gif
gif mobile
با لباسی که بدن را می خورد چه باید کرد؟

با لباسی که بدن را می خورد چه باید کرد؟

1403/6/27 آموزش

با لباسی که بدن را می خورد چه باید کرد؟ یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است بعد از پوشیدن لباس مورد علاقه تان رخ دهد این است که بدن شما شروع کند به خارش. این لباس اگر لباس مهمانی تان باشد، دردسرهای زیادی برای شما درست خواهد کرد. اینکه درست وسط یک مهمانی مهم بدن شما شروع به خارش کند و کاری از دست تان برنیاید حقیقتا امری غیر قابل کنترل و آزاردهنده است. اما علت خارش بدن با لباس چیست؟ اگر چنین پیراهنی در کمد لباس های خود دارید و نمی خواهید به این راحتی ها از آن دل بکنید چه باید بکنید؟ چه راه هایی برای درمان حساسیت به لباس وجود دارد؟ در این مطلب با پادمیرا همراه شوید تا تک به تک این نکات را بررسی کنیم و بگوییم که با چنین لباسی چه باید کرد.

دلایل خارش بدن به واسطه لباس

دلایل مختلفی برای خارش بدن با لباس وجود دارد. شناخت این دلایل کمک می کند تا بتوانید این معضل را ریشه ای حل کنید و راهکار متناسب با علت خارش را در پیش بگیرید. در این بخش چند مورد از مهمترین علل خارش بدن با لباس را مطرح کرده ایم و خواهیم گفت که با لباسی که بدن را می خورد چه باید کرد.

• الیاف لباس

علت خارش بدن با لباس می تواند جنس لباس باشد. استفاده از الیاف مصنوعی و زمخت در تار و پود لباس می تواند باعث خارش بدن شما شود. برخی مواقع حتی استفاده از رنگ های پارچه نیز باعث این حساسیت می شود. در بین انواع مختلف الیاف ها، الیاف پلی استر، لاتکس و الیاف پشمی به ویژه لانونین بیشترین التهاب و حساسیت پوستی را ایجاد می کنند. تا حدی که ممکن است پوست شما ملتهب و قرمز شود. اگر می خواهید جلوی این معضل را بگیرید توصیه می کنیم قبل از خرید لباس حتما لیبل داخل لباس را مطالعه کنید و نوع الیاف را مورد بررسی قرار دهید. هر چه درصد الیاف مصنوعی در تار و پود لباس بیشتر باشد، به احتمال زیاد شدت خارش پوست شما نیز بیشتر خواهد شد. اگر چنین لباسی در کمد لباس های خود دارید و می خواهید جلوی خارش پوست تان را بگیرید، بهتر است از یک لباس دیگر برای جلوگیری از تماس لباس حساسیت زا با پوست تان استفاده کنید. اگر روی لیبل لباسی که می خواهید خریداری کنید مواردی مانند ضد چروک و ضد لک نوشته شده است بدانید که پارچه این لباس فرآیندهای شیمیایی سنگینی را پشت سر گذاشته و ممکن است باعث ایجاد حساسیت در بدن شما شود.

• وجود گرد و غبار در بافت لباس

برخی مواقع علت خارش بدن با لباس، وجود گرد و غبار در بافت لباس است. اگر لباس تان را برای مدت زمان طولانی آن هم بدون کاور درون کمد نگه داشته اید، بهتر است قبل از استفاده آن را بشوئید چرا که وجود گرد و غبار در بافت لباس باعث خارش پوست بدن شما خواهد شد. برخی مواقع حشرات ریزی همراه گرد و غبار در بافت لباس نفوذ می کنند که باید برای خارج شدن آن ها از بافت لباس، لباس تان را به خشک شویی دهید.

با لباسی که بدن را می خورد چه باید کرد؟ 1

• بافت و پارچه لباس

برخی پارچه ها ذاتا باعث ایجاد خارش در پوست می شوند. پارچه های زرق و برق دار یکی از این مدل پارچه ها هستند که هر کاری هم با آن ها بکنید، باز هم پوست شما را دچار خارش می کنند. در واقع فارغ از اینکه جنس پارچه لباس تان از چیست، نوع بافت پارچه باعث این خارش می شود. بهترین توصیه برای درمان حساسیت به این مدل لباس ها این است که اصلا سراغ خرید آن ها نروید.

• دوخت و مدل لباس

دوخت و مدل لباس می تواند باعث ایجاد خارش در بدن شود. به عنوان مثال لباس های تنگ و چسبان معمولا بیش از لباس های گشاد و آزاد باعث ایجاد خارش می شوند. توصیه می شود که در فصل های گرم سال به ویژه تابستان به هیچ عنوان از لباس های چسبان استفاده نکنید چرا که تعریق بالای بدن مزید بر علت می شود و ممکن است شدت خارش پوست تان را افزایش دهد.

• نوع شوینده و نحوه شستشوی لباس

بسیار مهم است که لباس های خود را با چه نوع شوینده ای نظافت می کنید. برخی شوینده ها به شدت حساسیت زا هستند و باعث ایجاد خارش و التهاب و قرمزی در پوست شما می شوند. بنابراین بهتر است شوینده هایی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات غیر حساسیت زا می باشند. بدن هر فرد به یک سری ترکیبات شیمیایی حساسیت بیشتری نشان می دهد. بنابراین اگر به طور مکرر شاهد خارش و قرمزی پوست تان بودید، بهتر است شوینده لباس تان را عوض کنید تا آثار خارش از بین برود.
برخی مواقع نیز شیوه شستشوی لباس ممکن است باعث ایجاد خارش و حساسیت پوستی شود. به ویژه اگر بعد از شستشو هنوز آثاری از شوینده روی لباس باقی مانده باشد. در این شرایط بدن شما با مواد شیمیایی در تماس خواهد بود و پوست تان دچار خارش و حساسیت می شود. بنابراین لباس ها را بعد از شستشو به خوبی آب کشی کنید و حواس تان باشد که هیچ گونه آثاری از شوینده روی لباس باقی نمانده باشد. استفاده از صابون های غیر عطری، طبیعی و عصاره های روغنی به جلوگیری از بروز حساسیت کمک می کند.

