gif
gif mobile
استایل اورسایز چیست؟

استایل اورسایز چیست؟

استایل اورسایز(Oversized style) در لغت به معنی بزرگتر از سایز معمول است و همانطور که مشخص است در این سبک لباس پوشیدن اندازه لباس را از سایزی که مناسب خودتان است بزرگتر انتخاب می کنید. Oversized style در دوره های مختلف از محبوب ترین ترندهای مد و پوشاک زنانه و مردانه بوده است که در نسل جدید امروزی نیز شاهد استقبال جوانان از این نوع سبک لباس پوشیدن آزادانه هستیم. استایل اورسایز یک استایل کاربردی می باشد و شما می توانید در محیط های مختلفی از این استایل استفاده نمایید. در ادامه به جزئیات بیشتر این استایل و نحوه ست کردن آن اشاره می کنیم.

استایل اور سایز چیست؟

استایل اورسایز به معنی بزرگتر از سایز معمول است. یعنی لباس هایی که چند سایز بزرگتر طراحی شده اند تا راحتی بیشتری ایجاد کنند. این استایل راحت برای همه افراد چه لاغر و چه چاق طراحی می شود. این سبک پوشش از شلوار ها و بلوز، انواع مانتو و پیراهن های بلند زنانه تشکیل شده است.

تاریخچه استایل اوسایز

تولد استایل اورسایز در قرن بیستم میلادی است. البته این استایل تا رسیدن به این نقطه بارها تغییر کرده است. بعد از ورود استایل اورسایز به صنعت مد و پوشاک، در همان ابتدا نظر بسیاری از هنرمندان را به خود جلب نمود که باعث محبوبیت در بین مردم شد.

تفاوت فری سایز و اورسایز

لباس های فری سایز، در یک سایز به خصوص طراحی و تولید می شوند و تنها برای یک عده محدودی از افراد با سایز یکسان مناسب می باشند. اما در لباس های اورسایز افراد در سایز های مختلف می توانند بدون داشتن محدودیت، از  این لباس ها استفاده نمایند. فری سایز یک سبک پوشش نیست و فقط یک مشخصه در تولید لباس می باشد. اما اورسایز یک سبک استایل می باشد که هیچ محدودیتی از نظر دوخت، سایز، رنگبندی و در جنسیت ندارد. 

استایل اورسایز چیست؟ 1

نکات مهم در انتخاب لباس در استایل اورسایز زنانه

1. انتخاب رنگ های خنثی

انتخاب لباس هایی با رنگ خنثی باعث می شوند شما استایلی شیک داشته باشید. در کنار رنگ های خنثی می توانید از رنگ های کلاسیک  مانند سفید، مشکی، قهوه ای، خاکستری، کرمی استفاده نمایید. این رنگ ها از دسته رنگ هایی هستند که همیشه می توان پوشید و هیچگاه از مد نمی افتند.

2. ساده بودن استایل

از قوانین این استایل که بسیاری استایلیست ها هنوز به آن پایبند هستند سادگی در آیتم های مختلف آن می باشد. ساده بودن لباس، به این مفهوم که لباس دارای پارچه ساده و یکدست باشد. در صورت داشتن گلدوزی نیز بهتر است از گلدوزی های ظریف استفاده شود. پارچه لباس اورسایز به صورت آبرنگی و رنگین کمانی که متشکل از چندین رنگ می باشند، از حالت ساده بودن خارج می شود اما می تواند همچنان زیبایی قابل توجهی داشته باشد.

3. انتخاب سایز مناسب

حتما هنگام خرید لباس اورسایز به توضیحات لباس دقت کنید. در قسمت توضیحات اندازه های بکار رفته در لباس به طور کامل شرح داده می شود. لباس اورسایز در قسمت های شانه و کمر و در قسمت سینه ها فضای اضافه زیادی دارند. در صورت داشتن اضافه وزن، انتخاب لباس اورسایز متناسب با سایز شما می تواند شکم و پهلوهای شما را به خوبی پوشش دهد.

4.انتخاب اکسسوری

در استایل اورسایز زنانه بهتر است از اکسسوری های بزرگ استفاده نمایید. انگشتر، گردنبند، دستبند و ساعت در سایز های بزرگ از جمله اکسسوری های مناسب استایل اورسایز می باشند. در کنار این اکسسوری ها استفاده از مینی اسکارف، کیف های کنفی یا بافته شده که فرم سنتنی دارند می توانند گزینه مناسبی باشند.

5. توجه به جنس پارچه

لباس اورسایز شما می تواند از پارچه های متنوعی مانند مازراتی، نخی، ریون و جین تولید شده باشند. اما بسته به نوع کاربردی که لباس دارد باید پارچه ای را انتخاب کرد که مناسب محیط باشد. برای مثال برای روزهای گرم تابستان انتخاب مانتو اورسایز نخی، لینن و تترون می تواند انتخاب مناسبی هستند.

استایل اورسایز چیست؟ 2

لباس های محبوب استایل اورسایز

1. مانتو اورسایز

مانتو اورسایز برای محیط کار، دورهمی های دوستانه و به عنوان استایل روزمره استفاده می شود. این لباس محبوب به دلیل آزادی و راحتی زیادی که دارد در رنگبندی زیبا و متنوعی تولید می شود. مانتو اورسایز رنج سنی محدودی ندارد.

2. شلوار اورسایز

شلوار های راسته، شلوار مام استایل، شلوار سند بادی، شلوار پلازو، شلوار ملوانی، شلوار دامنی از جمله شلوار هایی هستند که در قالب شلوار اورسایز عرضه می شوند. داشتن شلوار اورسایز یکی از واجبات کمد همه بانوان است. این شلوار ها به پا نمی چسبند و مانع تحرک نمی شوند. در صورتی که هوای محیط گرم و مرطوب باشد، شلوار اورسایز می تواند با جریان دادن هوا از بافت خود مانع از تعریق شما شود.

3. هودی اورسایز

هودی اورسایز اوج راحتی را برای افراد علاقه مند به استایل اسپرت در بردارد. از هودی اورسایز در استایل زمستانه و در زیر انواع کت، کاپشن یا پافر می توان بهره گرفت یا به صورت مجزا به همراه شلوار جین بگ یا کتان استفاده کرد.

4. کت شلوار اورسایز

از انتخاب های شیک دیگری که برای مجالس و میهمانی ها استفاده می شود، انتخاب کت و شلوار دخترانه اورسایز می باشد. شلوار راحت و گشاد به همراه کت ساده و اورسایز از مواردی است که در رنگبندی کرم، بژ، سفید، قهوه ای، شکلاتی، شیری و نسکافه ای از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای مشاهده و خرید محصولات اورسایز می توانید به فروشگاه پادمیرا مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

استایل اورسایز دخترانه یک انتخاب مناسب برای فصل تابستان و بهار می باشد. افرادی که طرفدار سبک کژوال هستند انتخاب استایل اورسایز گزینه مناسبی میباشد. این استایل برای دورهمی های دوستانه و محیط کار و استایل ورزمره مناسب است.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/