gif
gif mobile
لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟

اگر امروزه به دنیای مد و فشن دقت کنید اصطلاحات جدیدی برای مدل های جدید لباس به وجود می آیند. تنوع در مدل و اسم لباس ها امریست که به مرور زمان اتفاق می افتد و نمی توان جلوی آن را گرفت. اکثر افراد خوش استایل و خوش پوش همواره سعی می کنند با این اصطلاحات آشنا باشند. اصطلاح وست نیز یکی از این اصطلاحات جدید است که امکان دارد همه با آن آشنا نباشند. آیا شما مانتو وست را می شناسید؟ انواع مختلف مانتو وست زنانه را دیده اید؟ آیا لباس وست فقط مختص یک قشر یا استایل خاصی است؟ در این قسمت از پادمیرامگ، می خواهیم در مورد کلیه استایل ها و مدل های مانتو وست و نحوه ست کردن آن با لباس های مختلف آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

وست چیست؟

لباس یا استایل وست، یک لباس همانند طرح سارافون و جلیقه است که برروی یک لباس دیگر پوشیده می شود. جلوی این لباس می تواند با دکمه یا زیپ به طور کامل بسته شود. معمولا برای زیر وست یک پیراهن یا یک شومیز زنانه شیک انتخاب می کنند. البته باید تاکید کرد که طرح دوخت وست با مدل سارافون بسیار متفاوت است. در ادامه باید این موضوع را یاد آور شد که این سبک لباس آستین ندارد. وست مدل های متفاوت بسیاری دارد که از آن می توان به مدل های پشمی و خزدار و ورزشی و پفکی و چرمی اشاره کرد. البته امروزه وست با مدل کت و شلوار بیشتر طرفدار دارد و بسیار مدل شیک و راحتی برای استفاده در بیرون منزل و مهمانی های رسمی می باشد. یک ویژگی مهمی که می توان نام برد این است که تولید وست ها معمولا به صورت فری سایز می باشد، پس مناسب برای هر سایز و اندامی هستند. حالت کتی آن، حالت رسمی دارد و می توانید آن را در مناسبت های رسمی و مراسم های عمومی استفاده کنید. وست ها معمولا در رنگ ها و طرح های متفاوتی تولید می شوند. شما می توانید همراه با این لباس شیک روسری و اکسسوری هایی را نیز ست کنید، که در ادامه ما سعی می کنیم ست کردن وست را به طور کامل به شما آموزش دهیم.

تاریخچه لباس وست

همانطور که گفته شد طرح وست به طرح جلیقه و پافر بسیار نزدیک است و باید به این موضوع اشاره شود که در اثر تغییر و تحولاتی که در جلیقه ها صورت گرفته، وست های امروزی طراحی و تولید شده اند. تولید اولین جلیقه ها را به زمان سلطنت چارلز دوم می توان نسبت داد. او بود که اولین بار این لباس را به دربار انگلستان راه داد و از آن جا بود که بسیاری از اشراف زادگان از آن استفاده کرده و باعث گسترش این لباس شدند.
در ایران هم مطرح شدن این لباس به دوره شاه عباس صفوی برمی گردد. در ایران در ابتدا دارای آستین بوده و حالت ردا به خود داشته و بلندی آن  بسیار زیاد بود. اما به مرور زمان این لباس در ایران دارای دگرگونی های بسیاری می شود و حالت آن به حالت جلیقه و بعد وست نزدیکتر می گردد.

انواع لباس وست

وست از جمله مدل های ترند چند سال اخیر است که در طرح ها و نقش های متفاوت تولید می شوند. مانتو ها به حالت وست را می توان در هر جنس پارچه ای که مورد دلخواه شما باشد تولید کرد. اما  برای تهیه وست کتی سعی می شود از پارچه هایی استفاده شود که ایست خوبی دارند و چروک نمی شوند. جنس وست هایی که در فصل های گرم سال پوشیده می شوند اغلب از پارچه های نخی تولید می شوند. نوع پارچه ای که انتخاب می کنید بستگی به موقعیت و فصل استفاده از آن را دارد. وست ها در دو مدل کوتاه و بلند نیز تولید می شوند که مدل بلند آن را بیشتر در برخی اماکن عمومی و خصوصی می توان پوشید. اما مدل کوتاه آن را که بیشتر شباهت به جلیقه دارد، در مهمانی های خصوصی و دورهمی های خودمانی می توان استفاده کرد.

