gif
gif mobile
همه چیز درباره لباس کوکتل ( بررسی و آموزش بهترین استایل)

همه چیز درباره لباس کوکتل ( بررسی و آموزش بهترین استایل)

1403/7/17 آموزش

لباس کوکتل یکی از شیک ترین لباس هایی است که استایل شما را شبیه به استایل هایی می کند که فقط در ژورنال های مد به چشم می خورند. این لباس نسبت به لباس های شب رسمی و ماکسی قد کوتاه تری دارد و می توان آن را یک پوشش جوان پسند و امروزی تر دانست. لباس کوکتل هم مولفه های یک لباس کلاسیک را دارد و هم می توان آن را نوعی لباس مدرن دانست که با مد امروز جور است. در این مطلب از آموزش های پادمیرا قصد داریم در مورد استایل لباس کوکتل زنانه و مردانه صحبت کنیم. همراه ما باشید.

لباس کوکتل (Cocktail Dress) چیست؟

لباس کوکتل نوعی لباس زنانه و مردانه نیمه رسمی است که قد کوتاه تری در مقایسه با لباس های ماکسی دارد و می توان آن را در مهمانی های رسمی و نیمه رسمی پوشید. این مدل لباس طراحی جسورانه ای دارد و برای افرادی که می خواهند سنت شکنی کنند و دست از لباس های کلاسیک و تکراری بردارند یک انتخاب بی نظیر است. لباس کوکتل با انواع پارچه ها و در سبک های مختلف دوخته می شود و ست کردن به مراتب راحت تر از لباس های کلاسیک و سنتی است.
لباس کوکتل برای اولین بار در مهمانی های عصرانه مورد استفاده قرار گرفت که عمدتا افراد ثروتمند در آن ها شرکت داشتند. این لباس ها در مقایسه با لباس های شب ساده تر بودند اما در مقایسه با لباس های روز همچنان وجهه رسمی تری داشتند. استفاده از اکسسوری هایی مانند مهره های زینتی، توری، گیپور، مروارید و سنگ های رنگی روی این لباس ها به نوعی امضای لباس کوکتل محسوب می شود.
استایل لباس کوکتل زنانه معمولا دارای یقه اسکوپ، یقه هفت و یقه هالتر می باشد. از طرفی قراردادی در مورد رنگ این لباس وجود ندارد. بنابراین قرار نیست لباس کوکتل را فقط در رنگ های رسمی و مشکی ببینید. شما می توانید لباس کوکتل را به رنگ های آبی، کرمی، طلایی و قرمز بپوشید و یک استایل خاص داشته باشید. استفاده از پارچه های پر زرق و برق در لباس کوکتل معمولا مرسوم تر است. این لباس ها شکوه و رسمی بودن لباس های شب را ندارند بنابراین با استفاده از پارچه های خاص می توان جلوه ای متفاوت به آن ها بخشید. این لباس ها با پارچه های گیپور، ابریشم و ساتن و توری ظاهر زیبایی پیدا می کنند.
در حقیقت می توان لباس کوکتل را یک لباس همه کاره برای مهمانی هایی مانند نامزدی، جشن تولد، مهمانی های دورهمی دوستانه و جشن عقد و عروسی دانست. اگر به تازگی به یک مهمانی دعوت شده اید و از مهمانان درجه یک نیستید و در عین حال می خواهید ظاهری خاص و رسمی داشته باشید، لباس کوکتل بی شک بهترین انتخاب شما خواهد بود.

اسم لباس کوکتل از کجا می آید؟

اسم لباس کوکتل از مهمانی‌های کوکتل که در اوایل قرن 20 در آمریکا و اروپا رایج شد گرفته شده است. این مهمانی‌ها معمولاً در اواخر بعدازظهر یا اوایل شب برگزار می‌شدند و نیازی به پوشیدن لباس رسمی نبود. به همین دلیل لباسی بین لباس‌های رسمی و غیررسمی طراحی شد که برای چنین مناسبت‌های نیمه‌رسمی مناسب باشد و به آن لباس کوکتل گفته شد. حال شاید برای شما سوال باشد که چرا به این لباس ها لباس کوکتل می گویند. درواقع نوشیدنی کوکتل در این مجالس محبوب بودند و مهمانی‌های مرتبط با سرو کوکتل شکل گرفتند که به آنها  کوکتل‌پارتی می‌گفتند. لباس‌های مخصوص این نوع مهمانی‌ها هم به نام لباس کوکتل شناخته شدند.

