gif
gif mobile
فرق هودی، دورس و سویشرت چیست؟ آموزش کامل به همره ویدئو ست کردن

فرق هودی، دورس و سویشرت چیست؟ آموزش کامل به همره ویدئو ست کردن

فرق دورس و هودی یا فرق هودی و سویشرت یا تفاوت های بین سویشرت و دورس. در این مقاله گروه نگارش پادمیرا در مجله ی مد و فشن پادمیرا به سوالهای کاربران در رابطه ی تفاوت های بین هودی،دورس و سویشرت و ست کردن این لباس ها با شلوار و کفش های مختلف به کمک ویدئو های آموزشی خواهیم پرداخت. با ما تا پایان این مقاله ی ارزشمند همراه باشید.

در این مقاله به موارد زیر می‌پردازیم :
• هودی چیست؟
• ویژگی های یک هودی شیک چیست؟
• سایز مناسب هودی
• انواع هودی و کاربرد های آنان
• 6 روش ست کردن انواع کاپشن با هودی های مردانه و زنانه
• سویشرت چیست
• جنس سویشرت چیست؟
• تفاوت هودی و سویشرت
• شباهت هودی و سویشسرت
• تفاوت میان هودی و سویشرت مردانه و زنانه در چیست؟
• 6 نکته طلایی برای خرید هودی و سویشرت مردانه و زنانه
• 5 روش برای ست کردن هودی و سویشرت مردان
• دورس چیست؟
• 6 مورد از کاربرد های پارچه های دورس
• معنی لغوی دورس
• چند نوع دورس داریم؟
• دلایل محبوبیت پارچه های دورس
• بهترین جنس دورس چیست؟
• نحوه شستشوی دورس؟
• تفاوت های هودی و دورس

در ابتدا برای متوجه شدن فرق های بین هودی، سویشرت و دورس، آنها را اول تعریف می کنیم و سپس به ویژگی ها ، شباهت ها و تفاوت های آنها خواهیم پرداخت:

هودی چیست؟

معمولا هودی ها همان سویشرت های کلاه دار خودمان هستند که عموما زیپ و کلاه ندارد. هودی مدت بسیار زیادی است که بین مردان و زنان رواج دارد، استفاده این کلمه به قرن 5 میلادی باز می گردد زمانی که کشیشان و افراد راهب مسیحی، تونیک یا ردای بلند که کلاه دار استفاده می کردند. در سال 1930 میلادی به دلیل سرمای زیاد و کاهش دمای زیاد، کارگرانی که در کارخانه های نیویورک کار می کردند برای گرم کردن خود از این نوع لباس استفاده می کردند وکم کم این لباس به دلیل گرما ی خود و کارایی های دیگرش در سال 1990 بین پسران و دختران نیز مورد استفبال قرار گرفت و محبوبیت پیدا کرد.

قبل از این در سال 1970 خیلی از خوانندگان رپ آمریکا از این لباس به عنوان لباس رسمی خود استفاده می کردند علاوه بر این چیزی که بیشتر توجه طراحان لباس و جوانان را به خود جلب کرد، پوشیدن هودی توسر راکی در فیلمی سینمایی با بازی سیلوستر استالونه بوده است. علاوه بر این در ابتدای سال 1990 خیلی از ورزشکاران و اسکیت بازان از هودی به عنوان بک لباس ورزشی استفاده کردند و از این تاریخ به بعد خیلی از طراحان کالکشن ها و طرح های خود را روی هودی ها به نمایش می گذاشتند

امروزه شاید هر چیزی را که دوست دارید می توانید بر روی لباس های خود چاپ کنید حتی طرح های سریال های مورد علاقه ی خود را میتوانید روی هودی خود چاپ کنید. مثلا اگر طرفدار سریالی معروف و شخصیت‌هایش هستید، دیگر به سادگی می‌توانید طرح و عکسی از سریال را روی هودی‌تان چاپ کنید. طرح‌ها و مدل‌های هودی‌ها بسیار متنوع هستند. ضمن اینکه می‌توانید آنها را در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی هم بپوشید. البته مسیر و تمایل هودی‌ها بیشتر به سمت موقعیت‌های غیررسمی است ولی امکان سِت کردن بعضی از آنها با لباس‌های رسمی‌تر هم وجود دارد.

