gif
gif mobile
استایل کلاسیک چیست؟

استایل کلاسیک چیست؟

بارها شنیده اید که لباس های کلاسیک هیچ گاه از مد نمی افتند. این عبارت برگرفته از اینست که اساساً استایل کلاسیک با مد روز و ترندها کاری ندارد. در واقع تنها موضوعی که برای استایل کلاسیک زنانه مهم است، کیفیت و ظرافت و سادگیست. استایل کلاسیک چیست؟ مشخصات استایل کلاسیک زنانه و مردانه چیست؟ استایل کلاسیک زنانه در تابستان و زمستان به چه صورت است؟ این ها موضوعاتیست که می خواهیم در طول این مقاله به آن ها بپردازیم. شما نیز اگر به استایل کلاسیک و نحوه ی ست کردن لباس برای این استایل علاقمند هستید، تا انتها ما را همراهی کنید.

استایل کلاسیک چیست؟

کلاسیک به معنا و مفهوم سادگی که همراه با نظم و انضباط است، می باشد و این مفهوم زیبایی را به دنبال دارد. واژه ی کلاسیک از کلاس و درس گرفته شده و به طور کلی یعنی هر آنچه که طبق اصول و قواعد مربوط به خودش انجام شود، کلاسیک است. در خصوص استایل کلاسیک زنانه و مردانه نیز منظور، لباس های ظریف و باکیفیتیست که برش های مستقیمی دارند و از رنگ های خنثی بیشتر برای ست کردن با سایر لباس ها استفاده می کنند. برخلاف تصور خیلی از افراد، این سبک اصلاً خسته کننده نیست. در استایل کلاسیک شما با مد و ترندها هیچ کاری ندارید. آنچه را می پوشید که از لحاظ زیباشناسی کلیه قواعد و اصول را رعایت کرده و در نهایت، زیبایی بصری و جلوه ای دو چندان به استایل شما می بخشد.

استایل کلاسیک چیست؟ 1

مشخصات استایل کلاسیک

هر سبکی دارای یک سری ویژگی ها و خصوصیاتیست که باعث می شود آن را نسبت به سایر سبک ها و استایل ها خاص و منحصر به فرد کرد. در استایل کلاسیک زنانه یا مردانه نیز مشخصات و بارزه هایی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، وجود دارد که آن را به یک سبک ویژه و خاص پسند تبدیل کرده است. بیشتر افراد گمان می کنند که این ویژگی ها سبب کهنه شدن و قدیمی شدن سبک کلاسیک گردیده است. در صورتی که اگر شما یک شخص کلاسیک پوش باشید متوجه خواهید شد که تمرکز اصلی استایل کلاسیک زنانه و مردانه بر شخصیت و ویژگی های فردی شماست و این استایل باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر در شخص گردیده و به توسعه ی فردی شما کمک خواهد کرد. از جمله مشخصات استایل کلاسیک عبارتند از:

• راحتی مهمترین اصل استایل کلاسیک

مهم ترین اصل در استایل کلاسیک زنانه و مردانه راحتیست. شما باید در لباسی که می پوشید کاملاً احساس راحتی داشته باشید چرا که قرار است این لباس را تا سال ها داخل کمد لباس هایتان نگه دارید و بارها و بارها آن را بپوشید. پس اگر لباسی دارید که در هنگام استفاده شما را آزار می دهد، آن را از کمد لباس هایتان بیرون بیاندازید و یا با کمک خیاط ایرادات آن را برطرف کنید.

• کیفیت از اصول پایه استایل کلاسیک

هیچ وقت کیفیت را فدای قیمت ارزان نکنید. یک بانوی کلاسیک پوش، می داند که باید بابت لباس های با کیفیت، هزینه ی بالایی را نیز پرداخت کند. پس، نگرانی بابت پرداخت قیمت بیشتر ندارد. چرا که لباسی را انتخاب کرده است که سال های متمادی قرار است بر تن او بنشیند و از آن استفاده کند. اغلب لباس های ارزان قیمت دارای کیفیت بسیار پایینی هستند و بسیاری از آن ها حتی در نگاه اول نیز خود را نشان می دهند. بنابراین اگر می خواهید استایل کلاسیک زنانه یا مردانه ی خود را داشته باشید، به سراغ لباس های با کیفیت بروید و دلواپس هزینه ی بالای آن نیز نباشید. 

