gif
gif mobile
رنگ سال 2024 چیست؟ آنچه باید درباره رنگ صورتی هلویی بدانید

رنگ سال 2024 چیست؟ آنچه باید درباره رنگ صورتی هلویی بدانید

1402/8/27 آموزش

دانستن رنگ سال برای هر کسی که به استایل خود اهمیت می دهد مهم است. حتما درباره رنگ سال 2024 کنجکاو هستید و می خواهید بدانید رنگ سال 2024 چیست؟ رنگ‌ها، عناصر مهم طبیعت هستند. این رنگ‌ها هستند که به هرچیزی در اطراف ما، حس و روح و ظرافت می‌بخشند. به همین دلیل طراحان مد و فشن، معمارها و طراحان دکوراسیون داخلی، هنرمندان و ... ، به المان رنگ توجه و دقت خاصی می‌کنند. اگر به دنیای مد و فشن علاقه دارید، اگر کسب و کارتان مربوط به تحقیق و طراحی لباس و پوشاک است، اگر هنرهایی مانند عکاسی و نقاشی شما را شیفته‌ی خود می‌کنند، اگر در انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی دقت زیادی به خرج می‌دهید و در نهایت، اگر می‌خواهید رنگی به‌روز را برای استایل‌های امسال خود انتخاب کنید و درباره رنگ سال 2024 اطلاعاتی به دست بیاورید‌، این مقاله پادمیرا مخصوص شماست.

اسم رنگ سال 2024 چگونه انتخاب می شود؟

 میزان همه‌گیری یک رنگ به‌خصوص در جهان در سال جدید، معمولاً توسط موسسه‌ی "پنتون" از میان مؤسسات و سازمان‌های مرتبط با طراحی، رنگ‌شناسان، روانشناسان رنگ و صنایع مرتبط با طراحی و مد، نظرسنجی می‌شود. موسسه‌ی پنتون واقع در نیوجرسی، بزرگ‌ترین سامانه‌ی تطبیق رنگ دنیا را دارد و برای هر رنگی که تا به امروز شناخته شده، یک کد رنگی تعریف کرده است. فرآیند انتخاب رنگ سال، از سال  2000 میلادی آغاز شده و تا امروز ادامه یافته است. البته، برخی شرکت‌ها و موسسات بزرگ تولید رنگ و دکوراسیون داخلی، بدون در نظر گرفتن رنگ سال انتخاب شده توسط موسسه پنتون، اسم رنگ سال 2024  کمپانی خود را انتخاب و معرفی می‌کنند. در نهایت، این موسسه پنتون است که با در نظر گرفتن معیارهای مختلف، رنگ هر سال و اسم رنگ سال 2024  را انتخاب کرده است. این معیارها شامل چه مواردی می‌شوند؟

رنگ سال براساس چه معیارهایی انتخاب می‌شود؟

انتخاب رنگ سال فراتر از یک انتخاب برای طراحی و زیبایی است؛ بلکه به عنوان یک نماد و نماینده‌ی فرهنگ و جوامع مدرن نیز شناخته می‌شود. رنگ سال در واقع یک بیانیه است، یک پیام که از طریق طیف رنگی خاص به جوامع مدرن انتقال می‌یابد. این رنگ نه تنها به عنوان یک جزء از طراحی‌های معاصر استفاده می‌شود، بلکه همچنین نماینده‌ای از ارزش‌ها، مفاهیم، و جریان‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه مدرن است. انتخاب رنگ سال ممکن است نمایانگر تمایل به تحول و تغییر در جوامع باشد، یا نمایانگر تلاش برای شکل‌دهی به یک جامعه‌ی جدید و پویا باشد. درباره رنگ سال 2024 می‌توان گفت که القای احساس آرامش و توجه به سلامت روحی و جسمی از اهداف موسسه پنتون برای انتخاب این رنگ است.
این تأثیرات فرهنگی و اجتماعی باعث می‌شود که طراحان، هنرمندان و برندسازان این رنگ را در انتخابات خود در نظر بگیرند و از آن بهره‌برداری کنند تا ارتباطی قوی‌تر با فرهنگ و جوامع مدرن برقرار کنند. به طور کلی، موسسه پنتون المان‌های فرهنگ، ترندهای بانوان و آقایان، رویدادهای اجتماعی، احساسات غالب جامعه و ترندهای مجموعه‌های فرهنگی با هدف بهبود و توسعه صنایع مختلف و ارتباط نزدیک‌تر با جامعه، رنگ هر سال را انتخاب و معرفی می‌کند.