هودی ها کاربرد های بسیاری دارند، قابلیت استفاده در هر زمان و مکانی را دارند هم صبح و شب و هم در منزل و محل کار و هر مراسم دیگری و هیچی سنی هم نمی شناسد. هودی به صورت مختصر به لباسی گفته می شود که دارای کلاهی چسبان بزرگ و دارای جیبی یکشره و پیوسته در جلوی خود است. خرید هودی زنانه و خرید سویشرت زنانه و خرید دورس دخترانه شیک.

فرق-بین-هودی،-دورس-و-سویشرت-و-نحوه-ی-ست-کردن-آنها2


ویژگی‌های یک هودی شیک چیست؟

معمولا هودی ها شباهت های زیادی به ژاکت و سویشرت دارند با این تفاوت که هودی ها دارای کلاه می باشند. جنس هودی ها معمولا شامل نخ ،پنبه و پشم می باشند با وجود این هودی ها هر روزه در حال افزایش تنوع و زیاد شدن هستند.

سایز مناسب هودی

یکی از نکاتی که حتما باید قبل از خرید هودی مردانه و یا خرید هودی زنانه به آن توجه کنید سایز آن است . گاهی در قسمت سایز کلمه اورسایز را مشاهده کرده اید که به معنی آزاد و بزرگ می باشد. برای همین شما اگر از کسانی هستید که دنبال هودی های گشاد و بزرگ می گردید می توانید از اورسایز استفاده کنید.

آقایان معمولا می توانند از هودی های اسلیم فیت مردانه که مناسب اندام آنان است استفاده کنند و در ضمن این مدل هودی چسبان نیست و متناسب اندام است.


انواع هودی و کاربرد های آن :

هودی ها به سه نوع تقسیم بندی می شوند :

1. هودی بدون زیب و جلو بسته

2. هودی نیمه زیپ دار

3. هودی زیپ دار

هودی بدون زیب و جلو بسته یا همان پلیور هودی

یکی از پر فروش ترین و محبوب ترین مدل هودی، مدل هودی جلو بسته و بدون زیپ آن است این مدل را همانند تیشرت می توانید بپوشید و اگر دنبال استایل کژوال اصیل هستید از این هودی استفاده کنید.

هودی نیمه زیپ دار

این هودی زیاد معروف و رایج نیست با این وجود، طرفداران خاص خود را دارد. زیپ آن از کلاه شروع می شود و تا بالای شکم ادامه دارد. پوشیدن آن راحت تر از بدون زیپ است.


هودی زیپ دار

هودی زیپ دار مدلی خاص و شیک محسوب می شود. اگر استایل چند لایه دارید برایتان لباس هایی که زیر هودی پوشیده اید مهم است، می توانید از این هودی استفاده کنید. معمولا کلاه هودی در هوای سرد خیلی کاربرد دارد و گاهی در استایل های خیابانی با گذاشتن گلاه گپ در زیر کلاه هودی جذابیت خاصی ایجاد می شود. توجه داشته باشد که هودی هایی که کشباف دور مچ و دور کمر هستند باعث گرم تر نگه داشتن ما و جلوگیری از سرما به بدن ما می شوند.


6 روش ست کردن انواع کاپشن با هودی مردانه و زنانه

توجه داشته باشید که معمولا ست های زیر پیشنهادی بوده و می توانید از مدل های اسپرت آن استفاده کنید و طرح ها و رنگ های آنان بیشتر به سلیقه و نظر شخصی شما بستگی دارد.

1. ست کاپشن چرم با هودی مردانه و هودی زنانه

یکی از پیشنهاد های خوب برای گرم ماندن شما در زمستان می تواند استفاده شما از کاپشن چرم روی یک هودی دوچرخه سواری مشکی یا یک هودی زیپ دار مشکی باشد که علاو بر خفظ گرما، ظاهر ما را بسیار شیک و جذاب می کند. شما می توانید علاوه بر خرید هودی زیپ دار مشکی آن را با یک شلوار تنگ مشکی یا جین ست کنید ویا برای اینکه زیاد تیره جلوه ندهد می توانید زیر کاپشن خود از یک هودی طوسی روشن استفاده کنید.

