gif
gif mobile
لباس ساده یا طرح دار؟ بررسی کامل لباس های ساده و طرحدار

لباس ساده یا طرح دار؟ بررسی کامل لباس های ساده و طرحدار


در این مقاله گروه نگارش پادمیرا  به بررسی کامل لباس های ساده و طرح دار و استایل افراد با توجه به لباس های ساده و طرح دار پرداخته. اگر این دست افراد هستید که در انتخاب بین لباس های ساده و طرح دار تردید دارید و همیشه دو دل هستید با ما تا پایان این مقاله ی مفید و کاربردی و جذاب همراه باشید.

 

ابتدا به لباس های ساده می پردازیم:

لباس ساده چیست؟ پیراهن کوتاه ساده از انواع مدل لباس های پرطرفدار و محبوب در بین خانم ها و دخترخانم های جوان است که برای خریدن آن و یا انتخاب مدل پیراهن کوتاه خاص و زیبا وقت زیادی می گذارند.  اگر شما تمایل دارید از مدل پیراهن کوتاه در مهمانی ها و مجالس استفاده کنید بهتر است جدیدترین طرح های آن ها را برای پوشیدن انتخاب نمایید.
 

لباس ساده 1

 
پیراهن کوتاه آستین دار دخترانه

                                                                                                                      
  لباس 2

 
پیراهن دامن کلوش با دامن میدی

 

پیراهن دامن کلوش با دامن میدی

 

خانم هایی که دارای اندامی چاق هستند بهتر است لباس مجلسی خود را از بین رنگ های تیره انتخاب کنند تا فرم اندام آن ها متناسب و ایده آل تر به نظر برسد.
 

پیراهن 4

 
پیراهن کوتاه زنانه مشکی

پیراهن های کوتاه مجلسی با کفش های پاشنه بلند و مدل موهای باز محشر میشوند, بهترین جایی که میتوانید پیراهن کوتاه بپوشید جشن عقد و جشن تولد است. از مشکی که رنگی خنثی و کلاسیک است، در استایل خود استفاده کنید. مشکی تنها با طرح و نقش‌های تیره ترکیب خوبی می‌سازد به شرط لینکه اعتماد به نفس لازم را نیز داشته باشید.

 

پیراهن 5

 

لباس مجلسی های رنگ روشن ظاهر شما را خاص و متفاوت تر نشان می دهند و این رنگ لباس مجلسی ها برای خانم ها با فرم اندام لاغر و متناسب مناسب هستند.

 

لباس 6

 

در انتخاب رنگ لباس دقت کنید, رنگی را انتخاب کنید که تا به حال آن رنگی لباس نداشته اید. در انتخاب رنگ لباس رنگ پوستتان را هم در نظر بگیرید زیرا لباس باید با رنگ پوست همخوانی داشته باشد.
 

 

لباس 7

پیراهن کوتاه مشکی با دامن گلدار

دختران جوان بهتر است لباس مجلسی هایی را برای پوشیدن انتخاب نمایند که ظاهر آن ها دخترانه تر و در عین حال جذاب تر به نظر برسد.
 

 

لباس ساده و طرح دار 8


پیراهن کوتاه پف دار و سفید

این روزها لباس های مجلسی و لباس عروس با پارچه های ساده و بدون استفاده از گیپورهای پر زرق و برق در میان خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم طرفدار این مدل ها هستید پیشنهاد می کنیم مدل های زیبای لباس مجلسی در این مطلب را مشاهده کنید تا انتخاب مدل لباس برایتان ساده تر شده و بتوانید بهترین و مناسب ترین لباس را برای خود انتخاب کنید.
 

پیراهن کوتاه پف دار و سفید

 
پیراهن حریر صورتی کمرنگ
 

لباس ساده و طرح دار 10


پیراهن مخمل آستین بلند

مدل پیراهن ساده بلند از انواع طرح های پرطرفدار لباسهای مجلسی در بین خانم ها و دختران جوان است و اگر شما تمایل دارید در مهمانی ها و مجالسی ظاهری آراسته و بی نظیر داشته باشید بهتر است این طرح ها را برای پوشیدن انتخاب نمایید. پیراهن مجلسی های زنانه و دخترانه در انواع مدل های ساده و طرح دار موجود هستند که انتخاب هر یک از این مدل ها به سلیقه شخصی و فرم اندام و سایر ویژگی های ظاهری شما بستگی دارد.
 

