gif
gif mobile
تفاوت بین ساپورت و لگ

تفاوت بین ساپورت و لگ

لگ و ساپورت از سال های بسیار دور به عنوان یکی از لباس های زنانه وجود داشته که با نام های استرج و جوراب شلواری شناخته می شد. اما امروزه با نام جدیدتر و ویژگی های بیشتری در بازار عرضه می گردد. ویژگی لگ و ویژگی ساپورت که در آن اشتراک دارند، جذب و چسبان بودن آنهاست. اما همین چسبان بودن سبب شده تا بسیاری از افراد این دو را با هم اشتباه بگیرند و گاه برای استفاده نتوانند بین این دو انتخاب درست داشته باشند. برای شناخت فرق بین ساپورت و لگ تا انتهای این مقاله با ما باشید.
پادمیرا عرضه کننده انواع لگ و ساپورت زنانه برای هر سبک و سلیقه ایست. برای تماشای محصولات  و خرید لگ زنانه به فروشگاه لباس پادمیرا مراجعه کنید.

تفاوت بین ساپورت و لگ

لگ چیست؟

لگ یا همان استرج که در زمان های قدیم به شلوارهای تنگ و چسبانی که از متریالی مانند پلی استر، نایلون و لیکرا تولید می شدند گفته می شد. این شلوارها دارای انعطاف پذیری و کشسانی بسیار بالایی بودند و بیشتر در فصول گرم سال و اغلب برای ورزش مورد مصرف قرار می گرفت. با گذشت زمان و پیشرفت صنعت مد و نساجی شلوارهای استرج، ضخیم تر و چسبان تر شدند و با نام لگ در بازار عرضه گردیدند. اصلی ترین و مهم ترین ویژگی لگ جذب و چسبان بودن آن است که این خاصیت خود را از زمان های دور تا به امروز حفظ و حتی تقویت نموده است.
مانند گذشته لگ ها بیشتر به منظور فعالیت های ورزشی استفاده می شد چرا که خاصیت جذب و کشسانی بالای آن باعث می شد برای ورزشکار دست و پا گیر نباشد. اما امروزه با تنوع بسیار بالایی که در طرح و رنگ و جنس این شلوار پر طرفدار به وجود آمده برای مصارف بسیار دیگری نیز خریداری می شود. اگر بخواهیم یک ویژگی لگ های امروزی را بگوییم می توان قابلیت استفاده در فصول مختلف سال را به آن اشاره کرد. باتوجه به گرما و سرما شما می توان میزان ضخامت لگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.
از دیگر ویژگی لگ می توان به کمر الاستیک آن اشاره کرد که هیچ دکمه و زیپی بر روی آن نیست و حتی مانند شلوارهای قدیمی کمر کش نیز نمی باشد. کمر الاستیک یکی از مدل های کمر کشی جدید است که ظاهری صاف و شیک تر از کمر کش های قدیمی دارد. به همین علت از این لگ ها در مهمانی ها بسیار استفاده می گردد تا حدی که کمی می توان گفت جای شلوار جین را نیز گرفته است. شلوار لگ با قد های مختلف برای مصارف متفاوت در بازار عرضه می گردد.

تفاوت بین ساپورت و لگ1

ساپورت چیست؟

در گذشته های بسیار دور جوراب شلواری هایی وجود داشت که بسیار نازک و ظریف بودند و در زیر پیراهن و دامن توسط اشراف زادگان استفاده می شده است. این جوراب شلواری ها با گذر زمان همه گیر شده و هر قشری به آن دسترسی دارند و با نام ساپورت شناخته می شود. ساپورت به جوراب شلواری گفته می شود که از قابلیت کشسانی بسیار بالایی برخوردار است و با ضخامت های مختلف در بازار عرضه می گردد و این یک ویژگی ساپورت می باشد.
دلیل نام گذاری این مدل جوراب شلواری ها به ساپورت این است که ابتدا در دسته ی شلوارهای طبی قرار داشتند. ساپورت ها با حمایت پا به گردش جریان خون کمک می کردند و این یک ویژگی ساپورت بود که نامش نیز از همین ویژگی آن یعنی حمایت کننده گرفته شد. اما این جوراب شلواری طبی رفته رفته موارد مصرف دیگری پیدا کرد و با مدل های جدیدتر و طرح های متنوع تری در بازار تولید و عرضه شد.
این جوراب شلواری ها با تراکم های مختلف تولید می شوند و برخی از آن ها بسیار ضخیم می باشند ولی با این حال نمی توانند جای شلوار را بگیرند چرا که بسیار جذب و منعطف است تا جایی که کاملاً فرم پا را می گیرند. در برخی نقاط پا اگر شخص دارای اضافه وزن باشد ممکن است در ساپورت های ضخیم نیز، پوست پا دیده شود. اگر بخواهیم از دیگر ویژگی ساپورت نام ببریم می توان به فرم و حالت گیری بسیار شدید آن به فرم پا اشاره کرد.
ساپورت از الیافی مانند نایلون، اسپندکس، لایکرا ساخته شده و با حلقه کردن رشته های این الیاف ترکیب بسیار محکم و کشسانی را به وجود می آورد که برای لباس های بسیار تنگ کاملاً مناسب است. از ساپورت می توان در زیر دامن، پیراهن، لباس های مهمانی یا حتی به همراه بلوزهایی که کمی بلند هستند نیز استفاده نمود.

