gif
gif mobile
تیشرت چیست و انواع تیشرت زنانه

تیشرت چیست و انواع تیشرت زنانه

در این مقاله گروه نگارش پادمیرا به انواع تیشرت که در کل شامل تیشرت زنانه و تیشرت مردانه می شود خواهیم پرداخت. و اینکه هر نوع از تیشرت ها را در کجا می توان استفاده کرد.

تیشرت چیست 1

تیشرت چیست؟

تیشرت چیست و چرا به تیشرت می گویند تیشرت؟

تیشرت نوعی پیراهن (بلوز) پارچه ای، مناسب و بسیار راحت برای خانم ها و آقایان است. آیا می دانید دلیل نامگذاری آن چه بوده است؟ درست حدس زدید، به دلیل این که به لحاظ شکل بدنه و آستین هایش این بلوزها به شکل حرف انگلیسی T نامگذاری شده است. به همین دلیل به آن ها تیشرت اطلاق می شود. جالب است بدانید شکل قدیمی آن دارای آستین کوتاه و یک خط گرد در ناحیه گردن است که به عنوان یقه گرد شناخته شده است که یقه ندارد. برای خرید تیشرت زنانه کلیک کنید.

تاریخچه تیشرت :

تیشرت 2

تی‌شرت زنانه T-shirt یکی از پرمصرف‌ترین لباس‌های حال حاضر در تمام دنیا است. اگر چه از نظر تاریخی شاید چندان هم قدیمی نباشد. اما به دلیل استقبال روزافزون از این لباس در سراسر جهان، گویی هزاران سال است که انسان‌ها تی‌شرت را به‌عنوان یکی از اصلی ‌ترین لباس‌های خود می‌پوشند. در واقع تیشرت ها لباس های زیر بودند که گاها به صورت یکسره در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می گرفت. ابتدا، لباس زیر یکسره به دو قسمت بالاتنه و پایین تنه تقسیم شد، به شکلی که قسمت بالاتنه به حد کافی بلند بود تا به زیر خط کمربند برسد. با دکمه یا بدون آن. این لباسها در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان و کشتی گیران به عنوان پوشش مناسب برای محیط های گرم پذیرفته مورد استفاده قرار می گرفت. کم کم و به مرور زمان، تیشرت از شکل لباس زیرهای استفاده شده در قرن نوزدهم تغییر یافته و در اواسط قرن بیستم از لباس زیر به لباس معمولی مورد استفاده همگانی، تغییر شکل یافت.

تیشرت ها خیلی زود به عنوان یک لایه ی زیرین لباس برای کارگران صنایع مختلف، از جمله کشاورزی، محبوب شدند. تیشرت برای پوشیدن راحت و بی دردسر بود، به راحتی قابل شستشو و ارزان بود و به همین علت، به پیراهن انتخابی برای پسران جوان تبدیل شد. پیراهن پسرها در رنگ ها و الگوهای مختلف طراحی شده است. کلمه “تیشرت” در دهه 1920 به یک واژه انگلیسی آمریکایی تبدیل شد و در فرهنگ لغت مریام وبستر قرار گرفت.

در دوره رکود بزرگ، تیشرت لباس غالبی بود که در هنگام انجام کارهای مربوط به مزرعه یا مرتع ، و همچنین زمان های دیگری که حجب و حیا ایجاب می کرد که اندام تحتانی دیده نشود، پوشیده می شد. پس از جنگ جهانی دوم، سربازان نیروی دریایی تیشرت را به عنوان لباس زیر استفاده کردند و کم کم، دیدن سربازان قدیمی که شلوار یونیفرم خود را با تیشرت به عنوان لباس غیر رسمی پوشیده اند عادی شد.

