gif
gif mobile
استایل اولد مانی چیست؟

استایل اولد مانی چیست؟

شاید این جمله را بسیار شنیده باشید که زیبایی در سادگیست. این جمله خود به تنهایی نمایانگر یک سبک و استایلیست که به آن اولد مانی گفته می شود. در این سبک تمامی لباس زنانه و مردانه ساده و بدون طرح و نقش خاصی ولی با یک دوخت خیلی مرتب و شیک می باشند. بسیاری از افراد مشهور از این سبک پیروی می کنند و یا اساساً مدل لباس پوشیدن آن ها این گونه است. ما در این مقاله می خواهیم بیشتر با این استایل آشنا شویم و نکات مهم در استایل اولد مانی زنانه و استایل اولد مانی مردانه را باهم بررسی کنیم. تا انتها با ما باشید.

استایل اولد مانی (Old Money) چیست؟

به زبان ساده استایل اولد مانی زنانه و استایل اولد مانی مردانه، استایلی هستند که سادگی اصل اول آن هاست. یعنی لباس های شما در استایل اولد مانی طرح و نقش خاصی ندارند و بدون پیچیدگی و شکل و شمایل خاصی می باشند. اما در مقابل دارای دوخت و برش های بسیار دقیق و شیکی می باشند که آن ها را نسبت به سایر لباس ها متمایز می کند. در استایل اولد مانی، معمولاً بر روی لباس ها، شما لوگوی هیچ برندی را نمی بینید چا که لوگوی برند در این سبک اصلاً مهم نیست.
این میزان سادگی را شما می توانید در تصاویر افراد مشهور و سرمایه دار و متمول قدیمی به خوبی ببینید. برخلاف امروزی ها که از لباس های عجیب و غریب و با طرح های مختلف استفاده می کنند، در گذشته افراد ثروتمند بیشتر به سمت لباس های بدون زرق و برق کشیده می شدند ولی آن ها را با زیورآلات و اکسسوری های شیک و ظریف خود تزیین می نمودند. امروزه نیز خانواده های سلطنتی مانند خانواده سلطنتی بریتانیا از همین سبک پیروی می کنند. اگر به تصاویر بانو کیت میدلتون دقت کنید، متوجه خواهید شد که اغلب لباس های او به سبک استایل اولد مانی زنانه است.

تاریخچه سبک اولد مانی

استایل اولد مانی زنانه و مردانه روشی برای لباس پوشیدن است که از گذشتگان به ما ارث رسیده است. در قرن نوزدهم دانش آموزان مدارس نخبه بریتانیایی به این سبک لباس می پوشیدند و این نوع پوشش در میان اشراف و خانواده های سلطنتی نیز رواج داشت. سلسله های خانوادگی مانند کندی ها، گتی ها و واندربیلت ها به این سبک لباس می پوشیدند. استایل اولد مانی زنانه و مردانه در فرهنگ اروپا و آمریکا ریشه دارد. در آن زمان اشراف با پوشیدن لباس های ساده مانند کوکتل، بلیزر و ... آن ها را با استفاده از زیورآلاتی همچون ساعت، کلاه و... تزیین می کردند. نکته ای که در این استایل بسیار به چشم می آید، کیفیت لباس هاست. یعنی بیش از آن که به نام برند توجه شود، به کیفیت و نوع دوخت لباس دقت و توجه می شده است.

استایل اولد مانی چیست؟ 1

نکات مهم در لباس پوشیدن به سبک اولد مانی

به طور کلی لباس پوشیدن در هر سبک و استایلی نکات خاص خود را دارد، اگر چیزی غیر از این باشد لباس پوشیدن شما چیزی جز شلختگی و در هم برهمی نمی باشد. چرا که لباس اولین چیزیست که در نگاه دیگران به چشم می آید و شخصیت شما را از همان نگاه اول مورد قضاوت قرار می دهد. بنابراین باید در هنگام لباس پوشیدن به سبکی که می خواهید طبق آن لباس انتخاب کنید دقت کنید. اگر هم می خواهید به سبک استایل اولد مانی زنانه یا استایل اولد مانی مردانه برای خود یا دیگران لباس بخرید، باید به یک سری نکات توجه کنید. نکاتی از قبیل:

• رنگ لباس

استایل اولد مانی دخترانه می خواهید؟ از لباس های تک رنگ ولی با رنگ های شاد و سنگین استفاده کنید. رنگ ها در استایل اولد مانی زنانه و مردانه بسیار مهم می باشند. چرا که شما نمی توانید از یک کت یا پیراهن به رنگ فسفری یا یک رنگ خیلی جیغ استفاده کنید. همچنین رنگ های خیلی تیره و کدر نیز برای این استایل مناسب نمی باشند. چرا که بیشتر حس دلمردگی و افسردگی را منتقل می نمایند. شما می توانید از رنگ های خنثی مانند مشکی، بژ، قهوه ای، سفید، رنگ های پاستلی، خاکستری و رنگ های این چنینی که ملایم باشند در استایل خود استفاده نمایید. دقت داشته باشید که باید رنگ لباس هایتان باهم تناسب داشته باشند.  

