gif
gif mobile
جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟

جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟

شلوار جین سنگ شور زنانه یکی از شلوارهای مورد علاقه ی جوانان است که فروشگاه پادمیرا با تنوع بالا، این شلوار پر طرفدار را عرضه می کند. اما شاید با این که نام شلوار جین سنگ شور را بسیار شنیده باشید ولی برخی از شما ندانید که منظور از شلوار سنگ شور چیست؟ برای این که با مقوله ی سنگ شویی آشنا شوید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید تا به شما بگوییم لی سنگ شور چیست؟ مراحل سنگ شوری چیست؟ و نحوه ی سنگ شور کردن شلوار جین در منزل را به شما آموزش دهیم. با ما باشید.

جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟

سنگ شویی چیست؟

قیمت شلوار جین زنانه پادمیرا را می توانید داخل فروشگاه اینترنتی پادمیرا ببینید و پس از مقایسه با سایر فروشگاه ها اقدام به خرید شلوار جین زنانه نمایید. اغلب ما در گذشته گمان می کردیم که سنگ شویی یا سنگ شوری فقط یک اصطلاح است. مگر می شود لباس را با سنگ شست؟ بله. در واقع سنگ شویی یا سنگ شوری نوعی شست و شوی لباس با سنگ است که اندازه و وزن این سنگ ها به وزن و ضخامت لباس بستگی دارد. هر چه وزن لباس ها بیشتر باشد، سنگ ها باید سنگین تر و سخت تر در نظر گرفته شوند، اما برای لباس های سبک به سنگ های کوچک و نرم نیاز است.
اما چرا لباس ها را سنگ شور می کنند؟ برخی پارچه ها مانند جین، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، برای این که از ضخامت آن ها کاسته شود و یا تولیدکننده بخواهد لباس تولیدی را با طرح و جلوه ی متفاوتی عرضه کند، از روش سنگ شور کردن استفاده می کند. با این توضیحات باید متوجه شده باشید که منظور از شلوار سنگ شور چیست؟ دیگر مانند گذشته به این فکر نمی کنید که سنگ شوری فقط یک اصطلاح باشد بلکه یک نوع فرآیند شست و شوی لباس برای رسیدن به اثرات و جلوه های مد نظر تولیدکننده ی لباس می باشد.

جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟1

لی سنگ شور چیست؟

خرید شلوار لی زنانه از فروشگاه اینترنتی پادمیرا می تواند به شما امکان انتخاب از بین متنوع ترین طرح ها و مدل های شلوار جین را بدهد. اما شلوار لی یا همان جین علاوه بر زیبایی و خوش طرح بودن آن، شلواریست که بسیار با دوام و استحکام بالا می باشد و همین دلیل باعث شده بود ابتدا توسط کارگران مورد استقبال قرار گیرد. اما روز به روز بر علاقمندان و طرفداران این شلوار افزوده شد تا جایی که سرتاسر جهان شیفته ی این پارچه شده و از هر قشر و طبقه ای، لباس ها و شلوارهای دوخته شده از این پارچه را خریداری می کردند. هر ساله نیز نوع جدیدی از آن با رنگی مختلف و شکل و ظاهر زیباتر معرفی شده و وارد صنعت مد می گردد.
اما نکته ای که در مورد پارچه ی شلوار جین بسیار حائز اهمیت است ضخامت آن می باشد. تا حدی که این ضخامت در ابتدا آن را غیر قابل استفاده کرده بود و یا بیشتر آقایان از آن برای کار در شرایط سخت به دلیل استحکامی که داشت استفاده می کردند. اما با پیشرفت صنعت نساجی و افزایش کارخانه و کارگاه های سنگ شویی در سرتاسر جهان باعث شده تا این پارچه با ورود به فرآیند سنگ شویی تبدیل به پارچه ای نازک، بادوام و دوست داشتنی شود. در قسمت قبل گفتیم سنگ شویی چیست اما در این بخش از مقاله می خواهیم بدانیم چرا شلوار جین را سنگ شوری می کنند و اساساً لی سنگ شور چیست؟
گفتیم که سنگ شویی فرآیندی است که در آن پارچه جین را نازک می کنند تا قابل استفاده باشد زیرا پارچه جین به خودی خود بسیار پارچه با دوام و ضخیمی می باشد و برای استفاده حتما باید مراحل و فرآیند سنگ شویی را طی کند. سنگ شویی در واقع استفاده از روش هایی برای ایجاد نرمی، لطافت، سایه و طرح های مختلف بر روی پارچه جین است. شیوه های متعددی برای این منظور وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. پیشرفت تکنولوژی و دانش سبب شده تا سنگ شور کردن پارچه ها به ساده ترین روش ها، بدون وارد شدن آسیب به بافت و ساختار لباس انجام شود.

جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟

جین سنگ شور زنانه ظاهری رنگ پریده‌ و کهنگی خاصی دارد که مورد پسند خیلی از افراد است. اما فقط ظاهر قضیه مهم نیست. اگر پارچه جین تحت پروسه سنگ شویی قرار نگیرد بسیار خشک و غیرمنعطف خواهد بود. اگر لباس های جین مدرن را با قدیمی مقایسه کنید متوجه می شوید که پوشیدن آن ها بسیار راحت تر است چون سبک تر، نرم تر و منعطف تر هستند. این فرآیند بسیار آسان بوده و طی چند مرحله انجام می شود که در قسمت های بعدی به آن خواهیم پرداخت اما بهتر است نکته ای را در مورد سنگ شور کردن شلوار جین بدانید و آن هم اینست که سنگ شور کردن شلوار جین بستگی به فصلی که درون آن هستیم دارد. برای مثال: در زمستان پارچه را ضخیم می سازند تا در هنگام استفاده سردمان نشود اما در تابستان آن را نازک می سازند تا دمای بدن بالا نرود.

جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟

مراحل سنگ شوری

شلوار جین زنانه سنگ شور شده ای که در دسترس شما قرار می گیرد، مراحلی را جهت سنگ شور شدن طی می کند و سپس به آن طرح زیبایی می رسد که شما طرفدار و علاقمند به آن هستید. شرکت های سنگ شویی پارچه، ابتدا پارچه مورد نظر را در معرض سنگ هایی خاص قرار می دهند. با اینکه مراحل دقیق هر فرآیند سنگ شویی متفاوت است، اما در اکثر مواقع پارچه را در ماشین لباس شویی های بزرگ صنعتی قرار می دهند که پر از سنگ های بزرگ و سنگین است. وقتی ماشین لباس شویی شروع به حرکت می کند، این سنگ ها صدها بار با پارچه جین برخورد می کنند. پروسه سنگ شویی جین به آن آسیب جدی وارد نمی کند بلکه فقط به آن ظاهری کهنه و رنگ پریده می بخشد که فرآیند طبیعی آن، سال ها طول خواهد کشید. در این بخش از مقاله می خواهیم فرآیند سنگ شوری که گفته شد را به صورت جداگانه و تک به تک توضیح دهیم تا بیشتر با این مقوله آشنا شوید. این فرآیند شامل مراحل زیر می باشد:

◘ بارگیری لباس ها و سنگ ها:

اولین مرحله و در واقع شروع فرآیند سنگ شویی یا سنگ شوری با عمل بارگیری لباس ها و سنگ ها آغاز می گردد. به این صورت که لباس های شسته نشده یا آب نخورده به همراه مقادیر لازم سنگ که وزن آن ها بستگی به این دارد که تولیدکننده در نهایت چه میزان ضخامتی را از پارچه می خواهد و در حقیقت توقع تولیدکننده از میزان سنگ شوری لباس بستگی دارد. لباس ها و سنگ ها با هم داخل دستگاه بارگیری می شوند.

◘ آهارگیری:

برای این که عمل سنگ شوری لباس ها بهتر صورت گیرد و پارچه ها کمی نرم تر از قبل شوند، با استفاده از یک ماده شیمیایی ضد آهار، در این مرحله آهار پارچه یا لباس گرفته می شود تا عمل سنگ شوری بهتر روی لباس یا پارچه تأثیر بگذارد.

جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟2

◘ آبکشی:

پیش از آغاز عمل سنگ شوری، پارچه ها یا لباس هایی که آهارگیری شده اند باید ابتدا ماده ی شیمیایی که به وسیله ی آن آهار لباس گرفته شده، از روی لباس ها پاک شود تا هنگام سنگ شوری آسیبی به بافت پارچه وارد نگردد. برای این کار دو بار لباس ها را آبکشی می کنند تا مواد آهارگیری از روی آن ها پاک شود.

◘ سنگ شویی:

در تمام این مدت لباس ها به همراه سنگ هایی که بارگیری شده آهارگیری و آب کشی می شوند. اما عمل اصلی سنگ شویی با استفاده از مواد شیمیایی آن انجام می گردد که در نهایت لباس را به ضخامت و رنگ مورد نظر می رساند. هرچه این مرحله طولانی تر شود، میزان ضخامت پارچه و رنگ پریدگی آن بیشتر می گردد. فقط باید دقت شود که بیش از حد استاندارد نباید سنگ شویی کرد چرا که هرچقدر پارچه ی جین ضخیم باشد ممکن است در اثر شست و شوی زیادی که با ماده ی شیمیایی انجام می شود، بافت پارچه آسیب ببیند.

◘ آبکشی:

فرآیند سنگ شوری به پایان رسیده و اکنون باید سنگ هایی که در اثر شست و شو به سنگ ریزه تبدیل شده اند و همچنین مواد شیمیایی مخصوص سنگ شوری را از روی لباس ها پاک و جدا کرد. برای این کار باید لباس ها را دو بار آبکشی کرد تا از خروج سنگ ریزه ها و مواد شیمیایی اطمینان حاصل پیدا کنید.