چرا معرفی رنگ سال از اهمیت بالایی برخوردار است؟

رنگ سال به عنوان یک رنگ نمادین، این توانایی را دارد تا احساسات، مفاهیم و ایده‌های مرتبط با زمان و جامعه را به نحوی منتقل کند. این انتخاب رنگ، تأثیر قوی‌ای بر رنگ‌آمیزی و طراحی در صنایع مختلف دارد و به طراحان و هنرمندان امکان می‌دهد تا از این رنگ به عنوان منبع الهام برای ایجاد آثار خلاقانه‌تر و متنوع‌تر استفاده کنند. همچنین، رنگ سال تأثیر مستقیمی بر روند طراحی لباس و مد دارد، زیرا طراحان مد تلاش می‌کنند تا با ترکیب رنگ‌ها و بازی با آن‌ها، خلاقیت بیش‌تری را در طراحی‌های خود نشان دهند. از طرفی دیگر، رنگ سال می‌تواند در طراحی داخلی منزل و فضاها نقش مهمی را ایفا کند، زیرا انتخاب رنگ مناسب می‌تواند فضاهای زنده، داینامیک و الهام‌بخشی را ایجاد کند. به طور کلی، اعلام رنگ سال جدید اهمیت بسیاری در صنایع مختلف دارد و تأثیرات فراگیری را در زمینه‌های مختلف از جمله هنر، دکوراسیون داخلی و مخصوصا مد و فشن به همراه دارد.

رنگ سال و تأثیر آن در عکاسی و هنرهای تجسمی

رنگ سال که هر ساله توسط شرکت پنتون تعیین می‌شود، یک رنگ برجسته است که تأثیر قابل توجهی بر روند طراحی، هنرهای تجسمی و عکاسی دارد. این رنگ انتخاب شده، به عنوان نمادی از روحیه و مسیر فرهنگی و اجتماعی آن سال معرفی و به عنوان یک الگوی هنری و الهام‌بخش برای هنرمندان و طراحان عکس‌برداری محسوب می‌شود. این رنگ می‌تواند به طرح‌ها و کارهای هنری عمق و بعد بیش‌تری ببخشد و احساسات و ایده‌های خلاقانه را به تصویر بکشد. همچنین در عکاسی، استفاده از رنگ سال می‌تواند به تولید عکس‌های جذاب و قابل توجه کمک کند، زیرا این رنگ می‌تواند عنصری بارز و متمایز در ترکیبات رنگی و تنظیمات نوری باشد. بنابراین، رنگ سال به عنوان یک تحول مهم در دنیای هنر و عکاسی، تأثیرات قابل توجهی را در ایجاد ارتباط بین طراحان، هنرمندان و مخاطبان خود ایجاد می‌کند و به عنوان یک جریان هنری الهام‌بخش و پویا می‌تواند کاربرد داشته باشد.