لباس ساده یا طرح دار 11


مدل لباس ساده بلند و شیک

پیراهن مجلسی یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین طرح ها برای خانم ها است و اگر طرح و رنگ پیراهن های مجلسی بدرستی انتخاب شود عیب های موجود در اندام شما کمتر به نظر می رسند. در ادامه تصاویری از انواع مدل پیراهن های ساده بلند زنانه و دخترانه را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را ببرید.
 
طرح های پیراهن مجلسی بلند و ساده

لباس مجلسی ساده در انواع طرح های آستین دار و بدون آستین موجود است و اگر شما از آن دسته از خانم هایی هستید که تمایل دارید در مهمانی ها و مجالس ظاهری رسمی و آراسته داشته باشید بهتر است لباس مجلسی های پوشیده و آستین دار را برای پوشیدن انتخاب نمایید.
لباس مجلسی های ساده بدون آستین و دکلته نیز زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند و این مدل پیراهن ها برای خانم ها با فرم اندام لاغر و متناسب انتخابی ایده آل محسوب می شوند.

 

لباس ساده یا طرح دار 12

 

اگر شما دارای بالاتنه درشت و چاقی هستید بهتر است از پوشیدن لباس مجلسی های دکلته و آستین حلقه ای خودداری کنید زیرا فرم بالا تنه تان با پوشیدن این لباس ها بزرگ تر به نظر می رسد همچنین خانم ها با فرم اندام چاق و درشت بهتر است از لباس های پوشیده و آستین دار استفاده نمایند.
رنگ لباس مجلسی نیز تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت ظاهری خانم ها دارد. لباس مجلسی های رنگ روشن برای خانم های لاغر و خوش اندام انتخابی مناسب هستند و همچنین خانم ها با فرم اندام مختلف می توانند لباس مجلسی های رنگ تیره را برای پوشیدن انتخاب نمایند.
مدل لباس مجلسی های ساده بلند همچنین هیچگاه از مد نمی افتند و شما می توانید از این مدل پیراهن های مجلسی به مدت طولانی تری استفاده نمایید.


 
مدل لباس مجلسی مشکی

مرسوم ترین مدلی که همیشه مادر عروس و داماد به سراغ آن می روند پیراهن مجلسی بلند ماکسی است که با پارچه دانتل و یا گیپور بر روی آن کار شده است. اما شما میتوانید انتخابهای دیگری بر اساس هیکل و فرم اندام و راحتی در لباس داشته باشید. نکته مهمی که باید گوشزد کنیم این است که لباسی را انتخاب کنید که همیشه با آن راحت تر هستید، ممکن است شما همیشه کت و دامن را به سایر مدل لباسهای مجلسی ترجیح دهید، اتفاقا کت و دامن بسیار مناسب شما برای شرکت در جشن فرزندانتان است مخصوصا اگر جشن عروسی در فصل زمستان باشد. و یا حتی اگر پیراهن بلند باعث می شود که نتوانید در طول جشن عروسی به خوبی و راحتی راه بروید میتوانید از انواع پیراهن های کوتاه مجلسی انتخاب کنید.
 

لباس ساده و طرح دار 13

 

در این مطلب با انواع مدل لباس ساده بلند آشنا شدید که امیدواریم این طرح ها مورد توجه تان قرار بگیرند و بتوانید با الگوبرداری از آن ها لباس مجلسی با تن پوش و رنگی مناسب را برای پوشیدن انتخاب نمایید.
حالا در این قسمت به انواع لباس های طرح دار اشاره می کنیم:


حالا چگونه لباس های طرح دار را انتخاب کنیم:

از پوشیدن لباس‌هایی با طرح و نقش خیلی بزرگ بپرهیزید زیرا استایل را بچه‌گانه می‌کند.

این را قبول دارم که در ابتدای کار ، انتخاب لباس های طرح دار برایتان سخت است اما با رعایت روش های اصولی و با استفاده از خلاقیت خود میتوانید چندین استایل جذاب و چشمگیر برای خود بسازید. رعایت نکات کلیدی در مسیر خریدن لباس‌های طرح‌دار می‌تواند اولین قدم باشد.

 

در انتخاب لباس های طرح دار چه مواردی را باید رعایت کرد؟

انتخاب طرح لباس

1- فرم اندام

اگر شکم بزرگی دارید، از پوشیدن لباس‌های طرح دار در قسمت بالا تنه خودداری کنید. زیرا طرح و نقش روی لباس توجه را به این قسمت جلب می‌کند. اگر بالاتنه باریک‌‌تر از کمر و شکم است، لباسی که تنها بالاتنه طرح‌ داری دارد و قسمت پایین آن ساده و تک رنگ باشد انتخاب کنید. برای همین لازم است ابتدا بدن و استایل خود را بهتر بشناسید ، برای شناخت استایل به موارد زیر توجه کنید :

 

لباس ساده و طرح دار 14

 

بررسی انواع استایل : بررسی جامع انواع استایل برای انواع لباس های طرح دار و ساده :

استایل بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می دهد، زیرا هر فرد با توجه به نوع و سبک لباس پوشیدنش معرفی میشود ولی این تنها منحصر به دنیای مد نیست، کلمه استایل به معنای سبکی مشخص از آهنگ، دکوراسیون وحتی زندگی نیز میباشد. در این مقاله به معرفی برخی از استایل ها در صنعت مد می پردازیم.