تی شرت در دهه 1950 بعد از اینکه مارلون براندو در فیلم “اتوبوسی به نام هوس” یکی از آنها را پوشید بیشتر مورد توجه قرار گرفت در دهه 1960، انواع تیشرت های چاپ شده برای ابراز عقاید ، تبلیغات، تظاهرات و سوغاتی عمومیت پیدا کردند.
نمونه های فعلی در طرح ها و پارچه های مختلف در دسترس هستند و الگوی آنها شامل یقه گرد و یقه هفت می باشد. تیشرت ها به یکی از پوشیدنی ترین لباس های امروزی مبدل شده اند. تیشرت ها به دلیل فرآیند تولید و خرید ارزان ، خصوصا برای نامهای تجاری ، شرکت ها و یا محصولات تجاری بسیار محبوب هستند. / خرید تیشرت دخترانه

تیشرت ها از چه جنسی تهیه و ساخته می شوند؟

جنس تیشرت ها به طور کلی از پارچه های کشی، سبک و ارزان تهیه می شوند که به راحتی قابل تمیز شدن باشند. این تیشرت ها معمولاً از پارچه های کشباف یا ژرسه تهیه می شوند، که مشخصا در مقایسه با پیراهن های درست شده از پارچه های پشمی، بافت نرم تری دارند. بعضی از نمونه های جدید تیشرت دارای بدنه بافته شده یکپارچه ای هستند که در ماشین های بافتنی مدور بافته می شوند به طوری که کناره ها کاملا بدون درز هستند. خرید بهترین تیشرت

تیشرت 3

مراحل تولید تیشرت ها چگونه است؟

مراحل تولید تیشرت کاملا اتوماتیک شده است و معمولا شامل دستگاه برش پارچه با لیزر یا واتر جت باشد. تیشرت یقه هفت بر خلاف تیشرت های یقه گرد دارای یقه به شکل حرف انگلیسی V (که به دلیل شباهت یقه به عدد هفت خودمان یقه هفت هم نامیده می شود) است . تیشرت های یقه هفت به گونه ای تولید شده اند که در صورتیکه زیر آنها لباس زیر پوشیده شود دور یقه مشخص نمی شود، بر خلاف آنچه که در مورد تیشرت های یقه گرد دیده می شود.

تیشرت 4

چرا باید از تیشرت استفاده کرد؟

اولین چیزی که با شنیدن اسم تیشرت به یادمان می آید راحتی ، سبک بودن و خنک بودن در تابستان است. یکی از علل توجه به تیشرت علاوه بر اسپرت، شیک و راحت بودن داشتن تنوع بسیار زیاد و رنگ بندی های متنوع است که انواع سلیقه ها آن ها را می پسندند. تیشرت های نخی بهترین لباس برای روزهای گرم سال هستند و به راحتی با شلوار جین ست می شوند. خرید تیشرت


امروزه تیشرت در یک لباس پرکاربرد برای کودکان، نوجوانان، جوانان، میان سالان و حتی سالمندان در هر جنسیتی به شمار می رود.
تی‌ شرت لباسی است که هم می‌توان آن را به‌عنوان راحت‌ترین نوع لباس در منزل پوشید. هم می‌توان آن را به شلوار یا دامن‌های اسپرت ست کرد و به مهمانی‌های خودمانی رفت.


انواع مدل تیشرت

۱-تیشرت یقه گرد:

همانطور که در بالا اشاره شد، اولین بار ملوان های آمریکایی تیشرت های یقه گرد را بصورت گسترده مورد استفاده قراردادند، دلیل آن هم راحتی و خنکی بسیار زیاد آن بود. امروزه نیز خانم ها بواسطه فعالیت هایی که در محیط بیرون از منزل دارند بخصوص در فصل گرم سال تمایل زیادی به پوشیدن لباسهای سبک و خنک دارند، پس بهترین پیشنهاد برای پوشش بالاتنه میتواند تیشرت یقه گرد زنانه باشد.

تیشرت 5


۲-تیشرت یقه هفت

تیشرت های یقه هفت برعکس تیشرت های یقه گرد مناسب افراد با بالاتنه درشت و بزرگتر میباشد، شکل یقه هفت بالاتنه را جمع و جورتر نمایش میدهد. همچنین این مدل یقه برای افراد کوتاه قد هم مناسب است چون قسمت بیشتری از گردن بیرون از لباس میماند به ظاهر باعث بلندتر نشان دادن قد فرد میشود. خرید تیشرت یقه دار


تیشرت 6


۳-تیشرت یقه دار-یقه برگرد (Polo shirt)

تیشرت های یقه دار یا پولوشرت رنانه، رسمی ترین نوع تیشرت ها هستند که وجود داردن. و در مقایسه ی دیگر تیشرت ها میتوان در مکان های خاص و نسبتا رسمی استفاده نمود. همراه با مانتو های جلو باز استفاده نمود

نیشرت 7

جنس تیشرت ها از چیست؟

۱-تیشرت پنبه ای:

پنبه بعنوان ماده اولیه ساخت پارچه به وفور در صنعت نساجی کاربرد دارد. از مهمترین مواردی که این نوع پارچه طرفداران بسیار دارد، میتوان به خاصیت کنترل رطوبت بدن،نرم و راحت بودن، ضد آلرژی بودن آن اشاره کرد.که بصورت تیشرت های پنبه یکرو و دورو مورد استفاده قرار میگیرند.