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟

◘ وست پفکی

وست پفکی به وستی گفته می شود که همانند مدل کاپشن های پفکی می باشند، اما بدون آستین هستند. وست های پفکی اغلب ضد آب هستند پس به راحتی می توانید در فصل زمستان مورد استفاده قرار دهید.  وست پفکی را می توان به همراه انواع هودی و گرم کن های مناسب این فصل پوشید. اما خب بنظر هودی انتخاب مناسبی برای پوشیدن با وست نمی تواند باشد. بیشتر سعی می شود از بافت های بسیار ساده و تک رنگ برای زیر وست ها استفاده شود. شما اگر بتوانید یک بافت یقه اسکی ساده نیز تهیه کنید، پوشیدن آن می تواند به همراه وست مناسب تر باشد. در کنار وست می توانید در فصل زمستان از کلاه و شال گردن نیز استفاده کنید.

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟1

◘ وست پشمی

وست پشمی هم مانند وست پفکی است با این تفاوت که  جنس پارچه ی استفاده شده در طرح آن متفاوت می باشد. وست پشمی را نیز در فصول سرد سال استفاده می کنند. برای زیر این وست ها پیشنهاد می دهیم یک لباس آستین دار ساده به تن کنید. برای شلوار می توانید شلوار جین بگ زنانه یا شلوار های جین راسته و تنگ  یا کتان را انتخاب کنید. البته در مواردی که گفته شد حتما به رنگ شلوار و وستی که انتخاب کرده اید تا به همراه هم بپوشید، باید دقت کنید. زیرا اگر رنگ ها باهم همخوانی نداشته باشند استایل شما را بسیار شلوغ و نامنظم نشان می دهند. اغلب وست های پشمی در رنگ های پاستیلی تولید می شوند. این رنگ ها شادابی بسیاری به استایل شما می بخشند. سعی کنید اگر از رنگ های پاستیلی برای وست خود انتخاب کردید حتما برای انتخاب شلوار به دنبال یک شلوار جین تنگ به رنگ های آبی روشن و آبی آسمانی باشید. به این شکل استایل شما بسیار روشن دیده می شود.

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟3

◘ وست جین

یکی از طرح هایی که سالیان زیادی است معروف و محبوب می باشد در بین همه ی مردم و استفاده آن در انواع شلوار جین و لباس دیده می شود، وست جین است. این وست را برای ست کردن استایل زنانه می توان همراه با شلوار جین زنانه نیز پوشید. سعی کنید شلوار جینی که انتخاب می کنید نزدیک به رنگ وست شما باشد یا می توانید به صورت ست با هم شلوار را به همراه وست خریداری کنید. از انواع شلوارهایی که می توان همراه با وست پوشید شلوار جین زنانه مام استایل، شلوار جین زنانه مام فیت، شلوار جین زنانه بگ و جین ساده را باید نام برد که امروزه این شلوارهای جین بسیار پر طرفدار هستند.

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟2

◘ وست چرمی

وست ها همانطور که گفته شد می توانند در انواع مختلفی تولید شوند و برخی از این پارچه های استفاده شده در وست می توانند زمستانه باشند. وست چرمی نیز می تواند از جمله مواردی باشد که برای فصل های زمستان و پاییز تولید می شود. در کنار ست کردن به همراه این وست چرمی می توانید یک بافت ساده را هم رنگ با چرمتان یا مخالف رنگ آن ست کنید. برای اکسسوری هم می توانید از کمربند های فانتزی یا ساده بر روی وست چرم استفاده کنید. برای ست کردن شلوار همراه با وست چرمی، لگ ها می توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟

انواع استایل با وست

زیر وست چی بپوشیم؟ در ادامه به انواع استایل با وست کوتاه، استایل با وست جین و ... خواهیم پرداخت.

استایل وست و شومیز

استایل وست به همراه یک شومیز دخترانه خنک می تواند برای فصل تابستان مناسب باشد. البته که طرح های لباس، امروزه در حال به روز شدن هستند و شما شاهد ترند های جدید تری در آینده از وست خواهید بود. فروشگاه پادمیرا، نیز تلاش می کند تا جدید ترین و با کیفیت ترین اجناس ترند سال را  برای شما عزیزان تهیه کرده و در دسترس شما عزیزان قرار دهد.

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟6

استایل وست و شومیز به همراه دامن سند بادی

یک استایل بسیار شیک دیگری که مناسب برای فصل های گرم سال می باشد، پوشیدن وست به همراه دامن است. اگر وست شما از پارچه های خنک و تابستانی تولید شده باشد می توانید آن را به همراه دامن های گشاد و بلند در بیرون از منزل بپوشید. در کنار ست کردن این استایل نیز می توانید از شال های خنک و تابستانه مخصوص این فصل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : استایل کژوال چیست؟

استایل وست و شومیز به همراه شلوار

این استایل برای استفاده در مکان های عمومی و فعالیت های بیرون از منزل بسیار مناسب می باشد. باید دقت کنید شلوارهایی که برای این استایل انتخاب می کنید در چه فصلی استفاده می شوند. برای مثال برای انتخاب شلوار در فصل بهار و تابستان بهتر است از شلوار های پارچه ای، خنک و آزاد استفاده شود. در فصل های سرد سال نیز استفاده از شلوار های جین و کتان برای محافظت بدن در مقابل سرما مناسب تر می باشند. حالا بسته به وستی که انتخاب کرده اید می توانید رنگ شلوار خود را نیز با آن ست کنید. سعی کنید برای انتخاب شومیز هم از آنجایی که قرار است در بیرون منزل از آن استفاده کنید، بسیار ساده و تا حد امکان تک رنگ باشد. بهتر است برای رنگ شومیز هم، از رنگ های مخالف با رنگ وست بپوشید.