• جنس لباس

یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید "هنوز اونقدر پولدار نشدم که لباس های ارزان قیمت و بی کیفیت بخرم". این ضرب المثل به این مفهوم است که شما با خرید یک لباس ارزان قیمت خیلی زود دچار خسران شده و مجبور به خرید مجدد لباس می شوید. چرا که لباس های این چنینی از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و شاید در مدت زمان کوتاهی شما را به خرید مجدد لباس مجبور می نماید. اما اگر از لباس هایی با کیفیت بالا و طبیعتاً با قیمت بالاتر استفاده نمایید، درست است که در ابتدای امر هزینه ی بیشتری را متقبل شده اید، اما در ادامه خواهید دید که لباس باکیفیت شما چه عمر طولانی و با همان کیفیت اولیه خواهد داشت. در نتیجه شما تا مدت های طولانی از خرید مجدد لباس بی نیاز خواهید بود.
در استایل اولد مانی مردانه و زنانه نیز کیفیت پارچه بسیار مهم است. چرا که کیفیت بالای پارچه ی لباس شما علاوه بر ماندگاری و دوام بیشتر آن، درخشش دو چندانی نسبت به پارچه های بی کیفیت دارند و زود کرک یا رنگ رفته نمی شوند و این موضوع برای افراد شیک پوش کاملاً محسوس است. بنابراین اگر می خواهید به سبک استایل اولد مانی زنانه یا مردانه لباس بپوشید، حتماً توجه کنید که از لباس هایی انتخاب نمایید که جنس آن ها مرغوب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

• نوع دوخت

بسیاری از لباس های گران قیمتی که در ویترین فروشگاه ها می بینید و خیلی سریع توجه شما را جلب می کنند، دارای دوخت و برش های خیلی دقیق و استانداردی می باشند. لباس هایی که به سبک استایل اولد مانی زنانه یا مردانه دوخته می شوند نیز، دارای برش و دوخت های کلاسیک هستند. این نوع دوخت ها با چنان دقت و ظرافتی انجام می شود که با نگاه اول، عاشق آن لباس خواهید شد.

• طرح لباس

در ابتدای مقاله گفتیم که سادگی در استایل اولد مانی مردانه و استایل اولد مانی زنانه حرف اول را می زند. بنابراین شما نمی توانید از لباس هایی که دارای طرح های چاپی هستند در این استایل استفاده کنید. نهایت طرحی که می توانید در لباس های خود داشته باشید، همان طرح خود پارچه مانند چهارخانه یا راه راه یا توپ توپی و امثالهم می باشد. در این استایل حتی استفاده از لوگوی برند نیز توصیه نمی شود. چرا که لوگوی برند اساساً برای نمایش دادن برند خاصیست و این موضوع در استایل اولد مانی زنانه و مردانه بی اهمیت است. چرا که در این استایل، اصل در نشان دادن اعتماد به نفس و ذوق و سلیقه ی شماست.

• اکسسوری

یکی از زیبایی های استایل اولد مانی، تزیین آن با اکسسوری های شیک و اصیل است. در این استایل به دلیل این که لباس های شما کاملاً ساده هستند، زیورآلات هرچه قدر کوچک و ظریف کاملاً به چشم می آید. ضمن این که هرچقدر این اکسسوری ها اصل و باکیفیت تر باشند بر شیکی استایل شما خواهند افزود. به عنوان مثال در استایل اولد مانی مردانه همواره ساعت به عنوان اکسسوری حرف اول را می زند. در گذشته از ساعت های زنجیردار که به جلیقه وصل می شد استفاده می کردند. اما امروزه از ساعت های مچی در مدل های مختلف می توان به عنوان اکسسوری استفاده نمود. انواع زیورآلات و جواهرات نیز در استایل اولد مانی زنانه می تواند به عنوان اکسسوری استفاده شود. 

• مدل مو و آرایش و پیرایش

مدل موهای قدیمی و ساده چه برای خانم ها و چه برای آقایان بسیار مناسب می باشند. اگر می خواهید به سبک استایل اولد مانی لباس بپوشید، از مدل موهای عجیب و پرهزینه دوری کنید. کاملاً ساده باشید. خودتان باشید. نیازی به مدل موی خاصی نیست. کافیست مرتب و منظم به نظر برسید. آقایان باید همیشه موهایی مرتب و صورتی آراسته داشته باشند. اگر می خواهند ریش داشته باشند، باید هر روز ریش خود را مرتب و اصلاح نموده تا شلخته به نظر نرسند. خانم ها نیز می توانند از آرایش های ملایم و لطیف برای رفت و آمدهای روزانه ی خود استفاده نمایند.

لباس پوشیدن به سبک استایل اولد مانی

نکات و مواردی که باید در استایل اولد مانی مردانه و استایل اولد مانی زنانه رعایت شود را باهم بررسی کردیم. اما شاید هنوز ایده و نظری برای این سبک استایل به ذهن شما نرسیده باشد. ما در این بخش از مقاله برای آقایان و خانم هایی که تمایل دارند به سبک استایل اولد مانی مردانه و استایل اولد مانی زنانه لباس بپوشند، پیشنهادی داریم تا جرقه ای باشد برای شما تا ایده ی خود را طراحی کنید.