تیشرت 8


۲-تیشرت پلی استر پنبه:

چون پنبه از الیاف طبیعی بدست می آید قاعدتا دوام نسبتاً پایینتر و قیمت بالاتر و درصدی آبرفت می باشد. برای مقابله با این موارد به این الیاف طبیعی درصدی پلی استر پنبه اضافه می گردد. هرچه مقدار پلی استر بکار رفته در پارچه بیشتر باشد ، از راحتی و خنکی و نرم بودن و بالطبع قیمت تیشرت کاسته می شود.

تیشرت 9

۳-تیشرت فلامنت:

این نوع پارچه ها بیشتر برای لباسها و تیشرت های ورزشی که نیاز به مقاومت و کشسان پذیری بالا دارند مورد استفاده قرار میگیرند،دراین نوع تیشرت ها آبرفت، تغییر رنگ و زبری مشاهده نمیشود.

تیشرت 10


۴-تیشرت اسپان:

این نوع تیشرت ها که به تیشرت های مواد دار معروف هستند ترکیبی از پنبه و پلی استر میباشد،این جنس برخلاف تیشرت های پنبه اصلا خنکی و راحتی ندارد و جز در موارد خاص استقبال آنچنانی از طرف مصرف کننده ها ندارد.

تیشرت 11


۵-تیشرت جودون:

تیشرت جودون که با پارچه تارو پودی لوزی شکل که از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی تولید میشود در رنگبندی های بسیار متنوعی وجود دارد و عمدتا ابن نوع پارچه برای تولید پولو شرت ها مورد استفاده قرار میگیرند . پارچه های جودون خود انواع مختلفی دارند از جمله جودون پنبه، لاکرا و پلی استر که این تفاوت ها با توجه به میزان درصد الیاف طبیعی و مصنوعی در بافت آن بوجود می آیند و روی قیمت آن نیز تاثیرگذار است. خرید تیشرت جودون

تیشرت 12

راهنمای انتخاب تیشرت مناسب برای خانم ها:

حالا که با انواع تیشرت و جنس های مختلف آن آشنا شدیم، بدنیست بدانیم ازبین تعداد کثیر تیشرت های موجود در بازار چه تیشرتی بخریم که بااستایل ما هماهنگ تر باشد.

۱-اولین نکته ای که باید در خرید تیشرت زنانه مورد توجه قرار بدهید جنس آن است، تا آنجایی که میتوانید سعی کنید جنس باکیفیت تهیه کنید بعنوان مثال اگر قصد خرید تیشرتی با جنس نخ و پنبه دارید سعی کنید مدل با کیفیت آن که ضد پرز با چروک و آبرفت کمتری هست انتخاب کنید.

تیشرت 13

۲-خرید تیشرت با توجه به فصل:

همانطور که میدانیم تیشرت های نخ و پنبه بعلت اینکه عرق را در خود نگه نمیدارد و خنکتر است برای روزهای گرم تابستان مناسبتر است، همچنین خرید تیشرت هایی با رنگ های روشنتر در فصول گرم کاربرد بیشتری دارند.

تیشرت 14

۳-رنگ تیشرت:
داشتن تیشرت مشکی و سفید جز واجبات برای هر زن شیک پوشی است، اما بعلت اینکه استایل کردن انواع رنگهای تیشرت ها فقط با یک مدل جین کار بسبار راحتی است ، شما میتوانید براحتی هررنگی رو که متناسب با رنگ پوست شماست انتخاب فرمایید و دراین موضوع محدودیتی نیست بهتر است سعی شود از رنگهای روشنتر و شادتر استفاده کنیم و کمی رنگ به زندگی خود اضافه کنیم.