استایل وست جین به همراه شومیز و شلوار

وست های جین همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، وست های بلند و بدون آستینی می باشند که اغلب به همراه شلوار های جین هم ست می شوند. برای انتخاب شومیز همراه با آن می توانید از لباس های آستین دار راه راه که به رنگ های آبی یا سفید که نزدیک به رنگ جین می باشد نیز ست کنید. در انتخاب شال برای ست کردن با وست جین بهتر است از شال های بدون طرح و ساده استفاده شود. زیرا شال طرح دار اغلب مناسب برای پوشیدن با لباس های جین نمی باشد و یک استایل شلوغ و ناهماهنگ را برای شما ایجاد خواهد کرد. برای انتخاب یک کفش مناسب همراه با این استایل نیز می توانید از انواع کتونی ها و کفش های اسپرت استفاده کنید.  

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟4

نکاتی درباره ست کردن وست

• یک ایده برای ست کردن در لباس های وست این است که اگر شما وست را به همراه شلوار ست آن خریداری کردید، می توانید برای بهتر دیده شدن طرح وست، رنگ شومیز و کفش خود را با هم ست کنید. در این صورت دیگر نگران یک رنگ شدن تمام استایل خود نخواهید شد و استایل شما از تنوع رنگی برخوردار خواهد بود.
• نکته دیگر اینکه اگر وست دارای شلوار ست نباشد و شما به صورت تکی، وست را تهیه کرده اید، می توانید یک بیلرسوت یا سرهمی های زنانه به همراه آن بپوشید. این استایل می تواند هم برای شما ایجاد راحتی کند و هم استایل زیبا و شیکی را برای شما ساخته باشد. هنگام انتخاب شال به همراه این استایل می توانید رنگ مناسب و نزدیک به رنگ بیلر سوت خود انتخاب کنید. به این شکل وست شما خود را بهتر و زیبا تر نشان می دهد و باعث جلب توجه می شود.
• یکی دیگر از راه های ست کردن با وست نیز این است که شما رنگ شومیز، شلوار و کفش خود را با هم ست کرده و بگذارید تا رنگ و طرح وست شما کاملا مشخص باشد. برای مثال، شما لباس وست را با رنگ قرمز یا صورتی یا رنگ های روشن انتخاب می کنید. در این صورت می توانید یک شومیز تک رنگ مشکی، شلوار و کتونی مشکی با آن ست کنید. یا می توانید انتخاب های بسیار روشن تری داشته باشید. برای مثال رنگ سفید همیشه می تواند یک انتخاب عالی برای استفاده به همراه رنگ های دیگر باشد و شما را شاد و با طراوت نشان دهد.

لباس وست چیست و چگونه باید به سبک وست لباس بپوشیم؟5

نتیجه گیری

در این مقاله ما سعی کردیم روش های ست کردن با انواع وست را به شما آموزش دهیم. با گرم تر شدن هوا شما در خیابان ها و استایل روزمره مردم می توانید لباس وست را مشاهده کنید. وست در طرح ها و مدل های مختلفی دوخته می شود. ست کردن آن بستگی به این دارد که شما چه سبکی از وست را قرار است انتخاب کنید. وست های پفکی و پشمی مناسب برای فصول سرد سال هستند به همین علت در فصل های پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. وست های جین و وست سبک ست کت و شلوار را اغلب در فصل های گرم و در بهار و تابستان می پوشند. اگر انتخاب شما وستی باشد که بتوان در فصل گرم سال استفاده کرد ما به شما مدل های نخی این وست را به همراه دامن سند بادی یا شلوار گشاد و خنک تابستانه پیشنهاد می دهیم. برای فصل سرد هم می توانید از یک بیلرسوت با ضخامت و گرم برای زیر وست پشمی یا پفکی خود انتخاب کنید. به این شکل برای خود یک استایل گرم و در عین حال شیک را ایجاد خواهید کرد. برای انتخاب شال همراه با این استایل می توانید از شال های موهر یا شال ساده تک رنگ که با رنگ بیلر سوت شما نزدیک باشد، انتخاب کنید. مجموعه پادمیرا یکی از معتبرترین فروشگاه های لباس زنانه است که شما می توانید برای خرید انواع لباس وست در مدل های متنوع به فروشگاه اینترنتی پادمیرا مراجعه نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/