رنگ سال 2024 چیست؟

رنگ سال 2023 Vina Magenta (ترکیبی از رنگ سرخابی و قرمز) بود که با تشویق و رضایت مردم روبه‌رو شد. برای اطلاعات بیشتر در مورد رنگ سال 2023، مقاله "رنگ سال 2023" را در بلاگ پادمیرا مطالعه بفرمایید. البته رنگ سال هنوز توسط موسسه پنتون به طور رسمی اعلام نشده، اما براساس پیش‌بینی‌های دقیق موسسه WGSN، اسم رنگ سال 2024 در پالت رنگی پنتون، Apricot crush (صورتی هلویی) با کد رنگی F87C56 می‌باشد. جالب است که اسم رنگ سال 2024، کلمه‌ی Apricot به معنای زردآلو است اما در زبان فارسی، این رنگ با عنوان "هلویی" مرسوم است.   
خوب است به این نکته توجه داشته باشید که رنگ انتخاب شده توسط پنتون، بیش‌تر مورد توجه صنعت مد و فشن و پوشاک است و برخی شرکت‌ها و کمپانی‌های به‌نام و مشهور طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ سال موسسه خود را جدا از پنتون انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال، شرکت بنجامین مور رنگ آبی نوا، شرکت شروین ویلیامز رنگ آبی آپوارد، شرکت گراهام و براون رنگ سبز ویریدیس، شرکت مین‌وکس رنگ آبی خلیجی، شرکت گلیدن رنگ نخودی، شرکت داچ‌بوی رنگ سبز تیره و شرکت والسپار رنگ سبزآبی را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۴ برای کمپانی خود انتخاب کرده‌اند.

رنگ مو سال 2024 چه رنگی است؟

جالب است که علاوه بر رنگ سال، هر ساله رنگ موی سال نیز توسط شرکت‌ها و موسسات مختلف معرفی می‌شود. محبوب‌ترین رنگ مو برای سال 2024، رنگ‌های بلوند کلاسیک، هایلایت بالیاژ، رنگ رز گلد، خاکستری و رنگ‌های نئونی اعلام شده‌اند.

درباره رنگ سال 2024

رنگ Apricot crush یا هلویی، ترکیبی از رنگ صورتی و نارنجی روشن است که در پالت رنگی در کنار رنگ‌های نود خنثی قرار می‌گیرد اما گرما و شادی در این رنگ به وضوح ملموس است و این شادابی، خصوصیاتی مثل طراوت‌بخشی، پرانرژی، احیاکنندگی و خوش‌بینی را به ما یادآور می‌شود. همچنین رنگ هلویی، به گفته‌ی Leatrice Eiseman (لیتریس ایسمان)، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ Pantone (این رنگ‌، ترکیب هماهنگی از سایه‌های آشنا با لمس معاصر، یک تفسیر جدید از زمان حال را معرفی می‌کند، زیرا که خاطرات گذشته و نگاه به آینده امید به حال را می‌آورند.) تا حدودی می‌تواند نمایان‌گر احساس خاطره‌بازی یا نوستالژی باشد.

چرا هلویی؟

رنگ سال با توجه به احساساتی که بیش‌تر مردم درگیر آن‌ها هستند انتخاب می‌شود. رنگ هلویی سرشار از آرامش است و برای القای احساس امنیت و آرامش به مردم جهان انتخاب شده است. برخی از آثار مثبت روانشناختی رنگ هلویی عبارتند از:

1- افزایش انرژی و احساس پویایی

درباره رنگ سال 2024 می‌توان گفت که به دلیل وجود ترکیب رنگ‌های زنده‌ (مثل تناژ نارنجی و صورتی)، این رنگ می‌تواند احساس خوشحالی، مثبت‌اندیشی و پویایی را در افراد تقویت کند.

2- افزایش احساس آرامش و تعادل

رنگ هلویی به دلیل تناژ گرم و ملایمی که دارد، احساس آرامش و تعادل را در ما زنده می‌کند و در نتیجه، تا حد زیادی باعث دور شدن استرس و اضطراب‌های روزمره می‌شود.

3- افزایش خلاقیت

استفاده از رنگ هلویی باعث بروز و شکوفایی خلاقیت افراد می‌شود و آن‌ها را به سمت تجربه‌های جدید و ایده‌های نوآورانه سوق می‌دهد.