• آزاد بودن از ویژگی های استایل کلاسیک زنانه

یکی دیگر از ویژگی های استایل کلاسیک زنانه، آزاد بودن لباس هاست. در این استایل دیگر خبری از لباس های تنگ و چسبان و پارچه های کشی نیست. لباس باید باتوجه به اندام شما، آزاد باشد. یعنی خیلی فرم بدن شما را نمایان نکند. اگر به پارچه های کشی علاقمند هستید، استایل کلاسیک زنانه مناسب شما نیست و باید سبکی دیگر را برای ست کردن استایل خود انتخاب نمایید.

• سادگی بارزترین ویژگی استایل کلاسیک

بارزترین ویژگی استایل کلاسیک، سادگی آن است. در استایل کلاسیک زنانه یا مردانه شما هیچ گونه زرق و برقی را بر روی لباس ها نمی بینید. لباس هایی با طرح های شلوغ و رنگی رنگی در استایل کلاسیک زنانه جایگاهی ندارند. حتی در استایل کلاسیک مجلسی نیز شما نهایت سادگی را رعایت می کنید. در واقع می توان گفت جالب ترین قسمت استایل کلاسیک مردانه و زنانه اینست که شما با رعایت سادگی، زیبایی و شیکی خاصی را با استایل خود به نمایش خواهید گذاشت. شاید یکی از دلایلی که این استایل را به شدت خاص پسند نموده است، همین سادگی آن باشد که وقار و متانت خاصی را با خود به همراه دارد و این نکته را می توان در لباس های خانواده های سلطنتی نیز مشاهده کرد.

• رعایت قوانین در استایل کلاسیک

منظور از رعایت قوانین در استایل کلاسیک زنانه، رعایت کلیه ی اصول و قواعدیست که در هنگام برش پارچه و دوخت لباس باید به آن توجه شود تا لباسی مطابق با قوانین درسی و کلاسیک تولید گردد. شما در استایل کلاسیک برش های عجیب و غریب، دوخت های نا متقارن و مواردی از این دست را نخواهید دید. در مقابل برش های مستقیم و دوخت های بسیار تمیز و مرتب که گویی ماهرترین خیاط های دنیا آن را دوخته اند، در لباس های استایل کلاسیک مجلسی زنانه و مردانه به چشم می خورد.

• تناسب از ویژگی های استایل کلاسیک زنانه

در بالاتر گفتیم که لباس ها در استایل کلاسیک زنانه باید آزاد باشند. نکته ای که باید در این جا به آن توجه شود اینست که آزاد بودن به معنای گشادی بیش از حد لباس و لش یا بی قواره بودن آن نیست. باید با توجه به اندام خود، سایزی را انتخاب کنید که متناسب با بدن شما ولی آزاد باشد. بسیاری از لباس های آزاد و گشاد هستند که به تن نمی چسبند ولی کاملاً با سایز شخص تناسب دارد. بنابراین حتماً به سایز لباسی که می خواهید بپوشید دقت کنید تا تمامی قسمت های آن با اندام شما تناسب داشته باشد.

• داشتن رنگ های خنثی در استایل کلاسیک

آخرین ویژگی یک استایل کلاسیک زنانه و مردانه، داشتن حداقل یکی از رنگ های خنثی در لباس هاییست که می پوشید. اغلب افرادی که کلاسیک پوش هستند، یکی از تکه های لباس خود را به عنوان رنگ اصلی را انتخاب کرده و مابقی را با رنگ های خنثی ست می کند. این کار از شلوغی و رنگ و وارنگ شدن استایل نیز جلوگیری می کند. ولی اگر نمی توانید چنین ترکیبی را بچینید، می توانید استایل خود را کلاً با رنگ های خنثی ست کنید. یعنی رنگ هایی مانند سفید، طوسی، مشکی یا رنگ های نود مناسب این استایل می باشند.