2. ست کاپشن پشمی با هودی مردانه و هودی زنانه

شما برای اینکه ظاهر گرم و زمستانی خود را حفظ کنید می توانید کاپشن پشمی خود را با هودی خود ست کنید. سعی کنید بین رنگ آن ها تعادل برقرار کنید به دلیل سنگین و ضخیم بودن از رنگ های ملایم تر خاکستری ،قهوه یا سرمه ای استفاده کنید و کمتر مشکی استفاده شود. می توانید با خرید هودی طوسی روشن و ست کردن آن با شلوار آبی روشن، باعث ملایم تر شدن رنگ لباس هایتان شوید معمولا این استایل و ست برای بیرون از منزل بسیار جذاب است و با بوت های بند بار می توان آن را تکمیل کرد.


3. ست کاپشن بامر و هودی مردانه و هودی زنانه

ست کردن هودی شما با کاپشن بامر باعث امروزی تر و مد به نظر رسیدن شما می شود. در حالی که این ترکیب نسبت به مدل های قبلی جذابیت زیادی ندارد اما می توانید کاپشن بامر را با هودی مردانه و هودی زنانه ساده و بدون طرح ست کنید. شما می توانید هر نوع هودی زیپ دار مردانه و هودی زیپ دار زنانه خود به رنگ های طوسی، مشکی یا سرمه ای را با کاپشن بامر خود که معمولا از جنس پشم یا نایلون است ست کنید. میتوانید با خرید شلوار جین آبی یا خرید کتونی جذاب و ست کردن آن با هودی خود استایل خود را کمی ورزشی نشان دهید.


4. ست کاپشن بلند و هودی مردانه و هودی زنانه

هنگامی که می خواهید هم استایل جذابی داشته باشید و هم گرمای خود را حفظ کنید می توانید با خرید یک کاپشن بلند این کار را انجام دهید. معمولا اکثر مردان و زنان شیک پوش از کاپشن های بلند استفاده می کنند اما نحوه ست کردن آن برای مراسمات رسمی و مکان های عمومی خیلی تفاوت است. در صورتی که برای مراسمات رسمی می روید از هودی استفاده نکنید ولی اگر در آخر هفته ای برای دیدن زیبایی های پاییز و زمستان به بیرون می روید می توانید از هودی در زیر کاپشن بلند خود استفاده کنید.

میتوانید هودی طوسی رنگ خود را با کاپشن بلند مشکی یا قهوه ای خود ست کنید.شما می توانید برای زیبا به نظر رسیدن هودی خود از شلوار های گشاد جین و کتونی نیز استفاده کنید.

5. ست کاپشن پارکا و هودی مردانه و هودی زنانه

اگر دنبال ست کردن هودی خود با کاپشنی هستید تا علاوه بر کاربردی بودن و گرم کردن شما امروزی و مدرن نیز باشد می توانید از کاپشن پارکا استفاده کنید، برای شروع می توانید از پارکای بدون کلاه و رنگهای سرمه ای و سبز آن شروع کنید. پیشنهاد می دهیم از رنگ مشکی استفاده نکنید زیرا با هودی مشکی مردانه و هودی مشکی زنانه ریاد ساده به نظر می رسد.


6. ست کاپشن جین و هودی مردانه و هودی زنانه

یکی از بهترین استایل های روزانه میتواند ست کردن یک هودی مردانه یا یک هودی زنانه با یک کاپشن جین باشد. معمولا رنگ آبی روشن برای کاپشن جین بهترو بیشتر می آید. می توانید با خرید هودی مشکی و خرید هودی طوسی و ست کردن آن با کاپشن جین ظاهری شیک و زمستانی داشته باشید.