4- افزایش احساسات عاشقانه

به‌دلیل وجود رنگ قرمز در تناژ رنگ هلویی، ایجاد حس عشق در افراد با استفاده از این رنگ بعید نیست. این رنگ می‌تواند حس دوستی و صمیمیت و اتحاد را تقویت کرده و احساسات عاشقانه شما را برانگیخته کند. برای مطالعه بیش‌تر در مورد تاثیرات روانشناختی رنگ‌ها، می‌توانید مقاله "تاثیر شگفت‌آور رنگ بر تغییرات روحی و درمانی افراد" را بخوانید.

رنگ سال 2024 را با لباس چه رنگی باید ست کرد؟

رنگ هلویی یک رنگ جذاب و ترکیبی از رنگ‌های صورتی و نارنجی است که معمولاً با رنگ‌های دیگر بسیار خوب ترکیب می‌شود. در ادامه چند رنگ رایج که در کنار رنگ هلویی، ست جذابی می‌سازند را ذکر می‌کنیم:

• رنگ آبی دریایی

ست کردن رنگ هلویی با آبی یک تضاد رنگی جالب ایجاد می‌کند. می‌توانید از آبی روشن یا آبی دریایی استفاده کنید تا با رنگ هلویی هماهنگ شوند. این ترکیب معمولاً در دکوراسیون داخلی، پوشاک و طراحی وب استفاده می‌شود.

• رنگ آبی سورمه‌ای

آبی سورمه‌ای در کنار رنگ هلویی پارادوکس رنگی زیبایی ایجاد می‌کند که باعث تعادل رنگی استایل می‌شود. بهتر است آیتم اصلی استایل شما هلویی و آیتم‌های فرعی و اکسسوری‌ها به رنگ سورمه‌ای باشند.

• رنگ سفید

سفید، رنگی خنثی است و به همین دلیل با بیش‌تر رنگ‌ها ست می‌شود. ترکیب رنگ هلویی و سفید، یک استایل بهاره و تابستانه‌ی دخترانه‌ی شیک ایجاد می‌کند.

 • رنگ طوسی

یکی دیگر از رنگ‌های پرطرفدار خنثی، رنگ طوسی است. ترکیب رنگ هلویی و طوسی یک پیشنهاد شیک و جذاب است. طوسی در تمامی سایه‌ها و درجات رنگی موجود است و می‌توانید از رنگ طوسی تیره تا روشن استفاده کنید.

• رنگ نارنجی روشن

نارنجی رنگ اصلی ترکیب رنگ هلویی است، به همین دلیل ترکیب رنگ هلویی و نارنجی روشنی که در طیف رنگی هلویی وجود دارد، سایه روشن زیبایی در استایل ایجاد می‌کند.

• رنگ صورتی

رنگ هلویی با رنگ صورتی یک ترکیب دلپذیر و زنانه ایجاد می‌کند. می‌توانید از طیف صورتی روشن تا صورتی تیره (مثل صورتی کثیف یا چرک برای ست کردن با رنگ هلویی استفاده کنید.

رنگ سال 2024 را باید چگونه ست کرد؟

ست کردن رنگ هلویی با سایر رنگ‌ها می‌تواند به وسیله استایل‌های مختلف صورت بگیرد. چند پیشنهاد جذاب برای ست کردن رنگ هلویی عبارتند از:
◘ برای استایل روزمره، می‌توانید یک تی‌شرت زنانه یا بلوز هلویی رنگ را با شلوار جین آبی روشن زنانه یا شلوار جین سفید یا خاکستری ساده ست کنید. این ترکیب آرامش بخش و شیک است.
◘ یک پیراهن یا روسری هلویی روشن را با یک دامن یا شلوار مشکی ساده ترکیب کنید. این ترکیب کلاسیک و شیک بوده و می‌تواند در محیط‌هایی مانند ملاقات‌های رسمی و برخی مجالس قابل استفاده باشد.
◘ یک لباس مجلسی هلویی با کیفیت و طراحی شیک را با کفش‌های مشکی یا نقره‌ای ساده همراه کنید. این ترکیب برای مجالس و رویدادهای خاص مناسب است.
◘ کت و دامن یا کت و شلوار هلویی و پیراهن سفید ساده و کفش‌های کلاسیک مشکی ترکیب خیره‌کننده‌ای می‌سازد. این استایل باعث ایجاد ظاهری شیک و منحصر به فرد می‌شود.
◘ یک لباس هلویی رنگارنگ با طرح‌های گلدار را با یک جفت صندل ساده یا کفش‌های راحت ترکیب کنید. این استایل برای روزهای گرم تابستانی بسیار مناسب است.
◘ یک کلاه سفید یا طوسی را با کاپشن هلویی روشن و شلوار چرم مشکی ترکیب کنید. این استایل گرم و شیک است و برای روزهای سرد زمستانی مناسب است.
◘ یک سوییشرت هلویی را با یک شلوار اسلپ و یک کفش ورزشی راحت ترکیب کنید. این ترکیب برای فعالیت‌های ورزشی و روزمره در فصل زمستان مناسب است.

