج می توانید از جوراب های ساق بلند و یا جوراب شلواری های پاره شده هم بهره ببرید.

همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج2

• استایل گرانج با دامن

استایل گرانج در واقع می خواهد یک ظاهر خشن و نامرتب را به نمایش بگذارد. امروزه استفاده از دامن در این استایل می تواند جذابیت خاصی را به استایل شما بدهد به این ترتیب می توانید در این استایل یک دامن مناسب را امتحان کنید. می توانید از دامن های کوتاه چین دار که با پارچه های شطرنجی دوخته می شوند بهره ببرید تا زیبایی دو چندانی به استایل شما ببخشد. در ادامه می توانید از کیف چرم زنانه و کمربند های چرم در استایل گرانج خود بهره ببرید.

• ساپورت و جوراب شلواری های توری

از موارد دیگری که ارتباط نزدیکی با استایل گرانج دارد جوراب شلواری های توری هستند. می توانید یک دامن کوتاه را با جوراب شلواری توری بپوشید از طرفی برای زیبایی بیشتر و اینکه حق مطلب برای استایل گرانج ادا شود می توانید جوراب شلواری توری را زیر یک شلوار جین زاپ دار و پاره بپوشید.

همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج4

چگونه می توانیم یک استایل گرانج داشته باشیم

با توجه به مواردی که گفته شد می توانید استایل های گرانج متفاوتی را برای خود ایجاد کنید. در ادامه می توانید از راهکار های زیر کمک بگیرید تا استایل خوب و حرفه ای جذابی را در این سبک برای خود بسازید.

◘ در استایل گرانچ چند لایه و ژولیده لباس بپوشید

از ویژگی های بارز استایل گرانج این است که لباس ها اتو کشیده و مرتب نیستند. چرا که مهم ترین بخش از استایل این است که لباس هایی بپوشید که بدون خط اتو بوده و چروکیده هستند. همچنین برای داشتن استایل گرانج خاص می توانید از سبک های چند لایه بهره ببرید. لایه لایه پوشیدن لباس ها بدون هماهنگی باهم و ژولیده بودن آن ها از ویژگی های یک استایل گرانج است. به عنوان مثال می توانید سویشرت و پیراهن و یک بارانی را روی هم بپوشید تا استایل گرانج شما تکمیل شود.

◘ جنسیت در استایل و تیپ گرانج اصلا مهم نیست

یکی از موارد دیگری که برای داشتن استایل گرانج باید بدانید این است که در این استایل آیتم هایی که برای پوشش انتخاب می کنید هیچ ارتباطی با جنسیت شما ندارد از این رو شما می توانید هر لباسی را انتخاب کنید چرا که ژولیدگی نا هماهنگی از ویژگی های اصلی این استایل است تا این حد که در این استایل از دامن های متفاوتی برای استایل استفاده می شود. اما به طور کلی گرانج یک استایل ساده است از این رو برجستگی اندام ها، سیلوئت های واقعی و انحنای اندامی اصلا مد نظر نیست.

همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج5

◘ لباس های اور سایز و چند رنگ در استایل گرانج

از خصوصیات دیگر استایل گرانج این است که برای لباس ها معمولا از رنگ های خنثی استفاده می کنند و در کنار آن از اکسسوری هایی با رنگ بندی جیغ و شارپ بهره می برند. از ویژگی های دیگر استایل گرانج که باید حتما آن را مد نظر قرار دهید اور سایز بودن لباس هاست به این صورت که لباس مورد نظرتان را باید حداقل 2 تا 4 سایز از سایز اصلی خود بزرگتر تهیه کنید تا بتوانید یک استایل گرانج برای خود بسازید.

◘ اصول پوشیدن کفش برای استایل گرانج

همان طور که می دانید استایل گرانج یک سبک راحت، آزاد، ناهمانگ و ژولیده دارد بنابراین به طور کامل از تجملاتی بودن دور است از این رو برای انتخاب کفش بهترین گزینه می تواند کفش های نظامی و یا اسکینر ها باشند این سبک کفش ها می توانند استایل گرانج شما را تکمیل کنند.

◘ اکسسوری و تی شرت های مناسب برای استایل گرانج

تی شرت ها یکی از لباس های راحتی هستند که در تابستان هم بسیار کاربرد دارند در استایل گرانج هم به راحتی می توانید از انواع تی شرت ها بهره ببرید اما برای این استایل بیشتر از تی شرت هایی استفاده می شود که گشاد و آزاد بوده و روی لباس تصویر و نوشته ای حک شده باشد. برای شلوار ها در این استایل می توان به شلوار های مام استایل و فاق بلند اشاره کرد که می توان آن ها را به همراه پیراهن های چهارخونه پوشید. بعد از انتخاب لباس های مناسب برای استایل گرانج می توانید از اکسسوری های متفاوتی استفاده کنید به عنوان مثال گردنبند های فلزی ساده می تواند استایل شما را متفاوت تر به نمایش بگذارند و یا گوشواره های حلقه ای همچنین کمربند های چرم و جوراب های رنگی و یا کلاه های بافتنی برای استایل زمستانی گرانج بسیار جذاب و خاص هستند.

همه چیز درباره استایل گرانج + آموزش ست کردن استایل گرانج6

◘سبک آرایش کردن در استایل گرانج

برای استایل گرانج می توانید از دو مدل آرایش متفاوت بهره ببرید و انتخاب هر کدام از این سبک ها به سلیقه و راحتی خود شما بر می گردد. برای استایل گرانج می توانید آرایشی داشته باشید که ظاهرتان را آرام و جسور به نمایش بگذارید و یا سبک دیگری از آرایش که شما را شخصیتی بسیار قوی نشان دهد. در آرایش برای استایل گرانج به خاطر داشته باشید که برای انتخاب رژ بهتر است از رنگ های قرمز، شرابی، و شکلاتی کمک بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله درباره استایل گرانج و ویژگی های آن و همچنین تاریخچه این سبک صحبت کردیم. این سبک در ابتدا به عنوان یک نوع استایل اعتراضی نسبت به زیاده روی ها و کم کاری های سیاست سرمایه داری بود. که برخی خواننده های معروف سبک راک همان دوره برای حمایت از اعتراض این سبک لباس ها را پوشیدند و بعد از آن به عنوان یک استایل جدید وارد عرصه فشن و مد شد. همچنین گفتیم که استایل گرانج یک مدل سبک راحت و آزادی است که هیچ دغدغه ای بابت ست کردن لباس ها در این سبک ندارید زیرا ویژگی بارز و اصلی استایل گرانج ناهماهنگی، بی نظمی و ژولیده بودن آن است به این ترتیب برای داشتن استایل گرانج شما می توانید انواع لباس ها را بدون هیچ تناسبی به راحتی با هم بپوشید. برای خرید مدل های مختلف لباس زنانه مانند خرید شلوار جین زنانه، تی شرت دخترانه، تاپ و بادی زنانه، هودی و... می توانید به فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه پادمیرا که ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین پوشاک زنانه می باشد مراجعه نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/