خرید هودی زنانه / خرید هودی مردانه

فرق-بین-هودی،-دورس-و-سویشرت-و-نحوه-ی-ست-کردن-آنها4

سویشرت

سویشرت چیست؟

سویشرت یا همان جامپر شباهت بسیاری به هودی دارد با این تفاوت که هودی کلاه دارد و سویشرت بدون کلاه است. گاها دیده ایم که اکثر وقت ها کسانی که برای خرید سویشرت به مغازه ها می آیند به اشتباه به هودی نیز سویشرت می گویند. سویشرت در قرن 15 میلادی برای اولین بار از جنس پشم گوشفند ساخته و مورد استفاده قرار گرفت اما جنس بیشتر سویشرت های جدید و مدرن از نخ و پنبه می باشد. سویشرت ها در طرح های زیپ دار و دکمه دار موجود می باشد. خرید سویشرت زنانه

زمانی که صحبت از سویشرت می شود همه ی ما به یاد سرما می افتیم، معمولا سویشرت ها لباس های گرمی هستند که جنس پارچه ی آن ها نخ یا کتان است و علاوه بر ضخامت و گرم نگه داشتن، عرق را نیز به خود جذب می کنند و تهیه مناسبی هم دارند. استفاده از این نوع لباس به اوایل قرن 20 میلادی بر می گردد که برخی از مردم مانند کارگران و ورزشکاران دنبال لباسی راحت، گشاد و گرم بودند که تهیه هوای مناسب نیز داشته باشد و حتما هم لازم نیست جیب، کلاه، زیپ یا یکی از این ها را داشته باشد می توان هر بلوز آستین بلند که پنبه ای باشد را نیز سویشرت نامید.

سویشرت ها امروز از جنس های ضخیم و نیمه ضخیم ، ملانژ، یا پنبه دورس سه نخ یا پنبه دورس دو نخ و پارچه های دیگری تولید می شود. حتی اگر از بافت هم درست شود به آن سویشرت بافت می گویند. برای همین به کلیه البسه گرم که از دورس دو یا سه نخ درست می شوند، سویشرت می گویند و ممکن است جیب دار، زیپ دار یا کلاه دار باشند و در صورتی که هیچ کدام از موارد زیر را نداشت به آن بلوز می گویند که مناسب فصل سرما است.

سویشرت چقدر توی خوشتیپی تاثیر دارد؟

سویشرت ها معمولا تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر و تیپ شخصیتی ما می گذارند و نمی توان یک یا دو مدل را فقط به عنوان یک سویشرت شیک معرفی کرد زیرا تنوع مدل و رنگ بندی های زیاد و با توجه به هر فصل این موارد تغییر می کند. سویشرت ها بر خلاف کاپشن که فقط حالت رسمی دارد ، میتوانند در تمامی مراسمات رسمی، غیر رسمی و روزانه ی ما استفاده شوند. سویشرت ها علاوه بر تنوع رنگی و پارچه های متفاوت به دلیل ارزان و مناسب بودن نسبت به کاپشن در تمامی فصول سال قابلیت استفاده دارند.


جنس سویشرت چیست؟

معمولا سویشرت ها لباس هایی هستند که می توانند دکمه، کلاه و زیپ نداشته باشند و بیشتر از جنس پارچه های کتان، پشم جرسی و الیاف مصنوعی تهیه و تولید می شوند. در ابتدا سویشرت ها در مغازه ها و فروشگاه های ورزشی فروخته می شدند، ورزشکاران به دلیل سبک بودن و جذب عرق این نوع لباس ها علاقه زیادی به این نوع لباس ها دارند برای همین ویژگی ها و دلایل مثبت بود که بعدا سویشرت توانست وارد بازار های جهانی شود.

