gif
gif mobile
کفتان چیست؟

کفتان چیست؟

1403/2/11 آموزش

امروزه انتخاب اکثر خانم ها هنگام خرید لباس برای فعالیت های روزمره یا مراسمات و میهمانی ها،  لباس هایی راحت در عین حال شیک و زیبا می باشد. کفتان از ان دسته لباس هایی می باشد که هم آزاد و راحت بوده و هم طراحی زیبایی دارد از این رو بسیار مورد استقبال خانم ها و دختران قرار گرفته است. البته لباس های کفتان از زمان های بسیار دور وجود داشته و بسیار کاربردی بودند، اما امروزه بعد از گذشت سالیان دراز دوباره این نوع لباس ها پا به عرصه مد لباس و پوشاک گذاشته اند. هدف ما ازاین مقاله آشنایی شما با تاریخچه کفتان، انواع کفتان، ست کردن کفتان با سایر لباس ها و مطالب مرتبط می باشد تا شما بیشتر با این نوع لباس و  سبک پوشش آن آشنا شده و از راحتی و زیبایی آن لذت ببرید. فروشگاه پادمیرا عرضه کننده انواع مختلف لباس زنانه از جمله لباس های کفتان، با طراحی و تنوع بسیار زیاد می باشد که شما می توانید برای خرید به سایت فروشگاه پادمیرا مراجعه نمایید.

لباس کفتان چیست؟

کفتان، به نوعی لباس یا پیراهن گفته می شود که قد آن بلند و تقریبا تا روی مچ پا بوده و دارای آستین های بلند و گشاد، می باشد. لباس کفتان غالبا به صورت جلوبسته بوده ولی برخی از انواع مدل های آن ممکن است دارای کمربند و جلو باز و دارای دکمه نیز باشند. یقه ی لباس های کفتان می تواند مدل های مختلف با توجه به سلیقه افراد، داشته باشد. جنس لباس کفتان معمولا نخی، پنبه ای، لینن، الیاف طبیعی، ابریشمی و غیره است.

کفتان چیست؟ 1

تاریخچه کفتان

کفتان یا کافتان، تاریخچه ای طولانی دارد. این لباس از زمان های بسیار قدیم در مصر، ایران، امپراتوری عثمانی و بین النهرین وجود داشته است. به طور سنتی کفتان تنها توسط خانواده سلطنتی به عنوان نمادی از قدرت و موقعیت در قرن دوازدهم استفاده می شد. در قرن هفدهم، این لباس‌ها به طبقات متوسط راه پیدا کردند و در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نیز محبوب شدند. در حالی که کفتان ها از دیرباز در دنیای لباس های عربی جزء اصلی بوده اند، در قرن نوزدهم به مد غربی نیز راه یافتند.

انواع کفتان

کفتان جلوبسته

کفتان جلوبسته، اصلی ترین و قدیمی ترین مدل کفتان می باشد. این مدل کفتان ساده بوده و بدون هر گونه دکمه یا زیپ در قسمت جلوی لباس می باشد. برای پوشیدن این کفتان باید آن را از بالا و از قسمت سر بپوشید.

کفتان جلو باز

این مدل از کفتان ها که به تازگی بسیار ترند شده ، جلو باز بوده و یا در قسمت جلوی لباس دارای دکمه می باشند. استفاده از کفتان های جلوباز، استایل شما را چندین برابر جذاب تر نشان خواهد داد.

کفتان یقه دار

کفتان یقه دار دارای یقه هایی از جمله گرد، هفت، قایقی و یا غیره می تواند باشد.

کفتان سنتی

کفتان سنتی  دارای طرح و رنگ های سنتی و قدیمی می باشد.

کفتان مجلسی

کفتان مجلسی مناسب مجالس و میهمانی ها بوده و از پارچه هایی مانند ابریشم و مخمل تولید می شوند.

کفتان برای چه مناسبت هایی مناسب است؟

لباس کفتان مدل های مختلفی داشته که می توان از آن با توجه به مدلی که دارد برای مناسبت ها و موقعیت های مختلف استفاده کرد.

● استفاده از کفتان برای مراسمات و مجالس

لباس کفتان برای خانم هایی که اندام گلابی شکل دارند بسیار مناسب است. البته خانم هایی که اندام هایی غیر از این نیز داشته باشند می توانند از کفتان استفاده کنند. بهترین کفتان ها برای مجالس و میهمانی ها، کفتان هایی از جنس ابریشم، مخمل، پارچه های گلدوزی شده، سنگ دوزی شده و سوزن دوزی  می باشد. 

● استفاده از کفتان برای فعالیت روزمره و در خیابان

کفتان یک لباس بسیار راحت و سبک برای استفاده روزمره و جایگزینی مناسب برای مانتو می باشد. بهترین جنس پارچه برای این مدل کفتان ها، کفتان هایی از جنس لینن، الیاف طبیعی و پنبه ای می باشد.