تیشرت 15


۴-مدل تیشرت:

در ابتدای مقاله به این موضوع که هر کدام از انواع تیشرتها از جمله یقه گرد، یقه هفت، پولو شرت برای چه تیپی گزینه مناسبتری است پرداختیم، اما بطور کلی مدل تیشرت با توجه به استایل انتخاب میشود اگر میخواهید بروزتر و متفاوت بنظر برسید تیشرت خود را با جین استایل کنید، پوشیدن تیشرت های سه دکمه معمولا برای هرتیپی مناسب است بخصوص برای افرادی که عرض شانه کوجیکی دارند یا گردن ظریفی نسبت به بالاتنه دارند ، تیشرت های یقه هفت برای ظریفتر نشان دادن بالاتنه و تیشرت های یقه گرد برای حجیم تر نشان دادن بالاتنه گزینه های خوبی بشمار میروند.


۵-استفاده از اکسسواری ها:

اکسسواری بخصوص ساعت یا عینک تاثیر ویژه ای در بهتر و زیباتر نشان دادن استایل شما ایفا میکند‌. در استفاده از آنها زیاده روی نکنیم کافیست با یه سرچ ساده متوجه شویم چه اکسسواری برای چه استایلی مناسبتر است .

تیشرت 16



۶- تیشرت چاپ دار:

اگر علاقمند به استفاده از تیشرت های چاپ دار هستید سعی کنید با توجه به استایل خود و موقعیت مکانی که قصد رفتن دارید انتخاب کنید معمولا استفاده از از لوگوها و علائم بزرگ و نوشته های با معنای نامناسب و سمبل های کارتونی برای خانم ها پیشنهاد نمیگردد.

تیشرت 17


۷-توجه به موقعیت مکانی:

حتما قبل از انتخاب پوشش خود به موقعیت مکانی خود توجه فرمایید و درنظر بگیرید که استایل شما با موقعیت تناسب دارد یا خیر.

تیشرت 18


۸-قیمت تیشرت:
حتما این نکته را شنیده اید که هیچ ارزانی و گرانی بی حکمت نیست، سعی کنید بیشتر از قیمت کیفیت لباس را مدنظر قرار دهید بااین شیوه خودبخود در هزینه تیشرت هایی که درآینده قراراست خریداری کنید صرفه جویی کرده اید.


۹-اندازه تیشرت:

سعی کنید تیشرتی که انتخاب کرده اید بیش از اندازه تنگ و چسبان یا شل و گشاد نباشد (البته منظور ما تیشرت های لانگ و اور سایز که امروزه طرفداران زیادی دارند نیست ، منظور انتخاب تیشرت در حالت عادی و نرمال میباشد)، همچنین توجه کنید درز شانه ها دقیقا روی قسمت انتهایی شانه قرار بگیرند و آستین ها هماهنگ با طول دست انتخاب شوند. طول تیشرت باید بنحوی انتخاب شود که حدودا چهار سانتی متر از کمربند پایینتر قرار بگیرد.

تیشرت 19

تی شرت چاپی

همیشه تی شرت هخای چابی طرفداران خاص خود را داشته که در این زمینه هم فروشگاه اینترنتی پادمیرا تیشرت های طرح دار با جدیدترین طرح ها و بروز ترین طرح ها را به فروش می رساند.. خرید تیشرت طرح دار

در انتخاب تیشرت های طرح دار چاپی می بایست که به موارد زیر توجه نمود.

خلاقیت طرح روی تیشرت

طراحی روی تیشرت

کیفیت تیشرت

تیشرت 20



پارچه پنبه ای مایکا

پارچه پنبه ای ماردین

پارچه پنبه ای ناژین

پارچه پنبه ای فوژان

پارچه پنبه ای رامیلا

نام تجاری (برند)
یک نام قوی و جالب در این فعالیت بسیار حیاتی می باشد. نامی که انتخاب می کنید قرار است مدت زیادی با شما باشد. ساخت یک برند جالب و دوست داشتنی در این فعالیت از اهمیت بالایی برخوردار است. این برای کسب و کار در اینترنت نیز مهم است تا توجه مشتریان را به خود جلب کنید.و نام برند شما علاوه بر کشورتان در سطح جهان مطرح شود.

تیشرت 21

کیفیت و جنس تی شرت
همیشه سود بیشتر در قربانی کردن کیفیت وسوسه انگیز است. اما وقتی دقت می کنیم می بینیم که این امر روی تصمیم مخاطبان تاثیر گذاشته و به مراتب سود حاصله کمتر می شود.