تفاوت هودی و سویشرت چیست؟

هودی بسیاری از ویژگی های سویشرت را دارد اما یکسری نکات اضافی دارد. هم هودی و هم سویشرت دارای ویژگی های مشترک هستند از جمله بدون یقه بودن، تن خور بودن ، منعطف بودن، گرم بودن، دارای جیب بودن. اصلی ترین تفاوت هودی با سویشرت این است که هودی مجهز به کلاه است و می تواند شامل دکمه، زیپ و … باشد. در ادامه به تفاوت و شباهت های هودی و سویشرت بطور کامل لیست شده :

فرق هودی و سویشرت :

1. هودی نوعی سویشرت با تغییرات خاصی می باشد.
2. سویشرت اغلب یک سره و همانند پلیور هست در حالی که هودی ها می تواند جلو باز و زیپ دار باشند.
3. هودی بر خلاف سویشرت ها عمدتاً دارای کلاه و بند آویزان است.
4. بیشتر هودی ها معمولا کلاه و بند آویز دارند در حالی که سویشرت ها معمولا کلاه ندارند.
5. هودی ها بیشتر به صورت پلیور مانند و یکسره هستند در صورتی که جلوی اغلب سویشرت ها زیپ دار یا باز می باشد

شباهت هودی و سویشرت

1.هم هودی و هم سویشرت قابلیت جذب عرق بدن را دارند و علاوه بر سبک بودن بسیار گرم هستند.
2. هر دو از یک جنس تولید می شوند.
3. می توان به بدون یقه بودن ،تن خور بودن، منعطف بودن،گرم بودن و دارای جیب بودن هر دو تا اشاره کرد.
4. هردو بیشتر برای سبک های ورزشی و روزمره مناسب هستند.
5. هردوی می توانند جیب داشته باشند یا بدون جیب باشند.
6. هم سویشرت و هم هودی امروزه بسیار متداول هستند و توسط قشر زیادی از مردم بخصوص ورزشکاران استفاده میشود.
7. از هر دو می توان برای فعالیت های ورزشی و فعالیت های روزانه استفاده کرد.
8. سویشرت و هودی هم گرم و سبک هستند هم قابلیت جذب عرق را دارند.
9. هر دو هم می توانند جیب داشته باشند و هم می توانند بدون جیب باشند.
10. هر دوی این لباس ها توسط اکثر مردم مورد استفاده قرار می گیرند اما معمولا بیشتر ورزشکاران از سویشرت برای فعالیت های خود استفاده می کنند.
11. معمولا جنس و سبک طراحی هودی و سویشرت ها یکسان است.
12. هردوی آنها به دلیل کاربرد گسترده ای که دارند از محبوبیت زیادی برخوردارند.

6 نکته طلایی برای خرید هودی و سویشرت مردانه و زنانه

1. جنس داخل لباس :
در هنگام خرید هودی مردانه و خرید هودی زنانه حتما به جنس هودی و سویشرت خود دقت کنید که کرکی و پشمی باشد تا بتواند گرما شما را تامین کند سعی کنید از جنس های مشابه به برای داخل و خارج آن استفاده کنید.

2. به جنس پارچه توجه کنید :
جنس های بسیار زیاد و خوبی برای انتخاب هودی یا سویشرت وجود دارد که جنس نخ پنبه ی یکی از بهترین آنهاست. از مزایای لباس های نخ پنبه ای می توان به راحت، گرم و لطیف بودن آن ها اشاره کرد.

3.رنگ مناسب انتخاب کنید :
برای انجام یک خرید عالی و خاص ابتدا انتخاب های خود را به رنگ های سرمه ای تیره، طوسی و مشکی محدود کنید.شما م یتوانید این سه رنگ را با رنگ های دیگر ترکیب کنید.

4.بند دار یا ساده :
برای اینکه ظاهری جدی تر داشته باشید و کم سن و سال به نظر نیایید سعی کنید از هودی ها و سویشرت هایی استفاده کنید که دور یقه آنها یند نداشته باشد.

5. جزئیات را در نظر بگیرید :
همیشه قبل از زیبایی سویشرت به گرم کنندگی آن وسپس به اسپرت بودن آن توجه کنید ، بیشتر سعی کنید سویشرت های قد بلند تهیه کنید تا کاملا دور کمرتان را بپوشانند و معمولا مدل های جیب دار گرم تر از ساده هستند.

