gif
gif mobile
همه چیز درباره پیراهن هاوایی

همه چیز درباره پیراهن هاوایی

1403/5/16 آموزش

پیراهن های طرح دار که با طرح های گل، برگ درختان گرمسیری، موج دریا، ماهی و تصاویری این چنین طراحی و دوخته می شوند، به پیراهن هاوایی معروف می باشند. معمولاً این پیراهن ها را زمانی که می خواهند به دریا یا شهرهای ساحلی بروند و یا مقصد، مناطق کویریست استفاده می کنند. دلیل آن هم جنس این پیراهن است که بسیار خنک و لطیف بوده، ضمن این که تعریق بدن بر روی آن به راحتی قابل تشخیص نیست. اما پیراهن هاوایی مردانه و پیراهن هاوایی زنانه را چگونه می توان ست کرد؟ چه نکاتی را باید در هنگام پوشیدن پیراهن هاوایی رعایت کنیم؟ این ها سوالاتیست که ما در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت. با ما باشید.

پیراهن هاوایی چیست؟

پیراهن های خنکی که طرح هایی برگرفته از طبیعت مانند برگ درختان گرمسیری، موج دریا، ماهی، شکوفه ی گل ها و .... دارد را پیراهن هاوایی می گویند. این پیراهن یقه دار جلو دکمه دار، عموماً آستین های کوتاهی دارند و برای مناطق گرمسیر بسیار مناسب می باشند.، با ورود پیراهن هاوایی مردانه به بازار، طرفداران بسیار زیادی در بین آقایان پیدا کرد. چرا که طرح و رنگی که در این پیراهن ها به کار رفته است، باعث ایجاد روحیه و شادابی در شخصی که آن را می پوشد و اطرافیانش ایجاد می شود. پیراهن هاوایی مردانه تا سال ها بعد، تنها لباس طرح دار با رنگ بندی های شاد و متنوع مردانه بود که تولید می شد.
با این که پیراهن هاوایی ظاهری زنانه دارد، اما به دلیل نوع دوخت و شکل پیراهن مردانه ی آن، در بین آقایان با استقبال گسترده ای روبرو شده است. البته استفاده از پیراهن هاوایی در مکان های رسمی، محیط های کاری و مواردی این چنین شایسته نیست. اما اگر قصد سفر به شهرهای ساحلی یا مناطق گرمسیر را دارید، می توانید از پوشیدن پیراهن هاوایی مردانه یا زنانه در هوای گرم و شرجی لذت ببرید. اکنون لباس های مختلفی با طرح هاوایی در دنیا تولید و عرضه می گردد که همگی از جنسی لطیف و خنک برخوردار می باشند.

همه چیز درباره پیراهن هاوایی 1

تاریخچه پیراهن هاوایی

بسیاری بر این گمانند که طرح پیراهن هاوایی مردانه و زنانه به دلیل این که برگرفته از مجمع الجزایر هاوایی است، پس این پیراهن ریشه ای آمریکایی دارد. این تصوری غلط است. اولین پیراهن هاوایی در سال های 1920 توسط یک مهاجر ژاپنی در یکی از شهرهای هاوایی با استفاده از پارچه های کیمونوهای ژاپنی تولید شد. بعدها این پیراهن مورد استقبال توریست ها قرار گرفته و کم کم شرکت های مختلف وارد این عرصه شدند و طرح های مختلفی را برای این پیراهن تولید کردند. سال ها بعد، پیراهن هاوایی به پیراهن آلوها (Aloha shirt) معروف شد و در نهایت توسط توری ریچارد این پیراهن های محبوب به روزرسانی شده و با سبک مدرن ترکیب شد و همین پیراهن هاوایی مردانه و پیراهن هاوایی زنانه امروزی وارد بازار گردید.

استایل با پیراهن هاوایی مردانه

پیراهن هاوایی مردانه به شخصی که آن را پوشیده ظاهری بی خیال و خونسرد می بخشد. اما اگر در هنگام ترکیب آن با سایر لباس های خود سلیقه و دقت به خرج ندهید، به دلیل وجود طرح های بسیار بر روی این پیراهن، می تواند ظاهری شلخته و نامنظم به شما ببخشد. بنابراین برای ست کردن استایل با پیراهن هاوایی مردانه باید ابتدا آن را به خوبی بشناسید و بدانید که با چه مدل لباس هایی می توان آن را ست کرد. در بخش های قبلی به طور کامل در خصوص این که پیراهن هاوایی چیست صحبت کردیم. اما در این بخش از مقاله می خواهیم لباس هایی را که می توانید با پیراهن هاوایی مردانه خود ست کنید به شما معرفی نماییم. مواردی همچون:

• شلوار

پیراهن هاوایی مردانه را از آن جا که برای هوای گرم و شرجی استفاده می کنند، بنابراین باید لباس های دیگری که با آن ست می شود نیز، قابلیت استفاده در یک هوای گرم و شرجی را داشته باشد. به همین منظور، جهت ست کردن شلوار با پیراهن هاوایی مردانه، پیشنهاد ما به شما انتخاب شلوار کتان یا لینن که بسیار ظریف و خنک هستند، می باشد. این شلوارها به پا نمی چسبند و معمولاً به کمربند نیز احتیاج نخواهند داشت. پس احساس آزادی و راحتی بیشتری را به شما می دهند. اما برای انتخاب رنگ شلوار می توانید از شلوارهای کتان و لینن که دارای رنگی از رنگ های زمینه ای پیراهن هاوایی مردانه شماست انتخاب نمایید. البته انتخاب رنگ های کرم و خاکی همیشه در ست کردن با پیراهن هاوایی مردانه در اولویت است. اما شما می توانید از رنگ های زمینه ی پیراهن خود نیز برای ست کامل استفاده نمایید.
اما مورد دیگری که می توان برای شلواری که می خواهید با پیراهن هاوایی مردانه خود ست کنید وجود دارد، شلوار همیشه جذاب جین می باشد. اصولاً شلوار جین در هر مکان و زمانی (به غیر از مکان های کاملاً رسمی) بسیار بسیار می تواند استایل شما را جذاب و فوق العاده شیک نشان دهد. در مورد ست با پیراهن هاوایی مردانه نیز می توانید از انواع شلوارهای جین که فرمی آزاد و گشاد دارند و از جنسی ظریف برخوردار می باشند، استفاده نمایید. بهتر است شلوار جین آبی روشن را انتخاب کنید تا با ماهیت خنکی و لطافت پیراهن هاوایی مردانه همخوانی داشته باشد. البته شلوار جین زنانه و مردانه امروزه رنگ بندی های مختلفی دارند، ولی منظور ما بیشتر به همان شلوار جین اصیل که به رنگ آبیست، می باشد.

• شلوارک

از آن جا که سرمنشاً پیراهن هاوایی مردانه در مجمع الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام است، بنابراین می توان گفت دلیل اصلی پوشیدن پیراهن هاوایی مردانه، گرما و رطوبت هواست. پس بهتر است اگر در مناطق جزیره ای یا ساحلی هستید از لباس هایی استفاده کنید که مانند پیراهن هاوایی، گردش هوای خوبی دارند. یکی از این لباس ها، شلوارک است. شما با پوشیدن شلوار یک استایل راحت و بی دغدغه خواهید داشت. شلوارک های کتان، لینن، جین یا شلوارک های بادی که مخصوص ساحل و هوای شرجیست می توانید استفاده کنید. بسته به رنگ زمینه ی پیراهن هاوایی مردانه خود می توانید رنگ شلوار کتان را انتخاب نمایید.

• کفش

پیراهن هاوایی مردانه انتخاب همه چیز را ساده کرده است. برای انتخاب کفشی که می خواهید با پیراهن هاوایی خود بپوشید بهتر است از بین کفش هایی که گردش هوای خوبی دارند انتخاب کنید. چرا که گرما و رطوبت هوا می تواند باعث ایجاد بوی بد و حساسیت های پوستی در ناحیه ی پا شود. بنابراین پیشنهاد ما به شما انتخاب یک کفش کالج یا کفش های تابستانی می باشد. این کفش ها به دلیل داشتن سوراخ هایی در اطراف کفش، در حقیقت عملیات گردش هوا را انجام می دهند و به پا اجازه ی نفس کشیدن می دهند.

• صندل

پاپوش دیگری که می توانید با پیراهن هاوایی مردانه خود ست کنید، صندل است. این مدل پاپوش ها مخصوص هوای گرم می باشد و در حقیقت می توان گفت با انتخاب صندل به همراه پیراهن هاوایی مردانه، درست به هدف زده اید. یعنی استایلی را ست کرده اید که کاملاً به بیننده حس لب دریا بودن را القاء می نماید. انواع صندل های بنددار و بی بند وجود دارد که باتوجه به سبک و سلیقه و میزان راحتی خود می توانید از آن ها انتخاب نمایید.

