gif
gif mobile
چگونه لباس سفید را بشوریم؟

چگونه لباس سفید را بشوریم؟

1403/7/7 آموزش

همه ما تجربه تلخ تحویل دادن لباس سفید به ماشین لباسشویی و تحویل گرفتن لباس های رنگی و لکه دار شده را داشته ایم. لباس های سفید به شدت حساسیت بالایی دارند و نباید آن ها را با لباس های رنگی در ماشین لباسشویی انداخت. فارغ از این ها نحوه شستن لباس سفید اهمیت زیادی در حفظ سفیدی و زیبایی لباس ها دارد. اگر در شستن لباس های سفید از شوینده های نامناسب استفاده کنید، برنامه شستشوی ماشین لباسشویی را اشتباه تنظیم کنید و یا لباس های سفید را با آب داغ شستشو دهید و آن ها را بیش از حد چنگ بزنید، احتمالا باید به زودی به لباس های سفید دلخواه تان خداحافظی کنید. پادمیرا به عنوان محبوب ترین سایت لباس زنانه، جدیدترین ترفندها را در زمینه نحوه شستن لباس سفید برای شما آماده کرده است.

لباس سفید را با چی بشوریم تمیز شود؟

اگر می خواهید لباس های سفیدتان به درخشش و سفیدی روزی باشد که آن ها را از فروشگاه خریده اید، باید نکات مهمی را رعایت کنید. در این بخش پادمیرا محبوب ترین و کاربردی ترین پاک کننده های لباس سفید را به شما عزیزان معرفی کرده است.

چگونه لباس سفید را بشوریم؟ 1

• استفاده از شوینده های مخصوص لباس سفید

استفاده از شوینده هایی که دارای آنزیم هستند برای لباس های سفید ممنوع است. این شوینده با رنگدانه هایی که دارند لباس سفید شما را لکه دار می کنند. بنابراین برای شستن لباس زنانه سفید حتما از شوینده های با کیفیت استفاده کنید. برخی شوینده ها مختص لباس های سفید در بازار عرضه می شوند. این شوینده ها بهترین انتخاب هستند.

• استفاده از سرکه سفید

یکی از محلول های کاربردی برای شستن لباس سفید سرکه سفید است. به ویژه اگر در فصل تابستان تعریق زیادی می کنید و زیر بغل لباس های سفید شما به زردی می زند. این محلول می تواند معجزه آسا ظاهر شود. سرکه سفید نوعی میکروب زای قدرتمند و طبیعی است که در آشپزخانه هر خانه ای پیدا می شود. این محلول نه تنها لکه های زرد رنگ لباس سفید را از بین می برد بلکه باعث از بین رفتن بوی بد و نامطبوع لباس نیز می شود. کافیست نصف فنجان سرکه سفید را با مقداری شوینده ملایم مخلوط کنید و لباس تان را با آب ولرم بشویید تا نرمی و تازگی و بوی خوش به آن بازگردد.

• استفاده از آب اکسیژنه

آب اکسیژنه محلول دیگری است که باعث سفیدی و درخشش لباس های سفید می شود. این محلول برای از بین بردن فوری و آنی لکه های ایجاد شده روی لباس های سفید بسیار کاربردی است. کافیست تکه ای پنبه، دستمال یا اسفنج را به آب اکسیژنه آغشته کنید و آن را روی لکه ایجاد شده بمالید تا ببینید که با چه سرعتی لکه روی لباس محو می شود. آب اکسیژنه کم ضرر ترین پاک کننده لباس های سفید است که آسیبی به پارچه وارد نمی کند و در مقایسه با سفید کننده های شیمیایی بی ضرر است.

• استفاده از عصاره لیمو ترش

استفاده از عصاره لیمو ترش می تواند در از بین بردن لکه های لباس زنانه سفید حسابی کارساز باشد. می توانید نصف فنجان عصاره لیمو ترش را درون یک لیوان آب گرم بریزید و لباس سفیدتان را درون این محلول خیس کنید. بعد از گذشت نیم ساعت خواهید دید که اثری از لکه ها روی لباس نیست.