تیشرت 22

از کجا تی شرت ساده و بدون طرح را تهیه کنیم؟
تی شرت هایی که برای چاپ عکس استفاده می شود، باید دارای کیفیت بسیار عالی و قیمتی مناسب باشد. تی شرت خام جهت چاپ و با کیفیت های فوق العاده ( ۱۰۰% پنبه) باشد و قیمت تی شرت های خام معمولا از 30 هزار تومان آغاز می گردد.

تیشرت 25

انواع روش‌های چاپ تیشرت
به صورت رایج، برای چاپ روی تی شرت، سه نوع دستگاه متداول می باشد و انتخاب هر کدام از این دستگاه ها، به شرایط فرد بستگی دارد. print screen ، پرس حرارتی و پرینتر مخصوص تی شرت، سه نوع دستگاه رایج برای ایجاد این شغل هستند که در ادامه به تشریح آنها می پردازیم.


Screen print

این دستگاه چاپ تیشرت، جزو تکنیک های قدیمی و رایج است. به عنوان یکی از معروف ترین متد ها، این روش از ماندگاری بالایی برخوردار است و مقرون به صرفه بودن آن نیز به محبوبیت آن افزوده است. در این روش تعداد زیادی از تی شرت ها را می توان تکمیل کرد که به نسبت تعداد رنگ آن این تعداد کمتر می شود (به صورت فله ای)

تیشرت 23


خصوصیات مثبت:
قابلیت پرینت با طرح های متنوع
مقرون به صرفه
خصوصیات منفی:
برای طرح های چند رنگ مناسب نیست
فقط قابلیت چاپ تصاویر ساده را دارد

پرس ( مبدل ) حرارتی

مدت مدیدی است که از این روش استفاده می شود که خود چندین نوع دارد. شما ممکن است کاغذ های مخصوصش را دیده باشید که در لوازم التحریر ها عرضه می کنند. حتی می توان با یک کامپیوتر ، پرینتر و یک اتو این کار را راه انداخت. فرم پیشرفته تر اینست که با یک پرینتر حرفه ای و مبدل پلاستیزول این چاپ انجام شود که مسلما روی کیفیت آن تاثیر به سزایی دارد.
این روش می تواند تصاویر تمام رنگی را با سرعت بالایی روی تی شرت هک کند.

مزایا:
• هزینه ی بسیار پایین و به صرفه
• استفاده از رنگ بندی های متفاوت
• راه اندازی در فضای کم
• مناسب برای یک کسب و کار جمع و جور
معایب:
• تداوم بسیار کمتر نسبت به سایر روش ها
• نامناسب برای تولید تیراژ دار
• کیفیت پایین تر
• وقت گیر
• دارای پرتی بیشتر در طول تولید (خرابی چاپ ها)

چاپ مستقیم یا DTG

این فرآیند شبیه عملی است که پرینتر های خانگی انجام می دهند. با افشان کردن مستقیم جوهر روی تی شرت، شفافیت کاملی به تصویر می دهد. از آنجایی که مانند یک پرینتر خانگی است، پس هزینه ی راه اندازی کمتری نسبت به دو متد قبل دارد. آسانی کار با این دستگاه ، محبوبیتش را دو چندان کرده‌ است.

تیشرت 24

مزایا:
• گزینه رنگ نا محدود
• دقت بالا در جزییات طرح و رنگ
• بهترین گزینه برای چاپ اجزای کوچک
• بدون صرف هزینه های زیاد
خصوصیات منفی:
نامناسب برای طرح های بزرگ

اگر تولیدی تیشرت دارید و می خواهید تیشرت هایی خاص با پارچه های چاپ دار داشته باشید، و یا ترجیح می دهید طرح مورد نظر خودتان را بر روی تیشرت چاپ کنید، بهتر است برای پیشی گرفتن از رقبایتان، با تکنولوژی های مربوط و مخصوص چاپ تیشرت آشنا شوید.

خرید تیشرت ارزان / خرید تی شرت با کیفیت /

مقالات مرتبط :

>> لینن چیست؟ همه آنچه که درباره پارچه لینن باید بدونید [به همراه ویدئو ساخت پارچه لینن]

>> شلوار اسلش چیست؟

>> اتو کردن انواع لباس ها

>> تفاوت شلوار مام فیت و شلوار مام استایل

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/