سال 2024 چه رنگ های دیگری بپوشیم؟

معمولا پس از اعلام رسمی رنگ سال توسط موسسه پنتون، رنگ‌های دیگری نیز اعلام می‌شوند که برای پوشاک و استایل‌های متفاوت در کنار رنگ اصلی به کار بروند. در این قسمت، رنگ‌های دیگری که برای سال 2024 انتخاب شده‌اند را به شما می‌گوییم:

1- رنگ قرمز تیره

رنگ قرمز تیره از مجموعه رنگ‌های پیشنهادی برای بهار و تابستان 2024 است که ظاهری جذاب و کلاسیک و پرانرژی به شما می‌دهد.

2- رنگ قرمز آتشین

این رنگ ترکیبی از نارنجی و قرمز است که به مخاطب شما احساس انرژی زیادی القا می‌کند و حضور شما را در مجالس پررنگ‌تر کرده و توجه‌ها را به شما جلب می‌کند.

3- رنگ نارنجی روشن

این رنگ زیبا و بانشاط برای فصل بهار مناسب‌ترین است که با رنگ سال (هلویی) ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید آن را با رنگ‌های نود و خنثی ست کنید.

4- رنگ‌های پاستلی

با اینکه از به‌روز شدن رنگ‌های پاستلی برای اولین بار زمان زیادی می‌گذرد، هنوز از مد نیفتاده‌اند و رنگ‌های ترند محسوب می‌شوند. رنگ‌های پاستلی، به‌خصوص رنگ یاسی کبود، آبی روشن و خاکی روشن به عنوان رنگ‌های فرعی سال 2024  معرفی شده‌اند.

سخن پایانی

دنبال‌کنندگان مد و فشن در هر کجای دنیا که باشند، با رسیدن ماه دسامبر میلادی انتظار اعلام رنگ سال جدید را می‌کشند. به‌روز بودن خیلی خوب است، اما افراط در این عمل اصلا پسندیده نیست. می‌توانید از رنگی که برای هر سال انتخاب می‌شود در کنار رنگ‌های مورد علاقه خود استفاده کنید و یا اکسسوری‌هایتان را به رنگ سال بخرید. یادتان باشد که در استفاده از رنگ سال هیچ اجباری وجود ندارد. همچنین تاثیر رنگ سال را در دکوراسیون داخلی منزل‌تان و طراحی‌های دیجیتال دست کم نگیرید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی کلی در مورد انتخاب رنگ هرسال مانند فرآیند انتخاب رنگ، معیارهای انتخاب رنگ و اهمیت رنگ سال و اطلاعات جزئی‌تری درباره رنگ سال 2024، تاثیرات آن و اینکه رنگ سال 2024 را باید چگونه ست کرد؟ وهمین طور رنگ سال 2024 را با لباس چه رنگی باید ست کرد؟ و موارد دیگر را با شما عزیزان مطرح کردیم، با این امید که رنگ لباس سال جدید خود را با هوشمندی بیش‌تری انتخاب کنید و با این رنگ بی نظیر استایل های جذابی را برای خودتان انتخاب کنید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/