همه چیز درباره لباس کوکتل 1

انواع لباس کوکتل

لباس کوکتل در انواع مختلفی طراحی می شود. بنابراین فرقی ندارد استایل بدنی شما چیست؛ گلابی، سیب یا ساعت شنی. این مدل لباس با هر تایپ بدنی جور در می آید. در این بخش از مطلب پادمیرا با انواع لباس کوکتل آشنا خواهیم شد.

• لباس کوکتل A-Line

این مدل لباس کوکتل قد کوتاه تری در مقایسه با سایر پیراهن های مهمانی دارد و از کمر به پایین آزادی بیشتری در بدن فرد ایجاد می کند. در واقع بخش پایین تنه این لباس چسبان و اندامی نیست و حالت فون به خود می گیرد. اگر پایین تنه درشت تری دارید و می خواهید کمرتان باریک تر دیده شود این مدل لباس کوکتل مناسب شماست. این مدل لباس کوکتل با صندل های پاشنه بلند و جلو باز و کفش های پاشنه دار عروسکی بسیار زیبا می شود چرا که فرم این لباس تا حدی عروسکی و فانتزی است.

• لباس کوکتل Bodycon

این مدل لباس کوکتل به نوعی اندامی و چسبان محسوب می شود و برای بانوانی که می خواهند ظاهری شیک و جلب توجه کننده داشته باشند مناسب است. این مدل لباس کوکتل شما را فردی با اعتماد به نفس بالا نشان می دهد چرا که انحنای بدن شما در این لباس به شکل قابل توجهی پیدا می شود. اگر می خواهید اندام زیبای خود را به رخ بکشید و در جمع بدرخشید این لباس کوکتل برای شما مناسب است. این مدل لباس کوکتل با اکسسوری های خاص و جواهرات جلوه زیباتری پیدا می کند.

• لباس کوکتل شیفت

اگر جزو آن دسته از بانوانی هستید که می خواهید ظاهری شیک و رسمی داشته باشید و در عین حال جلب توجه چندانی نکنید، لباس کوکتل شیف مناسب شماست. این مدل لباس دارای ظاهری راسته می باشد و از بالا تا پایین لباس کاملا گشاد و آزاد است. قد این مدل لباس کوکتل تا روی زانو می باشد که هم برای اندام های ظریف، هم برای اندام های درشت انتخابی مناسب است. شما می توانید لباس کوکتل شیفت را با کفش های پاشنه دار و نیم بوت ست کنید چرا که جلوه زیبایی پیدا می کند.

همه چیز درباره لباس کوکتل 2

کد لباس کوکتل

اگر می خواهید در جمع دوستان و آشنایان بدرخشید، باید روش ست کردن لباس کوکتل زنانه را بدانید. با جستجوی کد لباس کوکتل می توانید انواع لباس های کوکتل زنانه را در فروشگاه پیدا کنید. این مدل لباس معمولا با اکسسوری های خاص، کیف های کوچک پاسپورتی و کفش های پاشنه دار عروسکی جلوه زیباتری پیدا می کند. اگر می خواهید جذابیت تان را در لباس کوکتل دوچندان کنید حتما در زمان خرید لباس کوکتل به تایپ بدنی تان توجه داشته باشید. بانوانی که دارای پایین تنه لاغر یا درشت هستند با لباس های کوکتل A-Line زیبایی بیشتری پیدا می کنند و بانوانی که دارای اندام خوش فرم و کمر باریک تری هستند نیز در لباس های Bodycon جذاب تر به نظر می رسند. اگر مینیمال پسند هستید و نمی خواهید زرق و برق زیادی داشته باشید، لباس کوکتل شیفت بهترین انتخاب برای شماست.