طرز شستن لباس سفید با وایتکس

حتما شما هم این شوخی بامزه را در مورد لباس های سفید شنیده اید که اگر به لباس های سفید نگاه هم بیندازید کثیف می شوند! این شوخی نشان می دهد که لباس های سفید تا چه حد لکه پذیر هستند. اغلب ما وایتکس را به عنوان اولین راهکار برای از بین بردن لکه های ایجاد شده روی لباس سفید می شناسیم اما اگر از وایتکس به درستی استفاده نشود، این ماده هم می تواند به لباس های سفید آسیب بزند. رعایت این نکات و اصول در استفاده از وایتکس می تواند سلامت و پاکیزگی لباس های سفید شما را حفظ کند:
1. قبل از شستن لباس زنانه سفید با وایتکس از عدم وجود آثار گرد و غبار روی لباس مطمئن شوید. اگر لباس شما خاکی یا گل آلود شده است در ابتدا لکه های خاک را از روی آن پاک کنید.
2. در زمان استفاده از وایتکس برای شستشوی لباس های سفید به هیچ عنوان نباید از آب داغ استفاده کنید. استفاده از آب ولرم و خنک می تواند باعث حفظ کیفیت پارچه شود. استفاده از آب داغ همراه وایتکس بافت پارچه را شل می کند.
3. اگر لکه ایجاد شده روی لباس سفیدتان لکه ای پر رنگ است به هیچ عنوان از وایتکس بیشتر برای از بین بردن آن استفاده نکنید چرا که با مصرف وایتکس بیشتر بافت پارچه آسیب بیشتری خواهد دید و این موضوع تاثیری در از بین رفته لکه نخواهد داشت. برای یک لگن آب، 1 الی 2 قاشق وایتکس کافی است.
4. در زمان استفاده از وایتکس برای شستشوی لباس سفید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید چرا که محلول وایتکس دارای بخارات شیمیایی می باشد که برای سیستم تنفسی ضرر دارد و روی پوست آثار منفی می گذارد.
5. اجازه ندهید که لباس مدت زمان زیادی درون محلول آب و وایتکس غوطه بخورد. معمولا نیم ساعت، مدت زمان کافی برای قرار گرفتن لباس درون محلول وایتکس می باشد.
6. قبل از اینکه از وایتکس برای شستشوی لباس سفید استفاده کنید، با تکه ای پنبه بخشی از لباس را به وایتکس آغشته کنید تا مطمئن شوید که الیاف و بافت لباس در اثر مواجهه با وایتکس دچار آسیب نمی شود.
رعایت این نکات گفته شده توسط پادمیرا، می تواند به افزایش عمر مفید لباس های سفید و زیبای شما کمک کند.

شستن لباس سفید با جوش شیرین

یکی از کاربردی ترین محلول ها برای شستن لباس سفید کودک، جوش شیرین است. جوش شیرین شاید ماده ای مضر در رژیم غذایی افراد باشد اما در شستشوی لباس های سفید بسیار کاربردی و پر مصرف است. کافیست نصف لیوان جوش شیرین را با مقداری شوینده مناسب ترکیب کنید و از آن برای شستشوی لباس ها استفاده نمایید. جوش شیرین قدرت نرم کنندگی بالایی دارد و باعث درخشش لباس های سفید می شود.

چگونه لباس سفید را بشوریم؟ 2

شستن لباس سفید در ماشین لباسشویی

استفاده از ماشین لباسشویی گزینه خوبی برای تمیز کردن لباس های سفید است اما به شرطی که نکات مهم آن را رعایت کنید. قبل از انداختن لباس سفید درون ماشین لباسشویی مطمئن شوید که لباس رنگی دیگری درون ماشین قرار نگرفته باشد چرا که رنگ آن با رنگ لباس سفید ترکیب خواهد شد و این آسیب معمولا جبران ناپذیر است. از طرفی باید حواس تان به این موضوع باشد که شوینده مورد استفاده تان حتما مختص لباس های سفید باشد. لکه زدایی کردن لباس های سفید قبل از قرار گرفتن درون ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد. دمای آب ماشین لباسشویی را تنظیم کنید و چرخه شستشو را روی چرخه مناسب لباس های سفید قرار دهید. فراموش نکنید که ماده سفید کننده را باید درون مخزن بریزید و آن را با شوینده ترکیب کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

نحوه شستن لباس سفید با دست

نحوه شستن لباس سفید با دست چندان سخت نیست. کافیست مقداری شوینده را با محلول سفیدکننده ترکیب کنید و آن را درون یک تشت پر از آب ولرم بریزید. با قرار دادن لباس سفید درون تشت اجازه دهید لباس به خوبی خیس بخورد و شوینده و سفید کننده به الیاف لباس نفوذ کند. با توجه به قدیمی یا تازه بودن لکه ها و جنس لباس، بعد از گذشت نیم ساعت تا یک ساعت می توانید لباس را با آب سرد آبکشی کنید. در زمان آب کشی لباس حواس تان باشد که لباس را بیش از حد چنگ نزنید. در انتها نیز می توانید لباس را در مقابل نور خورشید آویزان کنید تا سفیدی لباس ها تکمیل شود.