استایل اولد مانی چیست؟ 2

◘استایل اولد مانی زنانه

کت بلیزر که یکی از نمادهای استایل اولد مانی زنانه است می تواند شروع کننده ی خوبی برای این سبک باشد. کت بلیزر به رنگ نسکافه ای برای موقعیت های کاری و غیر کاری بسیار مناسب است. یک تاپ یا بلوز یقه گرد مشکی به همراه شلوار جین بلند و کمربند ظریف مشکی در این استایل شما را به سال های دور می برد. کیف و کفش مشکی نیز از ملزومات این ست می باشند. زیورآلات طلایی مانند یک جفت گوشواره ی حلقه ای که کمی هم درشت باشند برای استایل اولد مانی زنانه ی شما زیبنده است. در خصوص مدل موها نیز بهتر است موهای خود را به صورت گوجه و در پشت سر جمع کنید تا حالت ساده تری را به شما ببخشد. آرایش را هم فراموش نکنید، بسیار لایت و ساده مناسب یک بانوی اصیل است.

◘استایل اولد مانی مردانه

دوست دارید به سبک جرج کلونی لباس بپوشید؟ ست کت و شلوار به رنگ سورمه ای که کت آن در مدل های دو دکمه و شلوار ساده به همراه پیراهن سفید ساده برای استایل اولد مانی مردانه بسیار ایده آل و جذاب است. کمربند، ساعت و کفش عسلی بهترین ست برای این استایل است. مدل موهای خود را هم کاملاً ساده ولی کمی برجسته مرتب کنید. اگر هم کم مو هستید می توانید کاملاً مرتب موهای خود را آراسته کنید. دقت کنید که باید صورت شما همیشه مرتب باشد. اگر ریش دارید هر روز اصلاح کنید و اگر نمی خواهید داشته باشید، بهتر است باز هم هر روز صورت خود را اصلاح کنید تا همیشه مرتب به نظر برسید.

تفاوت استایل اولد مانی و کلاسیک

این دو سبک شباهت های بسیاری به یک دیگر دارند ولی نکته ای که در استایل اولد مانی وجود دارد و آن را نسبت به استایل کلاسیک متمایز می کند، سادگی بیش از حد آن است. در مدل های کلاسیک شما باید همیشه رسمی لباس پوشیده باشید در حالی که در استایل اولد مانی شما می توانید یک تیشرت و شلوار ساده هم پوشیده باشید ولی شیک به نظر برسید.

سبک اولد مانی مردانه در فصل های مختلف سال

برای این که استایل اولد مانی مردانه را بتوانید در فصول مختلف سال داشته باشید برای شما پیشنهاداتی داریم که عبارتند از:
• کت بلیزر: این کت با رنگ های خنثی مانند مشکی، سورمه ای، خاکستری، سفید و نسکافه ای برای هر فصلی می تواند انتخاب خوبی باشد. کافیست لباسی که در زیر آن می پوشید را متناسب با فصل تغییر دهید.
• پیراهن یقه دار: وقتی صحبت از زیبایی و اصالت به میان می آید، پیراهن های یقه دار خود را نمایان می کنند. پیراهن های یقه دار مردانه بدون هیچ طرح و تزیین اضافی به تنهایی نقش مهمی در استایل اولد مانی شما ایفا می نمایند.
• جلیقه: حال و هوای قدیمی را با جلیقه تجربه کنید. بسته به این که در هوای گرم هستید یا سرد، می توانید جنس جلیقه ی خود را تغییر دهید.
• شلوار چینی: یکی از اصلی ترین اجزای استایل اولد مانی مردانه، شلوار چینی است. در گذشته در ایران به این شلوارها پیلی دار می گفتند و بسیار هم مد بود. البته منظور ما در این جا از شلوار چینی، آن شلوارهای پر پیله ی قدیمی ایرانی نیست. شلوارهایی که یک یا دو پیله ی ظریف داشته باشند.
• کفش لوفر: استایل اولد مانی مردانه، کفش خاص خود را نیز می طلبد. کفش های لوفر که امروزه به آن کفش کالج هم می گویند برای این استایل بسیار مناسب می باشد.

جمع بندی

برای آن که استایل اولد مانی مردانه یا استایل اولد مانی زنانه داشته باشید همواره سعی کنید لباس هایی با طرح و رنگ ساده و بدون پیچیدگی بپوشید. گمان نکنید که لباس های ساده ی شما قدیمی شده و باید دور انداخته شود، خیر. کافیست کمی سلیقه به خرج داده و لباس های مناسب را باهم ست کنید، خواهید دید که استایل اولد مانی جذابی برای خود ایجاد کرده اید. سایت پادمیرا به صورت تخصصی در حوزه فروش انواع پوشاک زنانه و مردانه فعالیت می کند و انواع لباس ها با سبک های مختلف عرضه می نماید. برای خرید لباس های زنانه و مردانه می توانید به سایت پادمیرا مراجعه کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/