• جدا نکردن لیبل لباس

برخی مواقع علت خارش بدن با لباس می تواند جدا نکردن لیبل درون لباس باشد. برخی لیبل ها دارای بافت زمخت و زبری هستند و باعث ایجاد خارش در بدن می شوند. بنابراین بهتر است بعد از خریداری لباس، لیبل داخل آن را به دقت جدا کنید. شما می توانید از یک تیغ ظریف برای جدا کردن نخ ها استفاده کنید و لیبل را به آرامی از داخل لباس جدا کنید.

• حساس بودن پوست بدن

برخی افراد به صورت ژنتیکی دارای پوست حساسی هستند. اگر شما هم در این دسته قرار می گیرید ممکن است با پوشیدن هر نوع لباسی، بدن تان شروع به خارش کند. اگر پوست حساسی دارید می توانید مصرف برخی داروها مانند آنتی هیستامین از بروز حساسیت جلوگیری کنید. استفاده از لوسیون و مرطوب کننده بدن نیز به شما کمک می کند تا از پوست تان در برابر برخی حساسیت های شایع محافظت نمایید.

با لباسی که بدن را می خورد چه باید کرد؟ 2

راه های جلوگیری از خارش پوست با لباس

راه های متفاوتی برای درمان حساسیت به لباس زنانه و مردانه خارش زا وجود دارد که در این بخش تیم پادمیرا به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره کرده است:

  • بعد از خرید لباس شومیز زنانه و دیگر لباس های زنانه و مردانه حتما آن را بشوئید و بعد استفاده کنید چرا که ممکن است افراد دیگری قبل از شما این لباس را در اتاق پرو فروشگاه به تن کرده باشند و یا غبار و آلودگی به بافت لباس نفوذ کرده باشد.
  • از شوینده های مناسب استفاده کنید و لباس را بعد از شستشو به خوبی آبکشی کنید.
  • لباس هایی که دارای الیاف مصنوعی مانند پلی استر و لاتکس و نایلون هستند خریداری نکنید.
  • در صورتی که لباس تان مدت زمان زیادی در کمد مانده، قبل از استفاده آن را با آب ولرم و صابون آبکشی کنید.
  • از لباس های تنگ و چسبان در فصل های گرم سال استفاده نکنید.
  • زیر لباسی که ممکن است ایجاد حساسیت کند یک لباس نازک بپوشید تا لباس اصلی کمترین تماس را با پوست تان داشته باشد.
  • تا حد امکان لباس های تیره و لباس هایی که آغشته به رنگ های شیمیایی هستند خریداری نکنید.
  • از لوسیون و مرطوب کننده بدن استفاده کنید.
  • لباس هایی باعث تعریق بیش از حد شما می شوند به تن نکنید.

رفع خارش لباس پشمی

لباس های پشمی باعث بیشترین خارش در بدن می شوند. لباس های پشمی نه تنها باعث خارش بدن می شوند بلکه ممکن است باعث عطسه، سرفه، آبریزش بینی و قرمز شدن چشم ها شوند. بهترین درمان حساسیت به لباس پشمی این است که سراغ این لباس ها نروید. اما اگر می خواهید لباس پشمی به تن کنید و از خارش در امان بمانید، توصیه می شود که لباس را قبل از استفاده به خشکشویی دهید تا اگر غبار و حشرات ریز به بافت لباس نفوذ کرده اند از آن خارج شوند. همچنین می توانید داروهای ضد خارش تهیه کنید و کمپرس های مرطوب و خنک روی پوست تان قرار دهید. استفاده از مرطوب کننده و لوسیون بدن نیز خشکی پوست شما را رفع می کند و از میزان خارش پوست تان می کاهد.

برای نرم شدن لباس چه کنیم؟

اگر لباس شما بافت زمختی دارد، زبر است و باعث خارش پوست تان می شود، می توانید به روش های زیر لباس تان را نرم تر کنید:

  • استفاده از شوینده های استاندارد
  • استفاده از نرم کننده مایع
  • استفاده از جوش شیرین و سرکه
  • استفاده از آب ولرم برای شستشوی لباس
  • استفاده از عصاره های روغن طبیعی

به کمک این راهکارهای پادمیرا می توان لباس های نرم تری داشت و از خارش پوست جلوگیری کرد.

کلام پایانی

خارش پوست یکی از شایع ترین معضلاتی است که بعد از پوشیدن برخی لباس ها ممکن است رخ دهد. لباس های پشمی، پلی استری، لاتکس و نایلونی که دارای الیاف مصنوعی هستند معمولا حساسیت بیشتری ایجاد می کنند. توصیه می شود که قبل از خرید لباس(مانند شلوار جین زنانه) ها لیبل روی لباس را مطالعه کنید و از خرید لباس هایی که دارای الیاف مصنوعی زیادی هستند خودداری کنید. استفاده از نرم کننده های طبیعی، استفاده از شوینده های استاندارد و خودداری از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان همگی به جلوگیری از خارش بدن کمک می کنند.

دیدگاه خودرا بنویسید
برای تغییر کد روی آن کلیک کنید
به حروف کوچک و بزرگ حساس نمی باشد
https://github.com/igoshev/laravel-captcha
https://padmira.ir/