 

لباس ساده و طرح دار 15

 

تعریف استایل

استایل چیست؟ همیشه این سوال که استایل یعنی چه؟ فرق آن با سبک چیست و … مطرح می شود. به طور کلی استایل مجموعه ای از شخصیت، طرز تفکر، احساسات، قدرت کنترل و اعتماد بنفس هر فردی است که سبک خاصی از لباس پوشیدن میتواند جلوه ای ویژه از این حالات را به نمایش بگذارد، این سبک باید به گونه ای باشد که خود واقعی فرد را نمایش دهد. بنابراین می توان گفت استایل بخش مهمی از زندگی است، زیرا هر فرد توسط سبک لباس پوشیدنش معرفی میشود ولی این تنها منحصر به دنیای مد نیست، کلمه استایل به معنای سبکی مشخص از موزیک، دکوراسیون وحتی زندگی نیز میباشد. ساخت یک استایل شخصی و منحصر به فرد می تواند شاخص خاص هر فرد برای معرفی در جامعه باشد و تاثیر بسزایی در ناخودآگاه افراد داشته باشد. به دلیل گوناگونی در کابرد و ساختار انواع استایل به طور کامل معرفی شده است.

 

انواع استایل
به منظور بررسی جامع استایل شناسی و سبک لباس پوشیدن، در ادامه ی این مطلب به معرفی انواع مختلف استایل های رایج از نظر سادگی، از بعد زمانی و با توجه به کاربرد آن ها پرداخته می شود.

انواع استایل‌ از نظر سادگی

استایل مینیمال (Minimal)
استایل ماکسیمال (Maximal)
استایل ویمسیکال (Whimsical)
انواع استایل‌ از نظر زمانی
استایل مدرن (Modern)
استایل ترندی یا مد روز (Trendy)
استایل کلاسیک یا معمول (Classic)
استایل وینتیج یا عجیب (Vintage)
استایل رترو یا بازسازی (Retro)
انواع استایل‌ از نظر کاربرد
استایل کژوال (Casual)
استایل خیابانی (Street)
استایل کالج (Preppy)
استایل فرمال یا رسمی (Formal)
استایل اسپرت یا ورزشی (Sport)
استایل آرتیستیک یا هنری (Artistic)
استایل اگزوتیک یا عجیب (Exotic)
استایل تام‌بوی یا پسرانه (Tomboy)
استایل الگانت (Elegant)
استایل کاری (Business)
استایل پر جنب‌و‌جوش (Vibran)
انواع استایل از نظر نمادشناسی
استایل بوهمیان (Bohemian)
استایل گوتیک یا وحشی (Gothic)
استایل هیپ هاپ (Hip Hop)
استایل راکر (Rocker)
استایل پانک (Punk)
استایل کابوی (Western)
استایل کاوگرل (Cowgir)
استایل آوانگارد (Avangar)
معرفی انواع استایل‌ از نظر سادگی
استایل مینیمال (minimal)
از ویژگی های این استایل میتوان به سادگی، رنگ کم ، دوری از تجملات ،استفاده از رنگ های خنثی و محدود مثل سفید و مشکی و ..اکسسوری کاملا ساده اشاره کرد. طراحی لباس‌های سبک مینیمال برش‌های دقیق و کیفیت دوخت لباس‌ها مورد توجه است.


 لباس ساده و طرح دار 16


استایل ماکسیمال (maximal)

از ویژگی های این استایل می توان به پر زرق و برق بودن ، توجه به حداکثر جزئیات ، لباس های با طرح های متفاوت و رنگ های گرم و پر حرارت به همراه اکسسوری های فانتزی که هیچ محدودیتی ندارند اشاره کرد.


 

لباس ساده و طرح دار 17


استایل ویمسیکال (whimsical)

استایلی شاد با رنگ های متنوع که آمیخته با خیال بافی است. رنگ سیاه در حاشیه است و بیشتر از رنگ های آبی و سبز و صورتی استفاده می شود. بیشتر از استایل گل گلی، نقطه دار، توپی است. دامن های حریر و گیپوری، پیراهن های طرح دار، کت یا بلیزر از آیتم های اصلی استایل ویمسیکال می باشد و همراه آن باید اکسسوری هایی با تم رنگی مختلف انتخاب شوند.
 