● استفاده از کفتان به عنوان لباس ساحلی

اگر می خواهید در ساحل یک استایل شیک و جذاب و در عین حال خنک و بسیار راحت را داشته باشید، از پوشیدن و انتخاب کفتان غافل نشوید. کفتان هایی با جنس های ظریف و سبک مانند نخی، الیاف طبیعی یا پنبه ای بسیار مناسب برای استفاده روی لباس شنا و در ساحل می باشند.

چگونه کفتان بپوشیم؟

هنگام پوشیدن کفتان، توجه به یکسری نکات و موارد بسیار حائز اهنیت می باشد. زیرا در غیر این صورت شما نمی توانید استایلی زیبا با کفتان داشته باشید.
ما در این قسمت به نکات مهم در پوشیدن کفتان خواهیم پرداخت.

لباس کفتان چیست؟ 2

۱. توجه به رنگ کفتان

سعی کنید هنگام انتخاب و خرید لباس کفتان به رنگ پوست خود توجه کرده و متناسب با آن کفتان مناسب را انتخاب کنید. افراد دارای پوست های گندمی از طیف وسیعی از رنگ ها می توانند استفاده کنند ولی افراد دارای پوست های روشن یا سبزه و تیره، انتخاب های محدودتری دارند. مثلا افراد دارای پوست های روشن می توانند از کفتان هایی با رنگ های شاد و پاستیلی مانند بنفش، آجری، سرخابی، سبز و غیره استفاده کنند.

۲. توجه به قد کفتان

سعی کنید قد کفتان خود را با توجه به موقعیتی که می خواهید از آن استفاده کنید، انتخاب کنید. مثلا اگر می خواهید از کفتان برای فعالیت های اداری استفاده کنید، بهتر است کفتان هایی با قد کوتاه تر و زیر زانو را انتخاب کنید تا هنگام کار دست و پا گیر شما نشود. ولی برای استفاده در مجالس و میهمانی ها می توانید از کفتان هایی با قد بلند استفاده کنید. همچنین برای دورهمی های دوستانه نیز انتخاب کفتان بلند، انتخابی مناسب و بسیار شیک می باشد.

۳. توجه به جنس پارچه

توجه به جنس پارچه کفتان، یکی از نکات بسیار با اهمیت در انتخاب کفتان است. سعی کنید جنس پارچه را حتما متناسب با موقعیتی که می خواهید از آن استفاده کنید، انتخاب کنید. مثلا کفتان هایی با جنس لینن، نخی، پنبه ای و الیاف طبیعی مناسب فعالیت های روزمره و دورهمی های دوستانه می باشند و کفتان هایی با پارچه های سنگین، ابریشم، مخمل، سوزن دوزی و منجوق ملیله دوزی شده مناسب مراسمات و مجالس و میهمانی ها می باشد.

۴. انتخاب لباس زیر مناسب

هنگام پوشیدن کفتان، انتخاب لباس زیر مناسب از جمله شورت زنانه و سوتین زنانه بسیار اهمیت دارد. حتما از شورتی استفاده کنید که باسن و پهلوی شما را به خوبی پوشانده و از روی لباس سایه نندازد. همچنین سوتینی انتخاب کنید که به خوبی فیت شده و سایز بدن شما باشد تا فرم لباس را به خوبی نشان داده و سایه نندازد.

۵. انتخاب کیف مناسب

کفتان ها لباس های گشاد و آزادی هستند، به همین دلیل بهتر است هنگام استایل کردن از کیف هایی با سایز های کوچک استفاده کنید.

۶. انتخاب کفش مناسب

برای انتخاب کفش مناسب نیز باید به موقعیت و جنس کفتان توجه کنید. مثلا اگر کفتان شما اسپرت است و استفاده شما، هنگام انجام فعالیت های روزمره می باشد، می توانید از یک کتانی یا اسنیکرز استفاده کنید و یا اگر در ساحل قصد پوشیدن یک کفتان نخی و خنک را دارید، بهترین انتخاب برای کفش یک کفش صندل می باشد. اما اگر موقعیت استفاده شما رسمی و در مجالس و میهمانی ها می باشد، مناسب ترین گزینه، انتخاب یک کفش پاشنه دار شیک می باشد.

۷. انتخاب شال و روسری مناسب

بهترین انتخاب برای پوشیدن با کفتان شال می باشد که شما باید با توجه به رنگ، موقعیت استفاده و مدل کفتان از شال های نخی، لینن، یا ابریشم و غیره استفاده کنید.