راهنمای لباس کوکتل برای زنان

لباس کوکتل در عین حال که مشخصه های خاصی مانند قد کوتاه، فرم عروسکی و نیمه رسمی بودن دارد، نمی توان آنرا محدود به مدل خاصی کرد. همین ویژگی لباس کوکتل است که آن را جذاب تر کرده. در واقع شما با هر نوع سلیقه ای می توانید یک لباس کوکتل مناسب خودتان پیدا کنید.
به عنوان مثال اگر می خواهید ظاهری فانتزی و دخترانه داشته باشید می توانید سراغ لباس کوکتل A-Line بروید که دامن آن به صورت فون طراحی شده و کمر شما را باریک تر نشان می دهد. قسمت دامن این لباس کوکتل دارای پف و چین است که باعث می شود شما خوش اندام تر به نظر برسید.
اگر می خواهید استایل تان کمی رسمی تر باشد می توانید سراغ مدل هایی از لباس کوکتل زنانه بروید که دارای آستین بلند هستند. استفاده از آستین های توری و گیپور در این مدل لباس مرسوم است.
برخی بانوان عاشق طرح های فشن و مدرن هستند. جالب است بدانید که لباس کوکتل را می توان در طرح های فشن نیز خریداری کرد. برخی از مدل های لباس کوکتل دارای لبه اریب و نامقارن هستند. این مدل لباس توجه ها را به سمت پای شما جلب می کند. اگرمی خواهید کمی خاص تر به نظر برسید می توانید سراغ مدل هایی از لباس کوکتل بروید که دارای یقه نامتقارن هستند و یا فقط در یک طرف لباس آستین کار شده است.
افرادی که طرح های سلطنتی را بیشتر می پسندند می توانند سراغ مدل هایی از لباس کوکتل بروند که در بخش شانه ها بیشتر کار شده. به عنوان مثال سنگ دوزی شدن شانه ها و سینه می تواند شکوه لباس کوکتل را دوچندان کند. منجوق دوزی شدن، مروارید دوزی شدن و پولک دوزی شدن بالاتنه لباس کوکتل می تواند ظاهر سلطنتی تری به آن ببخشد. این تزئینات در بخش های کمر و یقه نیز جلوه خاصی به لباس کوکتل می بخشد.
لباس کوکتل کژوال یکی از مدل های لباس کوکتل است که شما می توانید در مهمانی های خودمانی تر مانند جشن تولد و مهمانی های دوستانه به تن کنید. این لباس کوکتل با پارچه های شل و راحت دوخته می شود و معمولا طرح های فانتزی و شادتری دارد.

همه چیز درباره لباس کوکتل 3

راهنمای لباس کوکتل برای مردان

می دانستید آقایان هم می توانند لباس کوکتل به تن کنند؟! البته لباس کوکتل آقایان هم مانند لباس کوکتل بانوان دارای مشخصه های خاص خود می باشد. به عنوان مثال لباس کوکتل مردانه معمولا شامل یک دست پیراهن رنگی و کت و شلوار کلاسیک می شود که با کراوات های طرح خاص می توان آن را ست کرد. در واقع لباس کوکتل مردانه همان سبک کلاسیک را دارد با این تفاوت که جسورانه تر طراحی می شود و می توان از آیتم های رنگی در آن استفاده کرد.
کت و شلوارهایی از جنس لینن و پنبه شامل لباس کوکتل مردانه می شوند چرا که به اندازه کت و شلوارهای کلاسیک رسمی و سنگین نیستند و می توان آن ها را در رنگ های روشن پوشید. آقایان می توانند لباس کوکتل مردانه با کفش های کالج، لوفر و آکسفورد ست کنند و یک استایل شیک اما نیمه رسمی داشته باشند. به ویژه اگر کفش شما از نوع ورنی و چرم براق باشد. استفاده از پاپیون نیز با لباس کوکتل مردانه بسیار جذاب خواهد بود.
برخی از کت های مردانه سبک کوکتل با زرق و برق خاصی طراحی می شوند و اصلا شبیه به کت های اداری و رسمی نیستند. جوان ها عاشق این مدل کت های کوکتل هستند. استفاده از دکمه سرآستین و اکسسوری های مردانه در استایل کوکتل جذابیت شما را دوچندان خواهد کرد.

کلام پایانی

اگر به یک مهمانی غیر منتظره دعوت شده اید و نمی دانید که مهمانان دعوت شده قرار است با چه استایلی در آنجا ظاهر شوند، با پوشیدن لباس کوکتل تیر خلاص را بزنید! لباس کوکتل یک لباس شیک و نیمه رسمی است که برای هر نوع مهمانی از جشن تولد گرفته تا جشن های رسمی مانند عقد و عروسی مناسب است. شما می توانید هر مدل جواهرات و اکسسوری را با این مدل لباس ست کنید و در عین حال باوقار و خاص به نظر برسید. لباس های کوکتل با پارچه های حریر، ابریشم، توری، گیپور و ساتن دوخته می شوند و اغلب دارای تزئیناتی مانند سنگ و مروارید هستند. برای خرید شیک ترین لباس های مد روز می توانید به فروشگاه پوشاک پادمیرا مراجعه کنید و از تخفیف های ویژه این فروشگاه بهره مند شوید.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/