لباس ساده و طرح دار 18

 

ادغام طرح‌های مختلف لباس های ساده و طرح دار

 

لباس های ساده یا طرح دار

 

لباس های ساده یا طرح دار 20

 

گزینه‌ها در این مورد بی‌انتها است، راه راه، طرح ستاره و… همگی می‌تواند کنار هم قرار بگیرند و زیبا باشند.

•    طرح ها در یک مورد با هم مشترک باشند. بهتر است رنگ ها را تا حدودی شبیه هم انتخاب کنید.

 

لباس ساده یا طرح دار 21

•    قبل از ادغام رنگ های متفاوت ، بهتر است با گزینه‌های خنثی مثل مشکی شروع کنید.

لباس ساده یا طرح دار 22

 

 

•    به مقیاس طرح و نقش‌ها دقت کنید. اگر دو طرح بزرگ را در کنار هم بپوشید اثر یکدیگر را از بین می‌برند. همینطور اگر هر دو طرحی که انتخاب می‌کنید کوچک باشد، کمی گیج گننده به نظر می‌رسد. پس تفاوت در اندازه طرح‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای خلق ترکیبی جذاب باشد.

لباس ساده یا طرح دار 23

 

•    از طرح‌های مشابه هم  که تنها در اندازه و رنگ متفاوت‌اند، پرهیز کنید. می‌توانید از یک پیراهن گل‌دار به همراه شلوار تک رنگ استفاده کنید.

لباس های ساده یا طرح دار 24

 

•    بین دو لباس طرح‌دار فاصله قرار دهید. به طور مثال اگر یک شلوار راه راه خریده‌اید، ترکیب آن با پیراهنی ساده و یک شال طرح‌دار می‌تواند دلنشین باشد.

لباس های ساده و طرح دار 25

•    از پارچه‌های متنوع در پوشش خود استفاده کنید. برای رضایت بیشتر، می‌توانید از یک دستمال سر طرح‌دار کمک بگیرید.

لباس ساده یا طرح دار 26

 

•    لازم نیست تا همه لباس‌هایی که می‌پوشید تازه و نو باشند. از لباس‌های طرح‌دار قدیمی کمد لباس خود کمک بگیرید.

لباس ساده یا طرح دار 27
 

ترکیب مناسب و هماهنگ کردن لباس‌های کمد لباس و استفاده از لباس های طرح دار یکی از مهمترین دغدغه‌ی بسیاری از افراد به ویژه خانم‌هاست. برای داشتن ظاهر مناسب و شیک به لباس‌های زیاد و مدل‌های جدید پوشاک زنانه نیازی ندارید.

لباس های ساده یا طرح دار 28

 

کافی است رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را بشناسید و بتوانید آن‌ها را با هم به خوبی ترکیب کنید. هماهنگ گردن پارچه های طرح دار یکی از مواردی است که ممکن است ابتدا مشکل به نظر برسد. چرا که ممکن است باعث شود ظاهری بیش از حد شلوغ به وجود بیاید و چشم بیننده را آزرده کند.

لباس ساده یا طرح دار 29


در ادامه برخی از رایج‌ترین الگوهای پارچه‌های طرح دار و اصول و قواعد ست کردن لباس‌ها را معرفی خواهیم کرد. آگاهی و پیروی از این اصول می‌تواند به شما در خرید اینترنتی پوشاک زنانه نیز کمک کرده و آن را آسان‌تر کند.

 

رایج‌ترین پارچه‌های طرح دار در لباس های طرح دار
 
 پارچه های طرح دار

لباس های ساده یا طرح دار 30

۱- راه راه در لباس های طرح دار
برای استفاده از  پارچه‌های طرح‌دار و چاپی، طرح های راه راه کاملا خنثی هستند و می‌توان آن‌ها را با هر الگوی دیگری ترکیب کرد. برای ست کردن پارچه‌های گل دار با پارچه‌های راه راه، از اندازه‌های مختلف استفاده کنید تا یکی از آن‌ها غالب شود؛
به عنوان مثال، گل‌های بزرگ را با نوارهای باریک ترکیب کنید یا برعکس، نوارهای پهن و بزرگ را با گل‌های چاپی ریز پارچه‌های راه راه باریک افقی با دامن خال دار نیز یک ترکیب کلاسیک فوق العاده شیک است.
 