روش شستن لباس سفید که زرد شده

زرد شدن لباس های سفید معضلی است که برای همه ما رخ داده است. لکه های زرد رنگ ایجاد شده روی لباس سفید اغلب آثاری از تعریق بدن هستند و به دلیل شستشوی دیرهنگام لباس های سفید رخ می دهند. اما چگونه باید لباس سفیدی که لکه های زرد رنگ به خود گرفته را تمیز کرد؟ در این بخش پادمیرا نکات شستشوی لباس های زرد رنگ شده را با شما در میان گذاشته است:

  • قبل از شستن لباس سفید لکه دار شده، آلودگی های سطحی آن مانند گرد و غبار را پاک کنید.
  • مقداری محلول شوینده را همراه با محلول سفید کننده طبیعی یا شیمیایی ترکیب کنید و درون یک تشت حاوی آب ولرم یا آب خنک بریزید. شما می توانید از جوش شیرین، عصاره لیمو ترش، سرکه سفید، آب اکسیژنه و وایتکس و کلر استفاده کنید.
  • اجازه دهید لباس سفید درون تشت کمی خیس بخورد تا جایی که بافت و الیاف لباس دچار آسیب نشود.
  • بعد از خارج کردن لباس از تشت آن را به خوبی با آب سرد آبکشی کنید.
  • لباس را در مقابل نور خورشید و در فضای باز خشک کنید. اشعه ماورابنفش خورشید تاثیر زیادی در سفید شدن لباس دارد.
  • اگر لکه های زرد رنگ بعد از خشک شدن لباس از بین نرفتند می توانید مقداری آسپرین یا خمیر دندان را امتحان کنید و با مالیدن آن روی لکه های زرد رنگ سعی در از بین بردن لکه ها نمایید.

چگونه لباس سفید را بشوریم؟ 3

بهترین راه از بین بردن چرک مردگی لباس سفید

چرک مردگی لباس سفید در اثر شستشوی همزمان لباس سفید با لباس های رنگی رخ می دهد. البته دلایل دیگری هم برای این موضوع وجود دارد. به عنوان مثال قرار گرفتن مداوم لباس سفید در معرض آلودگی و یا تعریق بیش از حد بدن نیز می تواند باعث چرک مردگی لباس های سفید شود. پوشیدن چنین لباسی اصلا وجهه خوشایندی ندارد. بنابراین باید به دنبال راهی برای از بین بردن چرک مردگی لباس سفید بود.
یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن لکه های چرک مرده استفاده از محلول سفید کننده است. اگر لباس سفید کاملا یکدست سفید است، می توانید از محلول های روشن کننده مانند وایتکس، آب اکسیژنه، پودر بوراکس، سرکه سفید، عصاره لیمو ترش و جوش شیرین استفاده کنید. هر کدام از این محلول ها ممکن است روی برخی بافت ها و الیاف تاثیر مخربی داشته باشند بنابراین قبل از مصرف روشن کننده مقداری از آن را با پنبه روی بخشی از لباس امتحان کنید.
فراموش نکنید که پودرهای دستی نیز گزینه خوبی برای از بین بردن چرک مردگی لباس های سفید هستند. شما می توانید مقداری پودر دستی را روی لکه های چرک مرده لباس بریزید و بعد با استفاده از یک مسواک نرم لکه را به آرامی تمیز کنید و برس بزنید. بعد از چند دقیقه خیس کردن لباس درون آب سرد، خواهید دید که لکه های چرک مرده پاک خواهند شد.
شستن به موقع لباس، تعویض به موقع لباس، استفاده از شوینده های مناسب، عدم شستشوی همزمان لباس های سفید و لباس های رنگی و خشک کردن لباس های سفید در فضای باز و در مقابل نور خورشید می تواند از چرک مردگی لباس ها جلوگیری کند

کلام پایانی

لباس های سفید جزو حساس ترین و آسیب پذیرترین لباس ها هستند. فرقی ندارد شلوار جین سفید لکه دار شده یا تیشرت سفید. در هر صورت لک شدن لباس سفید امری اجتناب ناپذیر می باشد. در این مطلب از پادمیرا به این موضوع پرداختیم که استفاده از شوینده های طبیعی مانند سرکه سفید، جوش شیرین، آب اکسیژنه و عصاره لیمو ترش می توانند در کنار استفاده از محلول های شیمیایی مانند وایتکس کار ساز باشند. به طور کلی بهتر است شستشوی لباس های سفید را به تعویق نیندازید و در صورت لک شدن همان زمان اقدام به شستشوی لباس کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/