استایل کلاسیک چیست؟ 2

لباس های استایل کلاسیک

برای بسیاری از افراد ست کردن استایل کلاسیک کمی سخت و دشوار است. چرا که باید تمامی نکات و ویژگی هایی که گفته شد را کاملاً رعایت کنند و همین امر سبب می شود در انتخاب لباس همیشه مردد باشند. به همین منظور ما در این قسمت از مقاله لباس هایی برای استایل کلاسیک زنانه و برای استایل مردانه را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید در کمد لباس هایتان قرار دهید و هر زمان به آن ها احتیاج داشتید، در دسترستان باشد.

لباس های استایل کلاسیک زنانه

لباس هایی که در استایل کلاسیک زنانه باید در کمد خود داشته باشید:

◘کت بلیزر

این کت که سبک آن اساساً کلاسیک است در هر زمانی مورد استفاده قرار می گیرد. چه در تابستان باشید و چه در زمستان، می تواند برای شما مناسب باشد. این کت ها برای زمانی که می خواهید رسمی و در عین حال راحت باشید گزینه ی خوبی هستند.

◘پیراهن یقه دار سفید

این پیراهن ها استایلی کاملاً رسمی به شما می بخشد. بنابراین می توانید آن را به همراه دامن یا شلوار بپوشید.

◘دامن میدی

دامن برای بانوان کلاسیک پوش، به معنای دامن میدی یا نهایتاً تا بالای زانوست. دامن های کوتاه که پاهای شما را خیلی نمایان می کند، مناسب این استایل نمی باشند.

◘شومیز تک رنگ

از آن جا که سادگی در استایل کلاسیک زنانه حرف اول را می زند، داشتن شومیزهای تک رنگ و ترجیحاً با رنگ های ملایم و خنثی می تواند در چیدمان استایل کلاسیک به شما کمک کننده باشد.

◘کت و شلوار

ست کت و شلوار فقط مخصوص آقایان نیست. بانوان نیز می توانند برای مکان هایی مانند محل کار، از کت و شلوارهای یک دست و یک رنگ استفاده کنند.

◘پولیور کشمیر

لباس های زمستانی با پولیور کشمیر شروع می شود و در حقیقت می توان گفت این پولیورها را نمی توانید از استایل کلاسیک تفکیک نمایید. می توانید از پولیورهای راه راه و یا جلوباز نیز استفاده کنید.

◘لوفر

کفش کالج یا لوفر یکی از قدیمی ترین اجزای استایل کلاسیک زنانه است که به هیچ وجه از آن جدا نمی شود. این کفش بدون هیچ دردسری شما را مستقیم به استایل کلاسیک می رساند.

◘پالتو و یا بارانی بلند

یکی از ویژگی های استایل کلاسیک زنانه میزان پوششیست که برای افراد قائل است. یعنی شما در استایل کلاسیک نمی توانید بارانی یا پالتوهای تنگ و کوتاه بپوشید. در مقابل باید از بارانی یا پالتوی بلند که قد آن یا میدی یا بلندتر است استفاده نمایید.

◘کیف دستی

برای انتخاب کیف در استایل کلاسیک بهتر است از کیف های دستی که حجم کمتری دارند گزینش خود را انجام دهید. چرا که این کیف ها به خودی خود ظرافت و رسمیتی دارند که در کلاسیک کردن استایلتان بیشتر کمک کننده هستند.

استایل کلاسیک چیست؟ 3

لباس های استایل کلاسیک مردانه

لباس هایی که در استایل کلاسیک مردانه باید در کمد خود داشته باشید:

• پیراهن یقه دار سفید

مانند استایل کلاسیک زنانه، پیراهن یقه دار سفید برای آقایان حکم آجیل مشکل گشا را دارد. هر جا که به بن بست خوردید خیلی راحت و سریع، پیراهن یقه دار سفید خود را به همراه یک شلوار پارچه ای بپوشید. مشکل حل می شود.