لباس های ساده یا طرح دار 31 


دامن راه راه و لباس های طرح دار

لباس های ساده یا طرح دار 32

 

۲- خال خال
در چند دهه‌ی اخیر، لباس‌های خال خالی به عنوان یک الگوی سنتی در لباس‌ زنانه شناخته می‌شد، اگرچه آقایان کمتر از این طرح پارچه استفاده می‌کردند.
امروزه بسیاری از برندهای پوشاک علاوه بر لباس‌ها، حتی در اکسسوری‌های رسمی هم از این طرح استفاده می‌کنند تا زیبایی این طرح‌های سنتی را دوباره احیا کنند.
این پارچه‌های طرح دار را می‌توان با الگوهای صاف مانند پارچه‌های راه راه باریک ست کرد. اگر از این ترکیب استفاده می‌کنید، سعی کنید پالت رنگ مشترک آن‌ها را حفظ کنید تا طرح‌ها در هم غرق نشوند.
علاوه بر این، می‌توان پارچه‌های خال دار (به ویژه پارچه‌های توپی سفید و مشکی) را نیز با هم ترکیب کرد. برای این کار باید برای بالاتنه از خال‌های بزرگ و برای دامن یا شلوار از پارچه‌های خال دار ریز (یا برعکس) استفاده کنید.
در این ست، ترکیب رنگ معکوس را فراموش نکنید. یعنی زمینه‌ی سفید با خال های مشکی را با زمینه‌ی مشکی با خال‌های سفید ست کنید. ترکیب خال های درشت و ریز نیز از ترند های محبوب امسال است. میتوانید با ترکیب و حفظ تعادل بین بالاتنه و پایین تنه از ترکیب نقوش خالدار در استایل خود استفاده کرده و مد روز باشید. 
پارچه های خال خال در پیراهن زنانه و لباس های طرح دار

لباس های ساده یا طرح دار 33

 

۳- نوشته‌ها یا چاپ‌های گرافیکی
بسیاری از افراد پارچه‌های طرح دار به شکل نوشته و یا طرح‌های گرافیکی را با پارچه‌های ساده با یک تُناژ رنگ ست می‌کنند. در صورتی که ترکیب این لباس‌ها با الگوهای دیگر مانند پارچه‌های خال خال ریز، راه راه باریک و یا گل دار می‌تواند ترکیبی فوق العاده باشد.
چاپ های گرافیکی در پیراهن زنانه و لباس های طرح دار

لباس های ساده یا طرح دار 34

 

۴- گل دار
طرح‌های گل‌ دار را نه تنها با الگوهای مختلف، بلکه با پارچه‌های گل دار دیگر نیز می‌توان ست کرد. شما می‌توانید هم در قسمت بالا و هم در پایین ست لباس خود از این طرح استفاده کنید.
برای این کار به دنبال پارچه‌های گل دار در اندازه‌های مختلف باشید. به عنوان مثال، گل‌های کوچک و درهم در بالاتنه را با گل‌های درشت و بزرگ روی دامن ست کنید. ترکیب نقوش گلدار و پوست حیوانات(Animal Print) از ترندهای امسال است. اگر میخواهید یک استایل متفاوت داشته باشید این ترند را امتحان کنید.

لباس های ساده یا طرح دار 35


۵- پلنگی
پارچه‌های پلنگی یکی از شیک‌ترین پارچه‌های طرح دار هستند که با همه‌ی الگوها از جمله پارچه‌های خال خالی می‌توان آن‌ها را به راحتی ست کرد. این پارچه‌ها معمولا در دو رنگ کرم قهوه ای -مشکی و یا سفید-مشکی وجود دارند که با لباس‌های خال دار ترکیبی فوق العاده در ظاهر شما به وجود می‌آورند.

لباس های ساده یا طرح دار 36

 

۶- چهارخانه
پارچه‌های چهارخانه یکی از متنوع‌ترین پارچه‌ها در طرح‌های ریز و درشت هستند. با توجه به این که این الگو شلوغ به نظر می‌رسد، معمولا آن‌ها را با نقش‌های ساده و مکمل مانند راه راه باریک و یکنواخت و یا خال‌های بزرگ ست می‌کنند.
 

 

لباس های ساده یا طرح دار 37

اصول ست کردن لباس های طرح دار

 

لباس های ساده یا طرح دار 38


۱- به رنگ‌ها نگاه‌ کنید، نه به طرح‌ها
مهم نیست از چه الگویی برای ست کردن لباس استفاده می‌کنید.در انتخاب طرح لباس به رنگ آن توجه کنید. در صورت خوب به نظر رسیدن رنگ ها به هم ، الگوها و طرح‌های آن نیز با هم متناسب خواهد بود.
۲- از یک پالت رنگ استفاده کنید در لباس های طرح دار
هنگامی که قصد دارید پارچه‌های طرح دار را با هم ست کنید، کافی است از رنگ‌های مشابه در یک طیف رنگی استفاده کنید.