تفاوت بین ساپورت و لگ2

فرق بین ساپورت و لگ

ساپورت یا لگ؟ ممکن است در هنگام ست کردن استایل خود، بین لگ و ساپورت دچار تردید شوید و ندانید که کدام یک مناسب تر است. برخی از افراد گمان می کنند که هر دو یکی هستند در حالی که این دو از جنبه های مختلفی با هم تفاوت دارند. برای درک بهتر فرق بین ساپورت و لگ، از منظرهای مختلف به بررسی هر کدام پرداختیم که عبارتند از:

1- دسته

اولین مورد فرق بین ساپورت و لگ اینست که لگ ها در دسته ی شلوار قرار می گیرند چرا که نهایتاً تا مچ پا را می پوشانند و برای پوشاندن مچ پا به بعد باید جوراب بپوشید. اما ساپورت در دسته ی جوراب شلواری ها قرار می گیرند چرا که کاملاً از نوک پا تا کمر را کاملاً می پوشانند و دیگر نیازی به جوراب نخواهید داشت. این دسته بندی مورد مصرف هر کدام را نیز متفاوت می کند. به عنوان مثال لگ را به همراه انواع بلوز و تی شرت می پوشند ولی ساپورت را بیشتر با پیراهن، دامن یا بلوزهای بلند که قد آن ها تا پایین تر از باسن می باشد مورد مصرف قرار می گیرد.

2- طرح و رنگ

اگر بخواهیم به یک فرق بین ساپورت و لگ اشاره کنیم، تفاوت در طرح و رنگ را می توان نام برد. لگ ها خصوصاً لگ ورزشی در طرح های بسیار متنوع و رنگ های شاد و تیره تولید می گردند. این در حالیست که ساپورت بیشتر به صورت تک رنگ تولید و عرضه می گردند. البته ساپورت هایی هم هستند که طرح دار می باشند ولی تعداد آن ها بسیار محدود است چرا که چندان طرفدار ندارد. ولی این موضوع در مورد ساپورت دخترانه و کودکانه متفاوت است و ساپورت هایی با طرح و رنگ های زیادی برای این سن وجود دارد.

3- ضخامت

اصولاً لگ چون در دسته ی شلوار قرار دارد، پس طبیعتاً ضخیم تر بوده چرا که نباید پوست پا نمایان باشد. اما این موضوع در مورد ساپورت صادق نیست. چرا که برخی مدل های ساپورت اساساً بدن نما یا بی رنگ و شیشه ای هستند که کاملاً پوست پا از زیر آن مشخص است. اما با این حال دارای ضخامت و تراکم های مختلفیست که گاهاً نوع بسیار ضخیم و تو کُرک آن می تواند مانند یک لگ بسیار نازک عمل کند. ولی در کل بخش اصلی فرق بین ساپورت و لگ در میزان ضخامت آن هاست و ضخامت لگ بسیار بیشتر و با تراکم بسیار بالاتری نسبت به ساپورت می باشد.

4- جنس

ساپورت یا لگ؟ بستگی به لباسی دارد که می خواهید بپوشید. اگر لباس شما نیاز به شلوار دارد قطعاً باید لگ را انتخاب کنید چرا که لگ ها از پارچه هایی که دارای کشسانی بسیار بالایی هستند تهیه می شوند. به همین دلیل لگ ها با جنس های مختلفی مانند چرم، پلاستیکی، غواصی، تریکو و... تولید می گردند. اما اگر لباس شما کامل است و به زیبایی بیشتر یا پوشانندگی بیشتر احتیاج دارید باید ساپورت را انتخاب کنید. چرا که ساپورت از الیاف بافته می شود و نحوه ی تولید آن مانند جوراب است. به همین علت است که در بسیاری از مواقع اگر خانم ها مراقب نباشند ساپورت آن ها ممکن است سوراخ یا پاره شود و یا اصطلاحاً دَر برود یا نخ کش شود. این مشکل برای هر همه خانم ها حداقل یک بار اتفاق افتاده است.