• کت و شلوار

اغلب آقایانی که استایل کلاسیک مردانه دارند، دائماً کت و شلوارهای ست می پوشند. این نوع لباس پوشیدن نشان از نظم و انضباط دارد و همین موضوع شما را بیش از پیش به استایل کلاسیک نزدیک می نماید.

• تیشرت سفید

تیشرت ها معمولاً در استایل کلاسیک مردانه بیشتر برای ورزش و یا زمانی که به تفریح می روید کاربرد دارد. تیشرت سفید نیز نشان دهنده ی نظافت و آراستگی شما در این مکان ها می باشد.

• پولیورهای راه راه جلو باز

این مدل پولیورها شاید در نگاه اول خیلی مناسب مردان جوان نباشد، اما زمانی که با یک شلوار کتان یا شلوار جین تیره و یک پیراهن یقه دار ساده ست شود، می بینید که چقدر مناسب آقایان جوان می باشد.

• کت چرمی

چرم یکی از متریال هاییست که در استایل کلاسیک چه زنانه و چه مردانه کاربرد زیادی دارد. در زمان های دور نیز افراد متمول و شیک پوش از چرم در هوای سرد برای ست کردن استایل خود استفاده می کردند. شما نیز برای اینکه شیک به نظر برسید در روزهای سرد پاییز و زمستان می توانید از کت چرم مشکی یا قهوه ای استفاده نمایید.

• کفش رسمی

تقریباً در تمامی مواقع باید کفش رسمی و مردانه به پا داشته باشید. کفش های لوفر مردانه نیز برای این استایل مناسب است.

استایل کلاسیک تابستانه

برای داشتن استایل کلاسیک زنانه در روزهای گرم تابستان می توانید از این ترکیبی که ما به شما پیشنهاد می کنیم استفاده نمایید:
یک تیشرت سفید یقه گرد ساده به همراه شلوار کتان کرم رنگ که کمی پیله داشته باشد و آزاد نیز باشد استفاده کنید. کمربند عسلی به همراه لوفر عسلی برای این ترکیب مناسب می باشند. یک کیف دستی یا روشانه ای کوچک به رنگ سفید یا حتی عسلی که با کفش و کمربندتان نیز ست باشد انتخاب خوبیست. اما برای استایل کلاسیک با مانتو می توانید از یک مانتو کرم یا خاکستری برای این استایل استفاده نمایید. زیورآلات نیز نهایت سادگی را داشته باشند.

استایل کلاسیک زمستانه

برای داشتن استایل کلاسیک زنانه در روزهای سرد زمستان می توانید از این ترکیبی که ما به شما پیشنهاد می کنیم استفاده نمایید:
بهتر است از پولیورهای ظریف به رنگ نود و شلوار پارچه ای ضخیم هم رنگ آن استفاده کنید. یک کفش پاشنه دارد که تمام روی پای شما را پوشانده باشد به رنگ مشکی و کیف مشکی با بندی نه چندان بلند مناسب است. اما برای انتخاب بارانی می توانید از یک رنگ ملایم مانند سبز پاستلی یا رنگ گلبهی استفاده نمایید.

جمع بندی

استایل کلاسیک زنانه و مردانه جزو استایل هاییست که اگر در هنگام انتخاب اجزای آن دقت کافی نداشته باشید، کاملاً از خط بیرون زده و خارج از استایل لباس پوشیده اید. بنابراین در هنگام خرید یا انتخاب لباس برای استایل کلاسیک حتماً به نکات گفته شده دقت کنید. سایت پادمیرا به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع پوشاک زنانه و مردانه فعالیت می کند و انواع لباس هایی که برای استایل کلاسیک زنانه مناسب باشد را عرضه می نماید. برای خرید لباس های زنانه و مردانه می توانید به سایت پادمیرا مراجعه کنید.

 

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/