 
پالت رنگی و لباس های طرح دار

۳- حداقل یک رنگ را با هم مطابقت دهید
برای داشتن ظاهر ساده و شیک، مطمئن شوید که حداقل یک رنگ در همه‌ی لباس‌های طرح‌ دار مشترک است. وجود یک رنگ مشترک در پارچه‌های طرح دار لباس شما به ظاهرتان انسجام می‌بخشد.
۴- از اکسسوری استفاده کنید در لباس های طرح دار
با افزودن اکسسوری به ظاهر خود می‌توانید به راحتی پارچه‌های طرح‌ دار را با استایل کلی‌تان ست کنید. منظور از اکسسوری استفاده از دستمال سر، دستمال گردن، گوشواره و یا گردنبند با طرح مشابه لباس‌های طرح دار می‌تواند ایده‌ی خوبی برای ست شدن بیشتر لباس‌ها باشد.
 
اکسسوری و لباس های طرح دار

۵- قوانین را بشکنید.
ماجراجو باشید! زمانی که از ترکیب پارچه‌های طرح‌دار مختلف با هم استفاده می‌کنید با اطمینان و اعتماد به نفس این کار را انجام دهید. یک ترکیب خاص از لباس‌های طرح دار می‌تواند ظاهر شما را فوق العاده جلوه دهد.


شش نکته مهم برای ترکیب لباس‌های طرح‌دار و پوشیدن آن‌ها باهم
تا همین چند سال قبل پوشیدن لباس‌های طرح‌دار در کنار هم از اشتباهات مد شمرده می‌شد و شما مجبور به ترکیب لباس‌های طرح‌دار با لباس‌های ساده و یا ست کردن همه طرح‌ها و رنگ‌ها با یکدیگر بودید. اما با ورود افراد خلاق‌تر و جسورتر به دنیای مد ترکیب طرح‌ها اکنون یکی از زیبایی‌های دنیای مد محسوب می‌شود که جای خلاقیت زیادی را برای استایلیست‌ها به وجود آورده است. اما ترکیب لباس‌های طرح‌دار نیاز به مهارت در این کار دارد و هر لباس طرح‌داری را نمی‌توانید با لباس‌های طرح‌دار دیگر بپوشید و باید بر اساس اصول تعریف شده عمل کنید تا تیپ شما شلوغ و نامتعادل نشود. در این مقاله شش نکته مهم برای ترکیب لباس‌های طرح‌دار را بیان خواهیم نمود که با رعایت آن‌ها شما هم می‌توانید در این هنر مهارت پیدا کنید.
هرچند همه ما پوشیدن لباس‌های ساده را به لباس‌های طرح‌دار ترجیح می‌دهیم و سعی می‌کنیم اکثر لباس‌های خود به خصوص لباس‌های اساسی را از انواع بدون طرح و ساده انتخاب کنیم اما سادگی بیش از حد باعث تکراری شدن و کسل کننده شدن استایل می‌شود و باید بپذیرید که طرح‌ها و رنگ‌های متنوع هم زیبایی‌های خود را دارند و می‌توانند جذابیت بیشتری به تیپ شما اضافه کنند. اما چیزی که ما را از انتخاب لباس‌های طرح‌دار برحذر می‌دارد همین ترس از ترکیب لباس‌ها است چون نگران هستیم که نتوانیم لباس هماهنگی را با آن پیدا کنیم و در نتیجه لباس طرح‌دار بلااستفاده باقی بماند یا موقعیت مناسبی برای پوشیدنشان پیدا نشود. نگاهی به استایل چهره‌های مد معروف مثل اولیویا پالرمو، الکسا چانگ و جسیکا آلبا نشان می‌دهد که این ترس بی‌مورد است. این چهره‌های مد توانسته‌اند لباس‌های طرح‌دار و شلوغ را با هم بپوشند و همزمان شیک و خوش‌لباس به نظر برسند. شما هم می‌توانید در ترکیب لباس‌های طرح‌دار موفق باشید به شرطی که اصول زیر را رعایت کنید:
نکته اول: گام به گام جلو بروید
شاید در ابتدا تغییر ناگهانی لباس هایتان از ساده به طرح دار برایتان بسیار سخت باشد اما به مرور این کار برایتان لذت بخش خواهد بود برای این کار باید بسیار تمرین کنید و گام به گام جلو بروید.
ابتدا از اضافه کردن یک لباس طرح‌دار به استایل خود شروع کنید. این لباس را از انواع ساده‌تر مثل چهارخانه، راه راه یا خالدار انتخاب کنید که هماهنگ کردن آن‌ها با لباس‌های ساده مشکل نباشد. مرحله بعدی کمک گرفتن از اکسسوری‌ها است، اگر از ترکیب لباس‌های طرح‌دار مطمئن نیستید این کار را با اکسسوری‌ها انجام دهید تا مهارت خود را افزایش دهید. پس از آن می‌توانید انتخاب‌های پیچیده‌تری را روبروی خود قرار دهید مثلا از لباس گلدار همراه با لباس ساده و بافت‌دار استفاده کنید و در مراحل نهایی طرح‌های شلوغ‌تر را انتخاب کرده و با هم هماهنگ کنید.
نکته دوم: لباس راه راه مناسب خودتان را پیدا کنید
اگر در ترکیب لباس‌های طرح‌دار مهارت ندارید بهترین روش برای شروع کار این است که از لباس‌های راه راه استفاده کنید. لباس‌های راه راه تنوع زیادی دارند، راه راه افقی یا عمودی با تراکم خطوط و عرض خطوط متنوع. فراموش نکنید که لباس راه راه فقط سیاه و سفید نیست و رنگ‌های دیگری هم می‌تواند داشته باشد. لباس‌های راه راه در مقایسه با لباس‌های طرح‌دار دیگر ساده‌تر هستند و توجه کمتری را به خود جلب می‌کنند اما اثر بصری خود را دارند. لباس‌های راه راه بهترین ترکیب را با لباس‌های طرح‌دار شلوغ به وجود می‌آیند. کافی است بلوز گلدار خود را با یک دامن راه راه ساده بپوشید و به حقیقت این موضوع پی ببرید.
نکته سوم: از اکسسوری‌ها هم کمک بگیرید