5- قد

ویژگی ساپورت اینست که تماماً و به طور کامل از نوک پا تا کمر را می پوشاند و به مدل و طرح و رنگ نیز هیچ ارتباطی ندارد. زمانی که می خواهید ساپورت بپوشید باید به مشکلاتی که به خاطر داشتن یک جوراب شلواری برای شما ممکن است پیش بیاید بیاندیشید. اما ویژگی لگ اینست که نهایتاً تا مچ پا را می پوشاند و حتی می تواند تا روی ران نیز باشد. لگ ها دارای قدهای مختلفی هستند و انتخاب هرکدام بستگی به نوع مصرف شما دارد. کوتاه، متوسط و بلند قدهای مختلف لگ می باشند.

مزایا و معایب ساپورت و لگ

ساپورت و لگ هر کدام به نوعی یک پوشاننده برای پا محسوب می شوند یعنی وظیفه ی پوشاندن پاها را برعهده دارند. حال بسته به اندازه و طرح و رنگشان می تواند این پوشانندگی متفاوت باشد. اما این دو پوشاننده ی پرطرفدار مزایا و معایبی نیز دارند که ما در این بخش به ذکر چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت. با ما در تیم پژوهشی پادمیرا بمانید.

  مزایا معایب
لگ تنظیم دمان بدن در هنگام ورزش
محافظت از پا در برابر آسیب های محیطی
لاغرتر نشان دادن پاها
عملکردی شبیه به گن برای افرادی که اضافه وزن دارند
نگه دارنده ی کمر در هنگام بارداری و ورزش
بالارفتن احتمال ناباروری
ایجاد بیماری های پوستی در صورت حساسیت به جنس آن
بروز بیماری های عفونی در ناحیه تناسلی در صورت استفاده ی مداوم 
عدم جریان خون متعادل در پاها ( اگر لگ خیلی تنگ باشد)
جمع کردن پوست پا و اجازه ندادن برای تنفس پوست
ساپورت زیبا و شکیل تر نشان دادن لباس در بدن
جلوگیری از اصطحکاک پوست ران در هنگام راه رفتن (در مواقعی که زیر پیراهن یا دامن پوشیده می شود)
عدم نیاز به پوشیدن جوراب به طور جداگانه
جمع کردن شکم و پهلوها
خوش فرم تر نشان دادن پاها
محدودیت در طرح و مدل
عدم احساس راحتی
استفاده ی پر دردسر
در صورت پوشیدن ساپورت اگر به هر دلیلی کف پای شما خیس شود باید کل جوراب را از پا خارج کنید.
احتمال سوراخ یا پارگی حتی در هنگام پوشیدن

 

تفاوت بین ساپورت و لگ3

لگ یا ساپورت کدام یک برای ورزش بهتر است؟

در هنگام ورزش شما باید استایلی کاملاً اسپرت و ورزشی داشته باشید. نکته ای که برای پوشیدن لباس مناسب ورزش مجبور به رعایت آن هستید، استفاده از لباس هاییست که کاملاً راحت باشند و اصلاً دست و پای شما را در هنگام ورزش نگیرند. به زبان ساده تر این که دائماً در هنگام ورزش مجبور به اصلاح لباس خود نباشید.
◘ پیشنهاد ما به شما اینست که لگ را برای ورزش انتخاب کنید چرا که مدل های ورزشی آن کاملاً مناسب این کار طراحی شده اند. در قسمت های قبل فرق بین ساپورت و لگ را گفتیم که یکی از این تفاوت ها در جنس ساپورت و لگ بود. با پوشیدن لگ دیگر مشکلات عدیده ی ساپورت را ندارید. در هنگام ورزش نگران سوراخ شدن یا در رفتگی ساپورت را نخواهید داشت. ضمن این که لگ به خاطر خاصیت چسبانی که دارد بسیار محکم بوده و عضلات پا و شکم شما را سفت و محکم نگه می دارد که این موضوع برای ورزشکاران حرفه ای بسیار حائز اهمیت می باشد.
◘ دلیل دیگری که باید بین ساپورت یا لگ، لگ را انتخاب کنید اینست که ساپورت مانند لگ انعطاف پذیری بالایی ندارد و در صورت باز کردن پاها در هنگام ورزش احتمال پارگی فاق وجود دارد. اما در مورد لگ چنین نیست. شما می توانید با استفاده از یک لگ با کیفیت با خیال راحت بدون دلواپسی پاهای خود را به صورت 180 درجه حتی باز کنید.

جمع بندی

ساپورت و لگ دو پوشاننده ی پا هستند که هر کدام به اندازه های مختلفی پا را می پوشانند. ساپورت در دسته ی جوراب ها قرار دارد چرا که از جنس جوراب شلواری می باشد و لگ در دسته ی شلوار قرار می گیرد چرا که از پارچه های مختلفی تهیه می شود و دارای درزهایی مانند سایر شلوارها می باشد. پادمیرا یکی از متنوع ترین فروشگاه های عرضه انواع ساپورت و لگ شما را به تماشای محصولات متنوع این فروشگاه دعوت می نماید. برای دیدن و خرید ساپورت زنانه لطفاً اینجا کلیک نمایید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/