6. به فرم آستین آن دقت کنید :
در هنگام خرید هودی مردانه و خرید هودی زنانه حتما به این نکته توجه داشته باشید که ایرادی ندارد که هودی شما گشاد و خیلی راحت باشد اما اگر هودی گشادی انتخاب کنید و آستین های آن هم گشاد باشد ممکن است با هر لباسی نتوانید آن را ست کنید.


5 روش برای ست کردن سویشرت و هودی مردانه

شما بعد از خرید سویشرت و هودی زنانه و یا سویشرت مردانه ی خود می توانید به دنبال ست کردن آن بروید، ست کردن لباس ها معمولا یک کار سلیقه ای و شخصی است و سعی کنید در این کار سبک شخصی مخصوص خود را داشته باشید. در این بخش ما 5 روش ست کردن سویشرت و هودی مردانه را برایتان پیشنهاد می دهیم تا شما بتوانید از بهترین پیشنهاد ها استفاده کنید :

1. ست کردن هودی و سویشرت با پالتو:
شما می توانید از این ست ربای مراسمات نیمه رسمی استفاده کنید. و بهتریت رنگ برای آن، رنگ های گرم می باشد.

2. ست کردن هودی و سویشرت با کت تک چرم :
برای افزایش زیبایی و حالت اسپرت خود می توانید از ترکیب کت چرمی مشکی با هودی یا سویشرت استفاده کنید.

3. ست کردن هودی وسویشرت با کاپشن بادگیر:
شما می توانید از این ست نیز به عنوان یکی از انتخاب های خود استفاده کنید

4. ست کردن هودی و سویشرت با کت جین مردانه:
شما می توانید اکثر کت های جین خود را با هودی ها و سویشرت های خود ست کنید.

5. استفاده از هودی ها به تنهایی :
شما می توانید از هودی ها و سویشرت های خود به تنهایی استفاده کنید و یا آنها را با یک کفش کتانی و یک شلوار جین ست کنید.


امروزه شما می توانید اکثر هودی ها و سویشرت های خود را با تمامی لباس های خود ست کنید. و می توانید یک تیشرت یقه گرد هم استفاده کنید و یک کت جین نیز در کنارش بپوشید. و معمولا در هر فصلی این نوع ست ها قابلیت استفاده دارند.


فرق-بین-هودی،-دورس-و-سویشرت-و-نحوه-ی-ست-کردن-آنها3

دورس

معنی لغوی واژه ی دورس در واقع از گیاه سمی که به تخم آن شوکران می گویند گرفته شده است و کسانی که از هر قسمتی از آن استفاده کنند دچار جنون و گاها مرگ می شوند . ازاین رو در صنعت پوشاک به دلیل ضخیم بودن و گرد باف بودن این نوع پارچه به آن دورس می گویند.

دورس چیست ؟

گاها خیلی از افراد سویشرت، هودی و ژاکت را با دورس اشتباه می گیرند. معمولا پارچه های دورس به دلیل گرم بودن برای البسه و پوشاک زمستانی و پاییزی مورد استفاده قرار می گیرند. دورس ها معمولا از پارچه های نخی و الیاف پنبه تولید می شوند و جنس آن ها خیلی ضخیم تر و مقاوم تر از پارچه های نخی هستند و در دو نوع دو نخ و سه نخ موجود می باشند و معمولا برای لباس های ورزشی و گرم کن ها تهیه و استفاده می شود.

یکی از علت های ضخیم بودن این پارچه ها به دلیل بافته شدن توسط ماشین های گرد باف است. روی آن ضخیم است و پشت آن به صورت تارهای نخ است بیشتر جنس نخ های گشت آن از پنبه و جنس های روی آن هر چیزی می تواند باشد. پارچه های دورس به دلیل کیفیت و مقاومت بالایی که دارند بیشتر در پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرند. میزان نخ به کار برده شده در پارچه های دو نخ بدون لاکرا ، 30 درصد پنبه و 70 درضد پلی استر یا همان الیاف مصنوعی است.


کاربرد پارچه های دورس :

کاربرد این پارچه ها به دلیل ضخامت بالا آن ها بیشتر برای شلوار و سویشرت بچگانه، مردانه و زنانه است.