برای تازه‌کارها بهترین راه افزایش مهارت در ترکیب طرح‌ها استفاده از اکسسوری‌ها است. اکسسوری‌ها در واقع لباس‌های شما در مقیاس کوچک‌تر هستند و ترکیب کردن آن‌ها کمتر از لباس‌های اصلی چالش برانگیز است. برای این کار به جای این که سراغ ترکیب طرح های لباس‌های اصلی بروید ابتدا یک لباس طرح‌دار (مثلا دامن سیاه و سفید گرافیکی) را به عنوان نقطه کانونی استایل خود انتخاب کنید و آن را با یک بلوز سفید و اکسسوری‌های مناسب (صندل رنگی) همراه کنید. از آنجایی که دامن و صندل شما از نظر بصری از هم دور هستند تیپ شما هماهنگ و متعادل به نظر خواهد رسید.
نکته چهارم: از یک محدوده مشخص رنگ خارج نشوید
مهم‌ترین نکته در ترکیب طرح‌ها کمک گرفتن از رنگ‌ها است. رنگ‌ها کمک می‌کنند طرح‌های متنوعی که انتخاب کرده‌اید با هم هماهنگ به نظر برسند و این روش در لباس‌هایی که از نظر بصری نزدیک هم هستند (مثل کت و بلوز یا مانتو و شلوار) کارایی زیادی دارد. برای این کار شما باید تعداد محدودی رنگ برای لباس‌های خود در نظر بگیرید و از این محدوده خارج نشوید مثلا یک حداقل رنگ در طرح همه لباس‌های شما تکرار شده باشد و آن‌ها را متحد نشان دهد. البته این به معنای همرنگ کردن همه طرح‌های لباس‌ها نیست و هنر واقعی، ترکیب کردن رنگ‌های متفاوت در عین هماهنگی است مثلا پوشیدن مانتوی چهارخانه خاکستری و آبی با شال گلدار آبی و سفید و شلوار جین آبی.
نکته پنجم: طرح‌هایی با سایز مختلف را با هم ترکیب کنید

تضاد همیشه عامل زیبایی است و این قانون طلایی در ترکیب طرح‌ها نیز صدق می‌کند. پس برای داشتن ترکیبی زیباتر از لباس‌های طرح‌دار با طرح‌هایی در سایز متفاوت کنار هم استفاده کنید. مثلا طرح چهارخانه درشت در کنار طرح سینوسی پراکنده و یا طرح چهارخانه ریز در کنار گل‌های درشت نوعی هارمونی و زیبایی به وجود می‌آورد که راز داشتن ترکیب طرح هنرمندانه و زیبا است.
نکته ششم: در ترکیب لباس‌های طرح‌دار ریسک کنید