همه چیز درباره پیراهن هاوایی 2

پیراهن هاوایی زنانه را چگونه ست کنیم؟

ست کردن با پیراهن هاوایی زنانه بسته به این که در کدام کشور مورد استفاده قرار بگیرد متفاوت است. در کشورهایی مانند ایران که حجاب اسلامی جزو قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران است، نمی توان مانند آقایان به راحتی آن را هرگونه که بخواهید ست کنید. ولی نگران نباشد. ما در این جا نکاتی را به شما خواهیم گفت تا شما به عنوان یک بانوی ایرانی بتوانید در کشور خود به راحتی از پیراهن هاوایی زنانه مورد علاقه تان استفاده نمایید. 

  • به طور کلی برای ست کردن پیراهن هاوایی زنانه بهتر است از پیراهن های حلقه ای بلند تا مچ پا استفاده نمایید که نیازی به پوشیدن جوراب شلواری نداشته باشید. برای انتخاب لباس رویه نیز می توانید از یک تونیک کوتاه یا و شومیز اسپرت از جنس نخ و پنبه یا لینن که به رنگ زمینه ی پیراهن هاوایی زنانه شما باشد استفاده نمایید. البته اگر تمایلی به پوشیدن دو لباس بر روی هم ندارید، می توانید از یک پیراهن هاوایی زنانه با آستین بلند یا آستین سه ربع (به سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد) که قد آن تا مچ پا می باشد استفاده نمایید. این پیراهن ها گشاد و آزاد هستند و کاملاً در آن احساس خنکی و آزادی می نمایید.
  • ممکن است شما به پوشیدن پیراهن بلند علاقمند نباشید و ترجیحتان به پوشیدن شلوار باشد. برای این کار می توانید از دامن شلواری یا شلوارهای کاملاً گشاد که از کمر آزاد هستند استفاده نمایید. مزیت استایل خانم ها نسبت به آقایان اینست که خانم ها می توانند طرح لباس های خود را جابجا کنند. یعنی در این جا شما می توانید از دامن شلواری یا شلوارهای از بالا گشاد با طرح هاوایی به همراه پیراهن های تک رنگ نخی یا لینن مردانه استفاده نمایید.
  • برای ست کردن کیف و کفش با پیراهن هاوایی زنانه می توانید بسته به رنگ های داخل پیراهن خود، یکی از آن ها را انتخاب کرده و کیف و کفشتان را از آن رنگ برگزینید. اما اگر نمی توانید رنگ مشخصی را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما رنگ کرم یا سفید است که با حال و هوای گرم و شرجی نیز همخوانی دارد.
  • انواع کلاه، عینک و زیورآلات ظریف را می توانید به عنوان اکسسوری برای ست با پیراهن هاوایی زنانه ی خود استفاده نمایید. شما می توانید از کلاه های بزرگ و لبه دار که کاملاً موهای شما را در بر می گیرد، به عنوان پوشش سر استفاده کنید و دیگر نیازی به پوشیدن شال یا روسری نداشته باشید. کلاه خود را نیز می توانید به رنگ کرم یا سفید انتخاب کنید که با کیف و کفشتان همخوانی داشته باشد.

همه چیز درباره پیراهن هاوایی 3

نکات مهم پوشیدن پیراهن هاوایی

در خصوص پوشیدن پیراهن هاوایی مردانه و پیراهن هاوایی زنانه باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا ظاهر شما شلخته و درهم و برهم دیده نشود. نکاتی از قبیل:

  • پیراهن هاوایی مردانه ی خود را متناسب با سایز بدنتان انتخاب کنید. یعنی نه خیلی گشاد باشد و نه تنگ.
  • بهتر است اصول زیباشناسی را رعایت کنید. از آن جا که پیراهن هاوایی زنانه یا مردانه شما طرحدار است بهتر است سایر لباس های شما تک رنگ باشد تا خیلی شلوغ به نظر نرسید. 
  • از جنس های لینن و کتان و نخ و پنبه بهتر است برای پیراهن هاوایی استفاده کنید تا ماهیت آن حفظ شود.
  • به هیچ وجه پیراهن هاوایی را در مکان های رسمی و کاری نپوشید.

جمع بندی

پیراهن هاوایی مردانه اولین پیراهن طرح دار و با رنگ شادی بود که برای آقایان طراحی و تولید شد. این پیراهن ها برای هوای گرم و شرجی جزایر هاوایی طراحی شده بود که کم کم با ورود توریست ها به آن جا همه گیر شد. امروزه طرح های متنوع و با رنگ بندی های جذابی در بازار تولید و عرضه می شود که هر سلیقه ای را در بر می گیرد. سایت پادمیرا به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع پوشاک زنانه و مردانه فعالیت می کند. برای خرید لباس های زنانه و مردانه می توانید به سایت پادمیرا مراجعه کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/