6 مورد از کاربردهای پارچه دورس :

1. استفاده برای شلوار های زنانه ، شلوار مردانه و بچه گانه
2. استفاده برای سوییشرت بچگانه
3. استفاده برای سویشرت دخترانه و زنانه
4. استفاده برای شلوار مردانه
5. استفاده برای سوییشرت مردانه
6. استفاده برای لباس های ورزشی و گرم کن های ورزشی


چند نوع دورس داریم؟
معمولا پارچه های دورس مدل های مختلف و متفاوتی دارند که از بهترین و پر کاربردترین آنان می توان به دورس پنبه ای و دورس ملانژ اشاره کرد. برای تولید پوشاک زمستانه و به دلیل قدرت کشسانی بالا معمولا از دورس سه نخ ملانژ لاکرا استفاده می شود. از پارچه های محبوب دیگری که برای تهیه شلوارهای گرم و زمستانی و شلوارهای اسلش استفاده می شود می توان به پارچه های دورس پنبه لاکرا و دورس گلکسی اشاره کرد.

دلایل محبوبیت پارچه های دورس

1. به دلیل تنوع در جنس و استفاده از الیاف های پلی استر،اسپاندکس،ویسکوز و پنبه
2. به دلیل ترکیب الیاف این پارچه با الیاف های دیگر و کیفیت بالای آن
3. به دلیل ضخامت بیشتر و کرکی و پشمی بودن داخل پارچه
4. و معمولا هم برای لباس های ورزشی مانند کلاه،شلوار ورزشی،سویشرت و گرمکن ها استفاده می شود.


بهترین جنس دورس چیست؟

قطعا تمامی پارچه های دورس دارای کیفیت بالایی هستند و در طولانی مدت کیفیت خود را حفظ می کنند، دورس ها جنس های متفاوت و متنوعی دارند هم دونخ و هم سه نخ دارند که با توجه به کاربرد های آن مورد استفاده قرار می گیرند.


نحوه شستشو لباس های دورس :

برای اولین شستشوی لباس های دورس آنان جدا از البسه دیگر بشورید تا هم به بقیه لباس هایتان آسیبی نرسد و هم در این مرحله پرز های اضافی لباس هایتان گرفته شود. لباس هایی که از پارچه دورس تولید شده اند را در اولین شستشو از سایر لباس ها جدا کنید تا پرزهای اضافی لباس گرفته شود و ضمنا به سایر لباس هایتان در حین شستشو آسیبی وارد نشود. همیشه در هنگام خرید پارچه های دورس، میزان آبرفت آن را بعد از شستشو را در نظر بگیرید. به دلیل وزن زیاد این پارچه بعد از شستشو برای خشک کردن آن از سطوح صاف استفاده کنید و لباس را به بند یا جایی آویزان نکنید. و به دلیل اینکه این پارچه از الیاف ویسکوز درست شده، چروک کمتری را درلباس مشاهده می کنید.

تفاوت های هودی و دورس :

فرق هودی با دورس؛ معمولا در فصول سرد سال ما از هودی ها و دورس ها استفاده می کنیم زیرا آنان گرم، راحت،آزاد ،کژوال و جزء پرکاربردترین لباس ها هستند. معمولا اندازه های هودی بلند تر از دورس است و هودی ها علاوه بر کلاه گاها دو بند یا بندک نیز در کنار کلاه خود دارند ولی دورس ها ندارند. همچنین برای دوخت هودی از پارچه های نازک تری نسبت دورس استفاده می شود و پارچه های دورس ضخیم تر و کلفت تر هستند.

نتیجه گیری :
در آخر امیدواریم که توانسته باشیم به تمامی سوالات شما در مورد انواع هودی، دورس و سویشرت های مردانه و زنانه پاسخ داده باشیم و شما را جهت خرید یک هودی، دورس و یا سویشرت مناسب کمک کرده باشیبم.

خرید دورس زنانه / خرید هودی زنانه / خرید سویشرت زنانه / خرید هودی مردانه / خرید دورس مردانه

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/