ترکیب لباس‌های طرح‌دار باید سرگرم‌کننده و جذاب باشد و برای تفریح کردن همیشه باید قوانین را کنار گذاشت و خطر کرد. پس اگر احساس می‌کنید اعتماد به نفس و مهارت کافی را برای ترکیب طرح‌ها به دست آوریده‌اید می‌توانید هرچیزی را در کنار هم امتحان کنید. اگر نتیجه به دست آمده چشمگیر و زیبا باشد پس شما موفق شده‌اید مثلا ترکیب دامن خالدار درشت شما کنار تیشرت راه راه افقی و کفش پلنگی هم می‌تواند زیبا باشد. اما همیشه سعی کنید از حدود فراتر نروید و اصل ساده بودن را در کنار ریسک و سرگرمی رعایت کنید.

 

راهنمای پوشیدن لباس های طرح دار کژوال

آقایان از پوشیدن لباس های رنگی و شلوغ و طرح‌دار واهمه دارند و تمایل دارند که از رنگ های خنثی و ساده استفاده کنند . من فکر میکنم اگر شما به عنوان یک آقا بخواهید یک لباس یا پیراهن طرح‌دار بپوشید انتخاب شما در نهایت به یک طرح چهارخانه یا راه راه منتهی میشود. ممکن است هیچ‌گاه تمایل نداشته باشید که لباسی با طرح گرافیکی چاپ شده بر روی آن را بپوشید . اما تا چه زمانی انتخاب های شما محدود به پیراهن های مردانه ساده خواهد شد ؟
فکر نمیکنید که با تغییر در سبک پوششی خود جذاب تر و شیک تر باشید ؟
واضح است که پارچه های طرح دار ، رنگی و شلوغ مختص خانم ها نیست! و شما هم میتوانید یک سبک جدید با این لباس ها برای خود ایجاد کنید . پیشنها ما این است که با لباس های طرحدار در استایل خود تغییری ماندگار ایجاد کنید.

لباس های ساده یا طرح دار 39


پیراهنی با طرح ساده


برای شروع بهتر است موانع ذهنی خود را کنار بگذارید و با لباس های طرحدار شروع کنید .همه طرح های ظریف مناسب شما هستند و به جذابیت شما خواهد افزود. این ساختارشکنی به شما اعتماد بخشیده و جرات شما را برای تجربه سبک های جدید افزایش خواهد داد. خوب است در ابتدا پیراهن های ساده خود را از کمدتان خارج کنید تا آن ها را نبینید. سپس از پیراهن هایی با طرح های خال دار و راه راه با شکل های ریز و محو ساده استفاده کنید . اما لازم است بدانید شما در ابتدای راه هستید نباید در پوشیدن این لباس ها عجله کنید و چند نکته را در نظر بگیرید .

 

لباس های ساده یا طرح دار 40


اولین نکته این که درست نیست چند لباس طرح دار را با یکدیگر بپوشید . اگر پیراهن شما طرح دار است باید شلوار شما از طرح مینیمالی یا بدون طرح برخوردار است . و نکته دیگر آن‌که نباید در لباس هایتان از رنگ جیغ استفاده کنید .هارمونی پلت رنگ را در استایل خود رعایت کنید و از رنگ های خنثی استفاده کنید تا ظاهر شما زننده نباشد .


پیشنهاد بعدی ما این این است که هر 2 رنگ پارچه طرح دار شما به یک دیگر نزدیک باشند و از طیف های مختلف یک رنگ باشند. اینگونه مناسب تر است . چون باعث میشود که طرح برجسته به نظر برسد و یا اگر پیراهن شما از طرح های خال دار بهره میبرد بهتر است دیگر لباس های شما از طرح های راه راه باشد یا طرحی که تکرار نقوش آن کم باشد یا می تواند طرح آن ساده و موازی باشد . این کار به لباس شما بعد میدهد و اصطلاحا شما را چند بعدی نشان میدهد . البته علت آن خطای دید است .


هنگامی که لباس های طرح دار را به شما پیشنهاد کردیم برای شروع از طرح های ساده وکم جلوه استفاده کردیم . حالا میخواهیم پا را کمی فرا تر گذاشته و از طرح های جذاب تر و رنگی تر بهره ببریم . لباس هایی که طرح دار هستند و عموما از طرح هایی مانند سازهای موسیقی ، گل هلی طبیعی ، حیوانات مانند جغد ، گربه و خرگوش و یا گیاهانی مانند کاکتوس های مکزیکی دارند .

 

 

 

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/