◘ نرم کردن:

با این که لباس ها پس از سنگ شوری نرم تر شده اند اما برای دستیابی به نرمی و لطافت بیشتر می توان از نرم کننده ها استفاده کرد. با این کار لباس ها در نهایت بسیار نرم تر خواهند شد و مخصوصاً شلوار جین زنانه سنگ شور شده باید حتماً در انتها از نرم کننده ها استفاده کنند چرا که شلوارهای جین مخصوص بانوان بسیار باید نرم تر از شلوار جین آقایان باشد.

◘ تخلیه لباس ها:

لباس ها شسته، سنگ شوری شده، آب کشی شده و نرم تر شده اند. اکنون دیگر کار با دستگاه سنگ شوری به پایان رسیده و باید لباس ها از دستگاه خارج شوند.

◘ چلاندن:

زمانی که شما لباس های خود را در منزل با دست می شویید پس از آب کشی آن ها را برای بهتر و زودتر خشک شدن می چلانید. در لباس شویی نیز از خشک کن ماشین استفاده می کنید. در این جا نیز و پس از سنگ شوری لباس ها، با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ، لباس ها آب گیری و یا اصطلاحاً چلانده می شوند تا آب اضافه ی آن ها گرفته شود.

◘ خشک کردن:

آخرین مرحله که پس از شست و شوی هر لباسی انجام می گردد، خشک کردن لباس ها می باشد. شلوارهای جین و یا لباس های جینی که سنگ شوری شده اند پس از آب کشی و چلاندن و گرفتن آب اضافی آن ها، به بخش خشک کن کارخانه ارسال می گردند تا با استفاده از خشک کن های گازی یا بخاری خشک شوند.

جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟3

نحوه ی سنگ شور کردن شلوار جین در منزل

شلوار جین سنگ شور دخترانه امروزه مورد پسند بسیاری از افراد خصوصاً جوانان می باشد. این افراد برای کهنه و فرسوده به نظر رسیدن لباس جین و شلوار لی خود علاقه مند به سنگ شور کردن آن ها هستند. یا لباس های سنگ شور و دارای سوراخ های متعددی که امروزه بسیار باب شده است را برای خرید انتخاب می کنند. تا حدی این مدل شلوارها پرطرفدار شده که قیمت لباس های جین با سنگ شور شدن و میزان پارگی آن سنجیده می شود. هرچقدر میزان سنگ شور شدگی لباس بیشتر باشد دارای قیمت بالاتری نیز خواهد بود. اما شلوار جین زنانه سنگ شور شده شما اگر هنوز به آن میزان نرمی و لطافت مورد نظر شما نرسیده و یا میزان طرح سنگ شور شده ی آن مورد پسند شما نیست دو راه دارید. یا منتظر گذر زمان باشید چرا که گذر زمان باعث محو شدن رنگ و پاره شدن پارچه می شود که برای این منظور باید حدود دو سال به طور مداوم آن را بپوشید تا به آن رنگ و طرح دلخواه برسید. یا می توانید به راحتی در منزل و با روشی ساده شلوار جین خود را سنگ شور کنید و به یک شلوار نو با طرحی جدید دست پیدا کنید.
شما با سنگ شور کردن لباس خود در منزل می توانید میزان سنگ شور کردن نواحی مختلف جین را خود تعیین کنید. برای سنگ شور کردن جین جهت فرسوده به نظر رسیدن آن، دو روز زمان احتیاج است. این کار دو مرحله دارد. در مرحله اول سطل یا تشتی را آماده کرده و با آب سرد آن را پر کنید و مقداری نمک به آن اضافه کنید سپس شلوار جین مورد نظر خود را درون آن قرار دهید بطوری که محلول آب و نمک روی شلوار جین را کامل بپوشاند .به مدت دو روز صبر کنید تا شلوار مورد نظر داخل محلول بماند. بعد از دو روز با استفاده از سنگ پا که با مواد شوینده ترکیب شده محکم روی قسمت های مورد نظر بکشید. به همین سادگی شلوار جین شما سنگ شور شد. نگران آسیب دیدگی بافت شلوار نباشید. پارچه ی جین به دلیل ضخامت بالا و استحکامی که دارد در مقابل این میزان سایش ها مقاوت بالایی از خود نشان می دهد. پس با خیال راحت شلوار جین مورد علاقه خود را سنگ شور کنید و از داشتن یک شلوار نو با طرحی جدید لذت ببرید.

جین سنگشور چیست؟ و چرا به این نام شناخته می شود؟

جمع بندی

شلوار جین زنانه سنگ شور یکی از شلوارهای پرطرفدار از دیرباز تا کنون می باشد. امروزه هرچه میزان سنگ شوری شلوارهای جین بیشتر باشد طرفداران آن بیشتر خواهند بود. سنگ شوری در واقع نوعی عمل شست و شوی لباس است که با استفاده از آن می توان میزان ضخامت لباس های جین را کمتر کرد و لباس را نرم تر و لطیف تر تولید و عرضه نمود. فروشگاه اینترنتی پادمیرا یکی از بزرگترین فروشگاه های عرضه ی شلوار جین زنانه سنگ شور شده در شمال کشور می باشد. برای دیدن محصولات ما لطفاً اینجا کلیک کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/