ست کردن کفتان با سایر لباس ها

پس از اشاره به نکات مهم در پوشیدن کفتان، در این قسمت به ست کردن کفتان سایر لباس ها اشاره خواهیم کرد.

● اگر کفتان شما دارای طرح های شلوغ و رنگی است، باید آن را با یک شال بدون طرح و تک رنگ ست کنید، اما اگر کفتان شما ساده است می توانید از شال های طرح دار استفاده کنید. 

● کفتان ها را می توانید هم بدون شلوار و هم با شلوار یا جوراب شلواری بپوشید.  برای انجام فعالیت های روزمره خود می توانید یک کفتان کوتاه و تا زیر زانو را با یک شلوار جین برمودا و کتانی و یک شال ست کنید. در این استایل از گذاشتن یک کیف کوچک غافل نشوید. البته می توانید از یک کفتان بدون شلوار و با جوراب شلواری به همراه کتانی نیز برای این استایل استفاده کنید‌.

● یک ست جذاب و خنک تابستانی، مناسب پوشیدن در هوای گرم و ساحل، پوشیدن کفتان نخی و سبک به همراه کفش صندل و شال یا کلاه مناسب و عینک آفتابی می باشد. برای تکمیل کردن این استایل خود می توانید از یک گوشواره یا گردنبند بلند و اسپرت نیز استفاده کنید.

● کفتان های مجلسی با پارچه های سنگین و ابریشم یا سنگ دوزی و سوزندوزی شده، انتخاب مناسبی برای مجالس و میهمانی ها هستند، شما می توانید این کفتان ها را با پای لخت و یا با جوراب بلند یا جوراب شلواری ست کنید. برای انتخاب کفش، حتما از کفش های پاشنه دار استفاده کنید. همراه این استایل، از انتخاب اکسسوری های پر زرق و برق و شیک غافل نشوید.

نگهداری و شستشوی لباس کفتان

لباس های کفتان را می توانید به راحتی داخل ماشین لباسشویی بشویید. فقط دقت کنید لباس هایی که دارای رنگ های روشن و سفید هستند را با بقیه لباس ها قاطی نکنید. از آب ولرم و مایع لباسشویی مناسب نیز استفاده کنید بهتر است کفتان های مجلسی که سوزن دوزی، سنگ دوزی و یا منجوق ملیله دوزی شده اند را به آرامی در آب ولرم و با دست بشویید. از چنگ زدن بیش از حد آن ها خودداری نمایید. بعد از شستشوی کفتان، آن را صاف پهن کرده تا خشک شود، سپس اتوکشی آن را انجام دهید. بهتر است هنگام اتو کشی لباس خود را پشت و رو کنید و از پشت اتوکشی را انجام دهید.

کفتان در کدام کشور ها رایج است؟

امروزه استفاده از کفتان در مناطق بسیاری گسترش پیدا کرده است. از جمله کشور هایی که پوشیدن کفتان در آن ها بسیار رایج می باشد می توان به ایران، مراکش، مصر، آفریقا، هند، کشور های عربی و برخی کشور های غربی اشاره کرد.

کفتان چیست؟ 3

نکات مهم خرید لباس کفتان

هنگام خرید یک کفتان مناسب، علاوه بر توجه به رنگ، جنس و سایز مناسب کفتان، خرید و انتخاب از یک فروشگاه معتبر، بسیار حائز اهمیت می باشد. فروشگاه پادمیرا، فروشگاهی معتبر با سابقه ی طولانی در زمینه انواع پوشاک زنانه و مردانه می باشد که ارائه دهنده ی انواع مدل های مختلف کفتان با طرح و قیمت های متفاوت می باشد.  شما می توانید با خیال راحت برای خرید لباس کفتان زنانه به وب سایت  فروشگاه پادمیرا مراجعه کرده و از مدل های مختلف و متنوع آن انتخاب و خرید  کنید.

جمع بندی

انتخاب یک لباس مناسب در فصل های گرم سال، کمی سخت و دشوار می باشد. کفتان یک لباس آزاد و گشاد و بسیار راحت و مناسب برای استفاده در هوای گرم تابستان می باشد. در زمان های قدیم ودر برخی کشور ها، آقایان نیز از کفتان به عنوان پوشش خود استفاده می کردند، اما امروزه استفاده از لباس کفتان در بین دختران و بانوان بسیار رواج پیدا کرده است. ست کردن کفتان با سایر لباس ها بسیار راحت و ساده می باشد. کفتان، مدل های مختلفی داشته که می توانید متناسب با هر موقعیت از فعالیت روزمره گرفته تا مجالس و میهمانی ها از آن استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای خرید اینترنتی کفتان به وب سایت فروشگاه پادمیرا مراجعه نمایید تا یک خرید راحت، زیبا وبا کیفیت و مقرون به صرفه داشته باشید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/